Volledige versie bekijken : Windows 10 Win10 start niet op blauw zwart scherm



jdl
3 September 2018, 14:32
Ja het zal hier al wel meer aan bod zijn geweest zeer maar ik vind of vond geen goed antwoord ppppffff Die verdomde win10 wil niet doorstarten op mijn laptop en zodanig blijft het scherm blauw/zwart . Al van alles geprobeerd op en af opstarten in veilige modus niets baat. Ten einde raad temeer dat het eigenlijk de dochter laptop is en natuurlijk deze weer nodig heeft op school.. Laatste keen was na meer dan 2dagen aanstaan wel beeld en was er de melding dat er updates waren, deze zorgvuldig uitgevoerd e ja patat zelfde probleem daarom dat ik einde raad hier ben. Iemand raad ??

berger
3 September 2018, 16:01
Dit lees ik bij Microsoft : als het herhaaldelijk starten niet lukt kom je uiteindelijk terecht in "automatisch herstel". Dan moet je kiezen voor systeemherstel en kiezen voor een datum wanneer het probleem er nog niet was. Ik heb dat nog nooit gedaan hé! Toch succes.

compuchrisje
3 September 2018, 22:07
Dat zou bij de opties moeten staan waar ook veilige modus te vinden is. Mogelijk zal dit ook even duren en als dat herstel gelukt is, volgen er serieus wat updates opnieuw.
Laat deze nooit allemaal in één keer gebeuren, selecteer de updates in kleinere pakketjes, als dat mogelijk is.

Obsessed
4 September 2018, 15:47
Herstart je laptop eens terwijl je de shift-toets inhoud.
Als het goed zit kom je zo in de herstelomgeving van Windows 10. (Afhankelijk van merk/type laptop kan dit ook via een andere manier gaan)

*Dan kies je "Problemen oplossen" en daarna "Geavanceerde opties".
Hierna probeer je vooreerst "Opstartherstel".
Als dit geen resultaat oplevert herbegin je en kies je voor "Systeemherstel".
Indien systeemherstel ingesteld is en er herstelpunten beschikbaar zijn dan kies je een systeemherstelpunt van een datum waarvan je weet dat je pc nog goed werkte.

Als opstarten via "shift" niet lukt kan je ook opstarten vanaf een Windows 10 DVD.
(Eventueel via HIER (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10) of HIER (https://tb.rg-adguard.net/public.php?lang=en) te downloaden)
Achtereenvolgens taal (Nederlands) en toetsenbordinstellingen (Belgisch punt) kiezen.
Daarna terug vanaf * hierboven.

christleven
4 September 2018, 20:00
ik heb dit ook meegemaakt na een update van Win 10..
Tijdens opstarten op F11 gedrukt en dan kwam ik in een herstel menu, systeemherstel lukte niet dan maar laten terugzetten naar vorige versie van Win 10 en alles was terug OK zonder enig verlies van data of programma's. Nadien is de update dan wel gelukt naar de nieuwere versie van Win 10.

Obsessed
4 September 2018, 20:38
Zoals ik in #4 zei:
(Afhankelijk van merk/type laptop kan dit ook via een andere manier gaan)
F11 hoort ook bij de mogelijkheden ;)