Volledige versie bekijken : Weer Phishing e-mails in omloop



Obsessed
31 August 2018, 09:11
Mijn vrouwtje heeft weer een mooie phishing e-mail ontvangen.
Wij hebben helemaal geen rekening bij argenta, en al helemaal niet bij Argentta :p
De namen heb ik door ...... vervangen.


Van: Argentta <ewsewwsa@t-online.de>
Datum: 28/08/18 05:44 (GMT+01:00)
Aan: ..........@telenet.be
Onderwerp: Er komt een nieuwe domiciliëring voor u aan

Geachte ............,
Je ontvangt deze mail omdat er binnenkort een Europese domiciliëring van Apple store, The Netherlands van je rekening wordt afgeschreven.

Ben je het ermee eens?
De Europese domiciliëring wordt op 30 augustus afgeschreven. Is je saldo ontoereikend? Dan maken we automatisch geld over vanaf je spaarrekening.

Ben je het er niet mee eens?
Een Europese domiciliëring kun je weigeren voordat het geld van je rekening wordt afgeschreven. Login op de link hieronder en volg de instructies om de domiciliëring te blokkeren.

Terugboeken van een domiciliëring doe je zo
Via deze link kan je makkelijk en snel de Europese domiciliëring weigeren.

Wij hopen je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Argenta helpdesk

De link verwijst naar een online formulier bij "saxzsa.one".
Tamelijk doorzichtig, maar wees gewaarschuwd ;)

berger
31 August 2018, 10:44
Ik denk dat er ook zijn voor aldi, colruyt en skynet : een gratis mooi cadeau, gewoon uw gegevens invullen en 2 euro betalen voor de verzending. Zo hebben ze alles wat ze willen, zelfs uw betalingsmogelijkbeden. Onlangs wa er ook nog eentje van de politie : een mail waarbij u herhinnerd werd aan een boete.

berger
31 August 2018, 17:45
Het gaat over cadeaubonnen ; https://www.hln.be/geld/consument/wees-op-je-hoede-voor-valse-cadeaubonnen~ac7e44e0/

kaisersoze
31 August 2018, 19:13
Deze vind ik wel goed gemaakt, je moet maar bij Rabo bank zijn en van Antwerpen.
Snap ik wel dat sommige mensen in zo een email trappen.


trrewe@t-online.de
Geachte xxxxx

Uit ons systeem blijkt dat u al een lange tijd uw bankmail niet geopend heeft. Wij probeerden u erop te attenderen dat u tot op heden gebruikt maakt van de verouderde Rabo bankpas.

Al onze klanten krijgen één malig de kans om gratis een vervangende bankpas aan te vragen voor 20 augustus 2018. Na deze datum vind automatisch een verzoek plaats die ook automatisch zal worden geïncasseerd wat € 21,95,- bedraagt.
online uw betaalpas aanvragen(link verwijderd)

De nieuwe betaalpas voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften. U kunt per direct uw nieuwe betaalpas aanvragen via het online formulier in internetbankieren.

Let op: Zorg dat u alle gegevens naar waarheid invult.
Wilt u uw betaalpas niet activeren na deze blokkade dan kunt u zich afmelden voor de beveiligings e-mails.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Rabobank Anwerpen
directeur Particulieren en Private Banking
Kaiser

Swaken
31 August 2018, 21:19
@Obsessed , werd je vrouw in de phishingmail persoonlijk begroet ?


Aan: ..........@telenet.be

(..........@telenet.be)
Onderwerp: Er komt een nieuwe domiciliëring voor u aan

Geachte ............,

Dus heer telenet e-mail adres

Geachte , haar naam + eventueel voornaam
En dus niet algemeen, geachte klant of geachte heer/mevrouw

kaisersoze
31 August 2018, 21:33
werd je vrouw in de phishingmail persoonlijk begroet ?
Zou dit iets uitmaken ?Zelf werd ik aangesproken met naam,tuurlijk makkelijk naam komt voor in email:D
Kaiser

Obsessed
1 September 2018, 17:16
@Obsessed , werd je vrouw in de phishingmail persoonlijk begroet ?



Dus haar telenet e-mail adres

Geachte , haar naam + eventueel voornaam
En dus niet algemeen, geachte klant of geachte heer/mevrouw
Met haar correcte naam en mailadres.

berger
1 September 2018, 17:30
Vooral haar paswoord veranderen!

compuchrisje
1 September 2018, 17:30
Niet alleen van banken of winkelketens, ook LinkedIn lijkt misbruikt te worden. Vooral in mijn Hotmail staat het vergeven ervan. En ik heb niet eens een account bij LinkedIn!
Na een eerste melding deed ik wat berger hier net voorstelde, maar ondertussen zou ik dat al 14 keer hebben moeten doen. Het bericht is meestal dat mijn hotmail is gebruikt om in te loggen bij LinkedIn.

berger
1 September 2018, 18:06
Ik kreeg er zo ook tienta!len van zogezegd aldi of lidl voor cadeaubonnen. Vooral geen gegevens invullen, zeker geen bankgegevens. Eens je begint met invullen vragen ze altijd iets meer om te eindigen met de betaling van 2 euro voor de verzendingskosten. Ale je dan online de betaling doet zitten ze aan uw geld.
NOOIT op ingaan zelfs al lijkt het verleidend.

Swaken
2 September 2018, 01:11
Onlangs wa er ook nog eentje van de politie : een mail waarbij u herhinnerd werd aan een boete.

Met een link naar een volledig nagemaakte site waar je de zogezegde boete moet betalen . En wie niet oplet betaalt de boete want in de link naar de valse nagemaakte site is maar één letter verschil .
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681016

berger
2 September 2018, 12:37
En de politie heeft ondertussen al heel lang geleden laten weten dat ze nooit een boete of een rappel per mail verstuurt. Wie het echt niet wil weten is altijd gezien. Stond dat nu pas in het nieuwsblad? Ik heb dat al op 16 april gelezen.

Swaken
2 September 2018, 15:36
En de politie heeft ondertussen al heel lang geleden laten weten dat ze nooit een boete of een rappel per mail verstuurt. Wie het echt niet wil weten is altijd gezien. Stond dat nu pas in het nieuwsblad? Ik heb dat al op 16 april gelezen.

Heeft de politie ook laten weten, op die site waar je uw boete moet betalen, wie daarvan de eigenaar is en waarom er geen naam van houder vermeld word woor https://

berger
2 September 2018, 15:56
Dit las ik ergens op 16 april over de phising van verkeersboetes :

Te herkennen aan geen persoon en geadresseerde maar aan geachte bestuurder .
Gebrekkig Nederlands .
Buitenlands rekeningnummer

Waarom vraag je dat dan aan mij, je zou dat beter aan Swake vragen. :)

Swaken
2 September 2018, 16:06
En als je nu eens een e-mail krijgt zoals het daar te lezen staat
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681016

En uw kentekenplaat (nummerplaat ) word vermeld en klopt ? Wat dan ?
Ja ik weet op wiens naam de site verkeersboetes.be staat . Alvast niet op overheid Financieën

berger
2 September 2018, 17:06
Swake is geband! Yo de Swa :frown:

Obsessed
3 September 2018, 13:15
Swake is geband! Yo de Swa :frown:
Swaken is helemaal niet geband.
Hij heeft zijn vorig account op eigen beslissing laten verwijderen.
Het is ook helemaal niet verboden om later een nieuw account aan te maken.

Swaken heeft ook helemaal niets tegen de forumrichtlijnen misdaan.

ps: ik heb hier nog een paar posten verwijderd als zijnde "off-topic".

Gelieve bij het onderwerp te blijven.

berger
3 September 2018, 13:22
Ik zei dat Swake geband is, zo staat het ten andere op Minatica.

Obsessed
3 September 2018, 13:29
Ik zei dat Swake geband is, zo staat het ten andere op Minatica.
Oei, sorry :damn:
Had me miskeken op de naam.

berger
3 September 2018, 14:16
Begrijpend lezen gaat wel achteruit in Vlaanderen! Vrolijk weer naar school. :) ;)

compuchrisje
3 September 2018, 22:08
Ik denk dat dit er niet toe doet, het gaat om phishing mails als ik me niet vergis.
@Obsessed: nog meer van die leuke dingen gekregen?

kaisersoze
4 September 2018, 13:37
Nog eentje van Rabo :) dat ze mijn rekening maar blokkeren :D

info@kspxs.one
vandaag 12.25

Geachte xxxxx

Uit onderzoek is gebleken dat u zich niet volgens de algemene voorwaarden heeft uitgelogd. Dit kunt u zelf hebben gedaan maar het kan ook zijn dat een derde partij heeft ingelogd op uw rekening. Wij vragen u om een eenmalige verificatie te doen om blokkade van u rekening te vermijden. Met deze verificatie kunnen wij uw rekening actief houden, anders zijn wij genoodzaakt om uw rekening te blokkeren tot dat u de verificatie heeft gedaan.

Verificatie uitvoeren
Klik op de onderstaande link om de verificatie te starten. Het kan ongeveer 10 minuten duren voordat uw verificatie gestart zal worden. Er zal een test overboeking via uw rabo scanner worden aangemaakt, deze test overboeking voeren wij niet uit maar gebruiken wij alleen om te verifiëren of u de eigenaar bent van de desbetreffende rekening.

Klik hier om u aan te melden voor de online verificatie

Let op: Dit is een urgente melding, u moet nu reageren anders moeten wij uit voorzorg uw rekening vanaf 5 september blokkeren.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
De Rabobank
Kaiser

Obsessed
4 September 2018, 15:25
Tja, inventief zijn ze meer dan genoeg :damn:

kaisersoze
5 September 2018, 15:34
Het is niet omdat een website .be als domeinnaam heeft, dat je hem blindelings mag vertrouwen. Cybercriminelen maken er vaak gebruik van om slachtoffers alsnog in de val te lokken, aldus De Tijd.



De jongste jaren gebruiken criminelen steeds vaker phishingmails om via het internet slachtoffers te maken. Wie in zo’n mail op een link klikt of een bijlage opent, loopt het risico dat zijn of haar computer besmet raakt met een virus of dat wachtwoorden en gegevens in verkeerde handen belanden.
Net om die reden werd het Centrum voor Cybersecurity België opgericht. Mensen die phishingmails krijgen, kunnen die doorsturen naar verdacht@safeonweb.be. Daar worden ze in de database van het EU Phishing Iniative opgenomen, waardoor de link niet meer geopend kan worden in webbrowsers Google Chrome, Firefox, Safari en Internet Explorer.
.be
Cybercriminelen maken voor die websites steeds vaker gebruik van websites met domeinnaam .be. “We hebben dit jaar 42 verdachte website geteld met een Belgische domeinnaam”, zegt Katrien Eggers, woordvoerster van het Centrum voor Cybersecurity, in De Tijd. “Dat is slim van hen. Mensen zijn wellicht iets minder wantrouwig als ze een .be-domein zien dan bij een onbekend domein.”
De waarschuwing is duidelijk: wees waakzaam met de mails die je krijgt en klik niet zomaar op alle links die erin staan. Lees hier enkele tips van het Centrum voor Cybersecurity om valse mails te herkennen (https://safeonweb.be/nl/leer-valse-mails-herkennen).
434.921 verdachte e-mails werden van november 2017 tot en met juni 2018 doorgestuurd naar het meldpunt van het Centrum. 249.682 daarvan bevatten een vervalste url, zo bleek na onderzoek.

Kaiser
BRON (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180905_03703513)

kaisersoze
5 September 2018, 16:20
Mensen die phishingmails krijgen, kunnen die doorsturen naar verdacht@safeonweb.be. Daar worden ze in de database van het EU Phishing Iniative opgenomen, waardoor de link niet meer geopend kan worden in webbrowsers Google Chrome, Firefox, Safari en Internet Explorer.
Weet niet of jullie die mails doorsturen?Meestal doe ik het wel,blijkbaar helpt toch beetje!

waardoor de link niet meer geopend kan worden
Dit klopt ook ,zelf ondervonden met de mail in #4 van Rabo bank.
Soms ben ik benieuwd wat die linken betreft,open die wel in Linux!
Ja meestal willen ze je gegevens zag ik ook in die mail.
Wat dagen later werd die link door FF tegen gehouden!
Kaiser

berger
6 September 2018, 00:58
Ik kreeg er weer eentje van Mijn.skynet.be en dat is dan voor een gratis cadeau van een galaxy smartphone. Ik ben bij de 20 gelukkigen. Gewoon adres invullen vermoed ik en dan 1 euro betalen! NOOIT doen, het is gewoon bedrog. Ik zal hem eens doorsturen naar safeonweb.

Obsessed
6 September 2018, 07:11
Zo zie je toch maar weer hoeveel van die ondingen circuleren :eek:
Het moet toch wel een lucratieve bezigheid zijn nietwaar?

compuchrisje
6 September 2018, 23:56
Tja, safeonweb, blijkbaar is die afdeling zwaar onderbemand en wordt er dus amper actie ondernomen.
Apropos, berger, sta ik niet bij die 19 anderen op dat lijstje? :lol:

berger
7 September 2018, 10:34
Als je wil stuur ik hem wel door, dan ben je ook bij de 20 voor een moderne galaxy s9.

berger
12 September 2018, 15:42
Nu eentje van Kruidvat, ik moet alleen nog maar drukken op bevestigen.

NOOIT doen!










1












Ben ik de enige geselecteerde klant die een cadeaukaart ontvangt?





Nee, jij bent niet de enige. We hebben in totaal 10 geselecteerde klanten.





















2












Kan ik nu meteen naar de Kruidvat gaan om mijn cadeaukaart op te halen?





Nee, nog niet. Volg de instucties in deze e-mail om jouw cadeaukaart te bevestigen





















3












Is het tegoed op de cadeaukaart in meerdere keren te besteden?





Ja, je kunt je cadeaukaart zovaak gebruiken als je maar wilt, mits er voldoende tegoed op staat.

berger
11 November 2018, 18:15
Blijkbaar is ook Telenet bezig : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181111_03933749

NOOIT op ingaan.

kaisersoze
11 November 2018, 21:27
Ja de oplichters maken inderdaad gebruik van de feestdagen zo als aan gegeven van nieuwsblad!
Just ook eentje gekregen...maar weinig tijd vind ik:shocked:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5be882828164f/5be882823e1b2-paypal.JPG
Kaiser

compuchrisje
12 November 2018, 00:02
Telenet, bollecom, delhaize, colruyt, engie electrabel... ze worden allemaal als dekmantel gebruikt om je te vangen. Ik vraag me af hoe ze aan die lay-out geraken. De betreffende bedrijven zouden een proces moeten aanspannen tegen de misbruikers.

berger
12 November 2018, 18:42
Ik denk dat ze de layout gewoon kopiëren van het internet, en eventueel wat aanpassen met photoshop. Dat lijkt mij niet zo moeilijk.
En ze zijn behoorlijk slim hé. Ik surfte even naar www. sastrepic. eu (die misschien wel de oorzaak is van die phissing mails). Daar krijg je te lezen dat je misschien wel het slachtoffer geworden bent van een phissing mail en dat je je kunt uitschrijven. Het eerste wat ze vragen is je mailadres en zo geraken ze waarschijnlijk aan potentiële nieuwe klanten hé.

kaisersoze
12 November 2018, 20:08
Zullen ook wel wat kennis hebben van websites zeker?Kost die pipo's niks,buiten wat mails opkopen denk ik!En af en toe vangen ze ne vis!
Sorry kan misschien hard klinken,maar iemand die in zou een mail trapt ...ja die is echt dom!!
Mijn voorbeeld van pay-pal slaagd toch echt op niks,is om in een deuk te liggen met hunne zever:D
Kaiser

berger
16 November 2018, 17:00
Weer zo een rare mail vandaag: iemand zoekt personen voor een testpaneel in heel Vlaanderen. In feite afkomstig van : poeker@ frithrely.eu

Ik eet wel graag frieten maar toch.....

compuchrisje
17 November 2018, 00:34
't Is duidelijk dat er een groepje flink bezig is, in welke regio is het nu vakantie?

nightraver
22 November 2018, 12:01
En ik had er ook eentje vandaag in het Frans dan nog.

https://www.mupload.nl/img/0iyww7xmt.png


Voor alle duidelijkheid, misschien op de site van Paypal (https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-weet-ik-of-een-e-mail-daadwerkelijk-van-paypal-afkomstig-is-faq1895) zelf gaan lezen als je twijfelt over de echtheid van een email.

Obsessed
22 November 2018, 14:49
Zeker met services zoals PayPal mag je géén risico's nemen :damn:

nightraver
22 November 2018, 15:30
Inderdaad Obs, daarom dat ik hem even deelde hier. Zeker indien je ook nog eens je credit card gegevens aan uw paypal account hebt gelinkt is het opletten geblazen lijkt mij. En een verwittigd mens is er 2 waard, nietwaar? :)

berger
11 January 2019, 12:59
Ik was weer de mogelijke winnaar van een gallaxy 9 en dit dank zij de google.elitemember-reward. Gewoon drie vragen beantwoorden binnen de 60 seconden. Indien je langer wacht krijg je het bericht dat je gewonnen hebt, en moet je uw contactgegevens invullen. En enkel de verzendingskosten betalen. DHL brengt dan uw cadeau binnen de 2 dagen!
NOOIT aan meedoen, gewoon de knop delete gebruiken.

compuchrisje
12 January 2019, 00:37
Vroeger had je dat ook, maar dan in papieren versies. Het aantal Audi's dat ik ooit heb gewonnen bij 3 Suisses raken niet eens in onze straat. Heb ook eens gebeld naar de organisator van dergelijke prutsloterijen om hen te vertellen dat de winnares die ze hadden gepubliceerd niet eens bestond.

kaisersoze
12 January 2019, 19:28
Het aantal Audi's dat ik ooit heb gewonnen bij 3 Suisses raken niet eens in onze straat.
Ook nooit geluk hey Chrisje:lol:
Vandaag ook iets ontvangen van Samsung ,maar moest quiz invullen!Ook pech voor mij ben er nie goe in:lol:
Kaiser

Swaken
4 February 2019, 13:38
Ik was weer de mogelijke winnaar van een gallaxy 9 en dit dank zij de google.elitemember-reward. Gewoon drie vragen beantwoorden binnen de 60 seconden. Indien je langer wacht krijg je het bericht dat je gewonnen hebt, en moet je uw contactgegevens invullen. En enkel de verzendingskosten betalen. DHL brengt dan uw cadeau binnen de 2 dagen!
NOOIT aan meedoen, gewoon de knop delete gebruiken.

Wat ik niet begrijp hoe jullie zulke mailtjes krijgen . Dan doen jullie toch ergens aan mee ?
Hoe was het vroeger ?
Envelop in de brievenbus niet geadresseerd .
Wat zat in die envelop
Een brief met wat uitleg dat je mogelijk tot één van de winnaars behoorde om een auto te winnen . Je hoefde alleen het formulier ingevuld terug te sturen . Zo wisten ze je onmiddelijk je naam en adres als je het ging invullen en terugsturen .
Werd toevallig je naam getrokken was je de winnaar van de auto .
Wat za daar nog in , want je had altijd gewonnen .
Om te krassen , en had je iets onnozelgs gewonnen . Om je prijs in ontvanst te nemen moest je het terugsturen zodat ze wisten welke gewonnen prijs ze jou moesten opsturen .
En dan begon het , je had niet eens iets besteld .
Om de zoveel weken een envelop maar nu op naam en adres
U behoorde terug tot één van de mogelijke winnaars maar nu hadden ze regeltjes gemaakt .
U kon pas in aanmerking komen als winnaar als u 1 of 2 artikelen uit de catalogus bestelde .
Ja waarom niet , wie weet ga ik de auto niet winnen . Bestellen en terugzenden .
Pakje word thuis afgeleverd , boodschap bij, sorry u bent niet de winnaar , volgende meer geluk .
Paar weken later terug hetzelfde , maar nu een andere prijs . Een villa nu t.w.v. van zoveel ............... BF
Om in aanmerking te kunnen komen als mogelijke winnaar moet u nu eens niet 1 of 2 artikelen bestellen , maar een bestelling doen ter waarde van minstens 1.000 BF , ongeacht wat u of hoeveel artikels u besteld .
Waaaawwww , wat een villa , we zullen nog eens onze kans wagen . Terug zelfde pakje komt thuis , terug een troostprijsje wat dan een sleuterhangertje of iets was . Volgende keer meer geluk . En het vervolg zullen jullie wel kennen denk ik .
Een bomvolle kamer met bestelde artikelen maar nooit tot de gelukkigen behoort op de grote prijs te winnen .

kaisersoze
4 February 2019, 13:53
Wat ik niet begrijp hoe jullie zulke mailtjes krijgen . Dan doen jullie toch ergens aan mee ?
Als ik het maar bvegrijp,dat is voldoende!En doe aan niks mee!
Mijn email is 2 x gehackt en dan komt er geen einde aan die rommel.Of je moet het verwideren maar gebruik het alals meer 10 jaar,geen goesting om paar dagen mijn tijd erin te steken om overal alles te veranderen..
Heb nog andere mail accounts ja daar soms al eens eentje,voor mij zegt het genoeg .
Simpel toch?
Kaiser

Swaken
4 February 2019, 16:17
Mijn email is 2 x gehackt en dan komt er geen einde aan die rommel.
Dan moet u jouw e-mail account beter beveiligen hé als dat al 2 x maal gehackt werd !
Of werd je e-mail al 2 x door hackers buitgemaakt doordat ze een database gehackt hadden ? Er is een zeer slimme persoon , ik ga zijn naam niet noemen , die het internet afspeurt naar e-mail adressen die zomaar op het internet door hackers op het internet werden geworpen.
Wat doet die persoon daarmee , goed lezen hé
Hij beweert hiervan ook de wachtwoorden te hebben en raad aan als jouw e-mail adres in de lijst voorkomt verander dan je wachtwoord overal want mogelijk hebben de hackers dat ook in bezit .
Zijn database , waarvan hij wel de wachtwoorden onleesbaar gemaakt heeft , maar de e-mail adressen niet kun je gaan downloaden .
Nu weet je intussen ook hoe ze aan je e-mail adres komen .
Slim hé van die man .om die lijst met e-mail adressen online te zetten en je kan downloaden om te controleren of het jouwe er ook bij is !

kaisersoze
4 February 2019, 16:32
Er is een zeer slimme persoon , ik ga zijn naam niet noemen ,
Ga zijn naam wel vernoemen Troy Hunt (https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=troy+hunt)
Zeg dat je zever in pakskes verkoopt!Man staat heel hoog aangeschreven ...de meeste hulpforums raden die site aan hun leden om te kijken og je gehackt bent..zijn die allemaal verkeerd soms? Vertel het me eens!


Of werd je e-mail al 2 x door hackers buitgemaakt doordat ze een database gehackt hadden ?
Inderdaar zo.

Nu weet je intussen ook hoe ze aan je e-mail adres komen
Dank zij Troy ben ik het te weten gekomen!!!!!
Kaiser

kaisersoze
4 February 2019, 16:52
Hier mijn 2 hacks
Money Bookers: Sometime in 2009, the e-wallet service known as Money Bookers suffered a data breach which exposed almost 4.5M customers (http://www.forbes.com/sites/thomasbrewster/2015/11/30/paysafe-optimal-neteller-moneybookers-gambling-cyberattacks-data-breach/). Now called Skrill, the breach was not discovered until October 2015 and included names, email addresses, home addresses and IP addresses.
Compromised data: Dates of birth, Email addresses, IP addresses, Names, Phone numbers, Physical addresses


LinkedIn: In May 2016, LinkedIn had 164 million email addresses and passwords exposed (https://www.troyhunt.com/observations-and-thoughts-on-the-linkedin-data-breach). Originally hacked in 2012, the data remained out of sight until being offered for sale on a dark market site 4 years later. The passwords in the breach were stored as SHA1 hashes without salt, the vast majority of which were quickly cracked in the days following the release of the data.
Compromised data: Email addresses, Passwords
kaiser

Swaken
4 February 2019, 17:11
De gehackte databases werden op internet geworpen , e-mails + bijhorende paswoorden waaronder ook die van Adobe
Maar wat heeft Troy Hunt gedaan ?
Ik ga al die e-mail adressen in een tekstbestand zetten en dat online op mijn website zetten .
U surft naar de site van Troy hunt , download de lijst Adobe en hopsakee , je hebt al de e-mail adressen . Slim hé van die man !
Dat is zoals jij , ik heb van iemand foto's gevonden, ga die downloaden , en naar imgdumper.nl uploaden en dan een topic starten, ga daar eens kijken wat ik gevonden heb wat die in zijn privé leven doet !

kaisersoze
4 February 2019, 17:29
Ben het al gewoon dat ge altijd tegen gans de wereld in gaat!


de meeste hulpforums raden die site aan hun leden om te kijken og je gehackt bent..zijn die allemaal verkeerd soms? Vertel het me eens!
Hier geen antwoord???
Dat je nu bij Troy kunt downloaden of niet,maakt echt niks uit er zijn heel veel andere plaatsen,waar de spammers de data halen.
In elk geval word Tro gewaardeerd toch.
Lees hier eens (https://tweakers.net/nieuws/135569/troy-hunt-breidt-verzameling-uitgelekte-wachtwoorden-uit-naar-half-miljard.html)
Kaiser

kaisersoze
4 February 2019, 17:41
Deze just binnen gekregen voor de eerste keer.
Zal aan Troy liggen :lol:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c585d0b765ae/5c585d0b740f0-del.JPG

Kaiser

Swaken
4 February 2019, 17:47
Stel u voor bewakingscameras >> IP die verbonden zijn met internet
Die zijn voorzien van een standaardwachtwoord wat door de gebruiker onmiddelijk moet verandert worden. Die wachtwoorden zijn opgeslagen in the cloud .
Een hacker nemactigd die wachtwoorden en kan daardoor de beveiligingscameras op afstand uitschakelen , dat is geen fantasie , maar dat is werkelijkheid .
Die hacker vind het niet beter ik ga alles op internet gooien en ik ontdek dat !
Ik ga nu gans de wereld informeren; hey ben ik geen slimme , kijk eens wat ik op internet gevonden heb wat hackers op internet gegooid hebben, u vind dat dus slim ?
Nee ik ga de firma van de bewakingscamera informeren, breng je klanten op de hoogte van de hack en dat ze maatregelen moeten nemen maar ik ga dat niet aan de hele wereld laten weten !
Snapt u het ? Anders leg ik het uit met een tekeningetje !
Uw bon van delhaize . Een klantenkaart van delhaize misschien ? Albert heijn ?
Iets ingevuld en uw e-mail adres ingevuld ?
E-mail adres werd verkocht of gestolen hier of daar , database niet juist beveiligd ?

Moest ik zo een mail krijgen NU op dit moment dan leg ik klacht neer en eis schadevergoeding !
Daar werd GDPR voor in werking gesteld !

kaisersoze
4 February 2019, 18:10
Anders leg ik het uit met een tekeningetje !
Niet nodig !!!
Verhaal is simpel Troy weet niet a la minute van gelijke welke hack.Dan is het kwaad al geschied..of snap je dat niet soms?
Trouwens heb nie het warm uitgevonden,dat van Troy heb ik geleerd via een forum,waar toch niet echt prutsers zitten en zie het overal voorbij komen !ja slechte beheerders zeker?
Van Linkedin wist niet eens meer dak er lid was, ook geen mail van hun gekregen!Van wie wel van Troy want laat daar mijn mails account achter, ja mail in de bus bad met bad news!!!
Vind zijn site handig om conrole tedoen van je mail ,als je echt heel spam krijgt !
Al de rest zijn broodjes aap verhalen.
Klacht indienen tegen wie de paus??Want Delhaize heeft niks te maken met die bon!Nee vul nergers iets in!!!
kaiser

kaisersoze
4 February 2019, 18:21
Hel wel één tip voor je, zou Troy eens aanschrijven en zeggen hallo je bent verkeerd bezig .
En laat ons het antwoord weten.
Hier staat zijn email. (https://mvp.microsoft.com/en-us/PublicProfile/4031649)
Succes.....
Kaiser

Swaken
4 February 2019, 18:21
Van Linkedin wist niet eens meer dak er lid was, ook geen mail van hun gekregen!Van wie wel van Troy want laat daar mijn mails account achter, ja mail in de bus bad met bad news!!!

Ik zou daar toch laten naar uitkijken hoor , geheugenverlies kan gevaarlijk zijn en dat wens ik niemand toe . Het is niet de eerste maal dat men leest dat een dement persoon ergens doodgevroren teruggevonden werd . Zulke dingen moet je echt heel ernstig nemen, besef je dat wel ?

kaisersoze
4 February 2019, 18:28
dement persoon ergens doodgevroren teruggevonden werd
Zie maar da gij nie doodvriest grapjas!
Is zo abnormaal dat ik niet wist ,ben er ooit eens zoeken achter iemand,meer niet!Voor de rest ben daar niks verloren!
Dement wat ne onzin toch!!!!

compuchrisje
4 February 2019, 22:45
Warme discussie zo te zien.
Maar over wat het juist gaat, er zijn sowieso een heleboel phishing mails in omloop. Gisteren heb ik er 37 moeten verwijderen uit de spammap bij mijn Telenet online mail. Die zijn NOOIT hier op mijn pc beland, maar werden al door Telenet weerhouden.
Het is wel duidelijk dat de GDPR bij vele bedrijven nog te wensen over laat. Maar het is ook geen simpele materie, onze dochter kan er over meespreken. Het vergt een boel werk, maar er zijn diensten die je daarmee kunnen helpen. Vandaar dat er nog geen straffen worden uitgedeeld, gewoon omdat het zo'n ingewikkeld gedoe is.

Als ik de titels lees van die mails weet ik al genoeg, altijd is er wel iets dat niet klopt. Er is geen Delhaize in onze buurt, dus ik kan daar nooit de zoveelste klant zijn die bv een iPhone wint. Zelfs van een vals Telenet-adres wordt er mail gestuurd, je huis is te klein om te bergen wat je allemaal wint.

Wat die lijst over uitgelekte wachtwoorden betreft: ze tellen alleen maar op. Mijn Adobe-account werd gevonden door het lek bij Adobe, moet ik dat bedrijf nu aanklagen? En wat brengt dat op? Ik heb gewoon dat account opgezegd en een nieuw aangemaakt met een ander wachtwoord. En toch staat het nog in die lijst, die klopt dus niet helemaal.

En mensen, please, wees een beetje lief voor mekaar, er is al heibel genoeg in de wereld.

kaisersoze
4 February 2019, 22:53
Ik heb gewoon dat account opgezegd en een nieuw aangemaakt met een ander wachtwoord
Met zelde email?Indien ja....

En toch staat het nog in die lijst, die klopt dus niet helemaal
Dan kan het kloppen.
Kaiser

kaisersoze
4 February 2019, 23:10
reply@clialiedge.com
Heb 3 in de ongewenste map van deze afzender
1)gaat over tot 1000 $ meer per dag verdienen
2)over artritis
3) vind echt de beste over hoe bier koud houden...jawadde

Swaken
4 February 2019, 23:59
Het is wel duidelijk dat de GDPR bij vele bedrijven nog te wensen over laat.

Hoelang hebben ze daar tijd voor gehad ? Jaren !Plots was daar de deadline 25/05/2018 en schoot bijna iedereen wakker .
Er is ook een verschil tussen bedrijven en verenigingen .
Als een VZW een nieuw bestuur kiest , en er bestaat een digitale ledenlijst moet die vernietigd worden en moet het nieuwe bestuur een nieuwe digitale lijst aanmaken van hun leden .
Hoe was het vroeger . Adobe werd gehackt en Adobe moest er maar voor zorgen dat dit niet meer zou gebeuren en alles werd door de vingers gezien .
Vanaf 25/05/2018 moet adobe nu al zijn klanten op de hoogte brengen , er werd op onze servers ingebroken en hackers hebben mogelijk e-mail adressen en of wachtwoorden bemachtigd . Het is aan GDPR om te beslissen of ze een boete krijgen of niet .
Ik ben een Adobe klant en pik dit niet ! Jullie moeten er voor zorgen dat jullie servers degelijk beveiligd zijn en geen privé gevoelige informatie kan gestolen worden , ik eis schadevergoeding .
Vroeger kon je niets eisen nu wel !
Elk datalek moet nu gemeld worden . Doet men dit niet kan GDPR je een boete opleggen .
Wat wel zeer ingewikkelde materie is . Wie doet wat met je privé gegevens . Als ik bij een webshop iets bestel en verlang dat de webshop niet bewaard wat ik bestelt heb en met wat ik betaald heb wie gaat dat controleren ?
Albert Heijn heeft een app voor de smarthone die verzamelt wat jij koopt .Met die App ga je slim winkelen . Vandaag een fles melk kopen, die app gaat volgende week zeggen als je de albert Heijn binnengaat , vergeet ook geen fles melk want het is al een week geleden dat je er nog eentje gekocht hebt . Ik ben dus eigenlijk niet meer vrij wanneer en waar ik een nieuwe fles melk zal kopen . Albert Heijn houd alles bij wat ik koop ! Maar dat is geen datalek , je hebt er zelf voor gekozen om de App te gebruiken . Je geeft Albert Heijn de toestemming je koop gedrag te mogen blijven bijhouden .


Zelfs van een vals Telenet-adres wordt er mail gestuurd, je huis is te klein om te bergen wat je allemaal wint.

Dat is niet moeilijk hé
Ik hack je telenet account , maak een e-mail adres aan, en ga beginnen spammen vanuit je webmail .
Ik heb gedaan met spammen en vernietig het e-mail adres , log me uit en ben foetsie .
Op een dag een brief van telenet om te stoppen met spammen of ze jouw contract verbreken !
En jij valt uit de lucht , ik weet van niets .

kaisersoze
5 February 2019, 00:12
GDPR zal wel wat verbering brengen denk ik,beter gezegd hoop het!
Maar iets 100% veilig maken,bestaat niet..er zullen altijd inbraken gebeuren ...hackers leren ook bij hoor!

Ik ben een Adobe klant en pik dit niet ! Jullie moeten er voor zorgen dat jullie servers degelijk beveiligd zijn en geen privé gevoelige informatie kan gestolen worden , ik eis schadevergoeding .

Ja eisen kan men veel !Hoeveel jaar ga je daar mee bezig zijn tegen een grote firma...voor misschien een pak friet!
Morgen word Minatica gehackt...wat gaan we eisen van Chrisje ?
Kaiser

Swaken
5 February 2019, 00:32
Hackers leren inderdaad ook altijd bij !
Jouw wagen staat altijd voor de deur , nooit de deuren op slot ! >> Datalek , men kan je wagen stelen .
Jouw wagen staat voor de deur , op slot , maar iemand heeft je autosleutels kunnen bemachtigen . Je merkt dat pas na een paar dagen dat je autosleutels verdwenen zijn . Jij denkt bij jezelf , het kan geen kwaad ik zal binnen een paar dagen bij de poltie aangifte doen . Nalatigheid .
s'Anderendaags word je auto gebruikt voor een overval , het is aan u om uit te leggen waarom je niet onmiddelijk aangifte gedaan hebt dat je autosleutels verdwenen waren . Helemaal hetzelfde .
Je auto staat voor de deur en denkt wie gaat die nu stelen , je blijft een week binnenzitten . Je komt na een week buiten en je auto is weg . Werd die vandaag gestolen, twee dagen geleden, een week geleden , maar intussen werd die gebruikt voor een overval en ergens teruggevonden . Ga het maar uitleggen hé , ze kunnen je nog vastzetten voor medepligtigheid , dat is helemaal hetzelfde.

kaisersoze
5 February 2019, 00:39
Dacht dat topic over e-mails gaat???
Al nieuws van Troy dit zo nuttig zijn.
Kaiser

Swaken
5 February 2019, 10:29
Klacht indienen tegen wie de paus??Want Delhaize heeft niks te maken met die bon!Nee vul nergers iets in!!!

Niet tegen de Delhaize , want zij zijn ook slachtoffer . Delhaize heeft hiervan al bericht gepubliceerd dat het om een frauduleus bericht gaat en geeft de raad niet de UITSCHRIJFKNOP te gebruiken .
Tegen wie moet je dan klacht neerleggen ? Tegen de eigenaar van wiens computer/server werd gehackt en de spammails werden verzonden . Die moet ervoor zorgen dat zijn computer/server degelijk beveiligd is , dat die voor zulk soort criminaliteiten niet kan gebruikt worden .
In de eigenschappen van de e-mail (hoofding) vind u terug vanwaar de e-mail verzonden werd , vanaf welke server , vanaf welk IP adres , met welk e-mail adres enz.....
Maar zoals ik al aangehaald heb in een eerder bericht hacken criminelen accounts , maken gauw een e-mail adres aan , beginnen met dit aangemaakt e-mail adres met webmail zulke mails te verzenden en daarna vernietigen ze het e-mail adres .
Ze wissen hun sporen en zijn foetsie . Denk je nu echt dat het zo moeilijk is om zulke mails met valse cadeaubonnen te verzenden ?
Nee want men maakt het criminelen gemakkelijk door hun systemen en websites niet up to date houden !
Hoeveel wordpress sites worden dagelijks niet gehackt om voor dit soort praktijken , meer dan je wel eens zou kunnen denken !

kaisersoze
5 February 2019, 11:46
Word een dagtaak je uitleg..Ne mens op pensioen heeft tijd tekort :lol:
Zal ook zo goed als niks veranderen aan de spammails.
Kaiser

compuchrisje
5 February 2019, 22:44
Om af te sluiten, spam is nu éénmaal één van de duizenden onhebbelijkheden van het online leven. En zoals altijd zullen we ermee moeten leren leven, of beter, het negeren.
Vermits het hier een klein brandhaardje is geworden, ga ik dit topic sluiten.