Volledige versie bekijken : Firefox beloont zijn gebruikers of worden zij om de tuin geleid door fishing ?



Merel
20 June 2018, 14:09
Als gebruiker van Firefox krijg ik telkenmale een popup met vraag om een enquête in te vullen en als beloning een Galaxy voor 1 Euro te kunnen bestellen.

Na beantwoorden van amper 3-4 vragen kan meteen deelnemen aan de inschrijving van bestelling, die echter niets van Firefox.be laat zien !: https://samgals9plus.burgerflix.com

Is er een addertje onder het gras ? Ik zie nergens een verdachte zaak op de bestel pagina.


Men moet wel alle persoonlijke gegevens invullen maar op de betalingspagina ziet men slechts 1 optie : een kredietkaartnummer gebruiken ! Hier opnieuw is het opnieuw nog een ander websiteadres.


Bovendien is het nu een tombola met "winnaars" in plaats van de beloofde "beloning".

Is dit wel van Firefox zelf uitgegaan ?
Bedankt

Merel
20 June 2018, 14:56
AVAST verwittigde (al is het maar héél laattijdig via popup) dat de betaalpagina inderdaad fishing is ! WEGWEZEN.


Gelukkig had ik nog niets "gekocht" maar mijn peroonlijke gegevens (naam adres telefoon zijn vermoedelijk in verkeerde handen geraakt. :rant::rant:

berger
20 June 2018, 16:26
Van Lidl krijg ik regelmatig mails die dan misschien een aankoopbon beloven maar vragen om een formulier in te vullen om dan te kunnen meedoen aan een tombola. Gaat allemaal via de delete-knop richting prullemand.

Met Firefox onder Linx heb ik nog niets ondervonden.

Ik heb ook al telefoon gekregen van Microsoft! Ik zei dat het Linux was en dat ik hun trukken wel kende, ze waren direct weg!

Persoonsgegevens worden voor veel geld verkocht aan hackers en ander canaille. NOOIT invullen.