Volledige versie bekijken : Voicemailberichten opslaan als audiobestand ?



Merel
29 July 2018, 18:39
Is het mogelijk om een ontvangen voicemailbericht op iPhone 5 op te slaan als audiobestand naar een desktop PC of Mac ?
Als het bijvoorbeeld een bijzonder belangrijk bericht betreft, wil men zulks veilig bewaren.

"
(Abonnement van Telenet ; dus gepoogd om deze vraag te stellen aan het "Netweters" forum.
Men weet daar nooit of het bericht al dan niet is vertrokken .... pffff. Ze moesten het net beter weten toch ? Maar ik heb weer meteen een medaille méér op mijn palmares, dat dan weer ! Ik wordt misschien nog een SuperNetweter zonder dat ik daar iets voor gedaan heb)

Merel
29 July 2018, 22:08
Misschien wordt (hier wel met t, maar zonder t in zin hierboven) men bij Netweters wel een SuperNetweter zonder daar iets voor te doen, buiten enkele vragen stellen.

berger
29 July 2018, 22:55
Ik drink nooit thee, gij drinkt altijd thee en hij drinkt thee als hij tegenwoordig is.

Kun je niet gewoon die voicemail afspelen en opnemen via een microke op bvb een tablet.

Telenet (en ook de andere providers niet) gaat u geen toegang geven tot hun servers om dat bericht te downloaden.

compuchrisje
30 July 2018, 18:26
Ik weet niet met welke besturingssystemen je werkt, maar misschien kan je verbinding maken met je pc en zo kopiëren?
Audacity bv kan nogal wat extensies aan.

Merel
30 July 2018, 23:06
Voor zover ik er iets van begrijp, worden voicemailberichten niet in geheugen van slimme telefoons opgeslagen. Of dan heb ik het toch mis ? Alleszins zal men zelf moeten bellen naar de voicemail-server (van de provider mobiele telefonie) en zal een vriendelijke virtuele stemoperator ons leiden door alle menu-opties, zodat je zelf nog cijfertjes op het schermpje kan tikken (voor zover intussen dat klaviertje niet automatisch van het scherm is verdwenen).

Ik heb verondersteld dat iPhone's mogelijk slimmer waren om een copie in eigen geheugen op te slaan (eigenlijk nog te onderzoeken ik weet het zo zeker niet).


Anderzijds las ik ergens dat KPN (Nederland) als énige provider wel een optie aanbood om voicemail als audiobestanden te bewaren. Het gaat wel gepaard met bepaalde smartphones en een vereiste software die men moet installeren. Mogelijk verschaft die provider nog steeds deze mogelijkheid, maar daarvoor kan ik nog niet 'onze' amerikaanse Telenet laten varen.

Ik denk dat berger voorlopig (?) de enige oplossing heeft aangereikt. Het timbre van een stem is met analoge opnamen kwestie van uitstekende weergave- en opname- apparatuur. Ik kan misschien best 5555 opbellen via Bluetooth met de de auto. In de auto is de klank alleszins luid en klaar genoeg voor microfoon opnamen.


In onze tijd van digitale wonderen lijkt mij dat even achterlijk primitief als indiaanse rooksignalen.
Het kan toch niet dat de Chinezen er niets op hebben gevonden met een of ander goedkoop toestel ?
Als men bij de cybercops werkt is dat allemaal geen probleem.
Trump zal het niet graag horen (opnamen van zijn oudliefjes) en dus Telenet ook niet.

berger
30 July 2018, 23:26
:lol: Ik durf deze oplossing eigenlijk niet geven : je kunt na het beluisteren van het bericht ingeven dat het bericht bewaard moet worden of niet. Wedden dat ze het dan weer 7 dagen bewaren. Dus elke 6 (of toch 7) dagen bericht beluisteren en dan bewaren. :frown:

Obsessed
31 July 2018, 08:51
Ik kan het zelf niet testen (geen IPhone of Mac) maar dit lijkt me een mogelijkheid.
Het is wel een Engelstalige site :damn:
https://toolbox.iskysoft.com/iphone-recovery/save-voicemail-on-iphone.html
Zie "Part 2".

Fakke_Berto
31 July 2018, 19:29
Ik vond er dit over:
https://www.youtube.com/watch?v=Z86GRQlAFWk
Suc6.

Merel
2 August 2018, 23:24
Bedankt allebei om mee te hebben gezocht. Het lijkt dus wel mogelijk.
Ik zal die zaken op mijn eigen ritme bekijken en trachten in praktijk te zetten.