Volledige versie bekijken : Hoe een foto afdrukken op A4 glanzend papier?



Phil O'Sophe
21 July 2018, 18:52
Een foto ingevoegd in Word. De afmetingen aangepast (12cm x 12cm om te passen in een cd-box).
Met Canon printer MG 2950 lukt dat niet. (Wel op gewoon papier.)
Er komt steeds de foutmelding: mediumtype en papierformaat zijn niet correct.

Wie weet uitleg?
Dank bij voorbaat.

berger
21 July 2018, 21:33
Ik ken die printer niet, maar ik vermoed dat voor die printer ook een aantal dingen instelbaar zijn. Staat het soort papier (mediumtype?) wel goed? En het papierformaat op A4.

Ik heb gelukkig een printer van brother waar geen kleurendingens inpassen. Ik kan dus alleen printen in het zwart. Dus hierdoor ga ik al niet failliet.
En als ik toch kleurenfoto's wil afdrukken? Dat laat ik dat doen bvb via de Fnac of Kruidvat. Maar voor één exemplaar gaat dat ook niet lukken. Maar het laten doen in kleuren is alleszins heel wat goedkoper dan zelf cartridgdes kopen.

Merel
21 July 2018, 22:21
Gebruikershandleiding Pagina 286


Als je een DVD brander hebt, is er software bij waarmee je de front- en achterkantpagina van de doospagina in één enkele afdruk kan editeren (de dunne rugkant van de doos inbegrepen). Maar uiteraard dat wist je al.

Merel
21 July 2018, 22:48
Ik begrijp niet goed de vraag. Wil je een foto uit een word document afdrukken op fotopapier ? En dan nog voor een DVD/CD hoesje ! Grote luxe.

Naar ik zo zie, zou er maar 1 enkele ingang voor het papier zijn ?
Voor foto's moet je best een echte"fotoprinter" hebben. Canon heeft dan een papierlade speciaal voor fotopapier van verschillende formaten, benevens het gewoon papier in een andere papierlade. Het is bij Canon wel allemaal heel licht van materialen.

Berger krijgt hier goede punten voor zijn #2 (behalve dat van de FNAC vermoed ik).
Blijkt dat Brother het merk is dat minst naar herstelling moet.


Als Canon druksoftware een picture afdrukt (jpg of whatever) veronderstellen ze in principe dat er met fotopapier wordt gewerkt.

Het beste is om de instellingen van die printer 1 per 1 te testen tot je uw gewenst resultaat hebt. Test telkens met de optie aangevinkt "vooraf bekijken".

Dan drukt het geen verloren papier en zie je vooraf wat er uit de printer zal komen, op voorwaarde dat je niet op de knop afdrukken klikt.

compuchrisje
22 July 2018, 00:48
Word is niet bepaald hét programma om een foto af te drukken. Al eens geprobeerd met je fotoviewer?
Verder een vraagje: hoe is die printer geïnstalleerd? Plug-and-play gebeurt meestal met MS software, maar de fabrikant (https://nl.canon.be/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg2950.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS%207%20(64-bit))heeft ook dergelijke dingen, speciaal voor hun product.
Wel eerst even een herstelpunt aanmaken, je weet maar nooit.

In je fotoviewer kan je ook het formaat aanpassen hoor. Ik weet niet welke afmetingen je fotopapier heeft, maar wegknippen zal toch altijd moeten met dat fotoformaat. Gebruik de previewfunctie zoals al eerder is voorgesteld.

Fakke_Berto
22 July 2018, 20:09
Gebruik je Nero, Phil'O. Kijk dan eens in je startmenu bij Nero of je Nero CoverDesigner kan vinden. Zo gaat dat vanzelf.
Suc6.

Phil O'Sophe
23 July 2018, 13:45
Gebruik je Nero, Phil'O. Kijk dan eens in je startmenu bij Nero of je Nero CoverDesigner kan vinden. Zo gaat dat vanzelf.
Suc6.

Ik heb Nero CoverDisigner, en zo'n ontwerp maken (foto van 12cx12cm) lukt perfect, maar dat formaat afdrukken op glanzend fotopapier lukt niet.

Fakke_Berto
24 July 2018, 10:04
Stel je papierformaat eens in op 13cmx18cm en probeer het nog eens.
Suc6.

Phil O'Sophe
25 July 2018, 12:36
Stel je papierformaat eens in op 13cmx18cm en probeer het nog eens.
Suc6.

Zó is het gelukt Fakke! :good:
Bedankt, en ook dank aan Berger, Merel en Compuchrisje :bow: