Volledige versie bekijken : EDPnet ervaringen



Torro124
16 September 2018, 13:22
Na ruim 10 jaar Dommel als internetprovider gehad te hebben ben ik er helemaal klaar mee.
De klantonvriendelijkheid, de slechte bereikbaarheid van de helpdesk (die alleen maar tickets aanmaakt, maar daarmee nog geen problemen oplost) en momenteel het een stille dood laten sterven van de gratis nieuwsserver (die natuurlijk niet gratis is maar in het tarief is verdisconteerd) heb ik besloten om over te gaan stappen naar EDPNET.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Zowel positieve als negatieve reacties zijn van harte welkom.

Obsessed
17 September 2018, 09:31
Ik ben, een 8-tal jaren geleden, van EDPnet terug naar Telenet gegaan.
Ik had destijds al verschillende tickets bij hen aangemaakt om het steeds maar trager wordende internet aan te klagen, telkens met screenshots van de vaak erbarmelijke speedtesten.
Telkens liet men me simpelweg weten dat er geen problemen waren bij hen maar dat het aan mijn lokale netwerk lag.

Dat is dan ook de reden van mijn overschakeling.
Toch raar dat, zodra ik overging naar Telenet, niks problemen meer had :damn:

kaisersoze
17 September 2018, 20:26
Na ruim 10 jaar Dommel als internetprovider gehad te hebben ben ik er helemaal klaar mee.
Je hebt wel lang volgehouden bij Dommel(rommel),ben er sneller gaan lopen om de zelfde reden helpdesk echt hopeloos!!!
Maar maak je geen illusies als je niet bij de hoofd provider bent zo als Proximus of Telenet die nu ook Orange op het kabel moeten toelaten.Is de de helpdesk hopeloos denk ik,want ze hebben geen techniekers!ging van Dommel naar Scarlet binnen de week geen internet meer hahah !Heeft 14 dagen geduurd voor het opgelost werd,ja ken die verhalen zijn je kabels je moden je computer en je weet ik wat veel !Probleem was nochtans heel simpel technieker van Proximus had in de verdeelkast mijn kabel uit getrokken om een of andere reden en niet trug aan gesloten lol.Scarlet kan zo iets niet testen!
Veel succes Torro met EDPNET:D
Kaiser

theo2602
18 September 2018, 15:09
Wat hulp betreft is Proximus toch de beste. Altijd gratis bereikbaar en echt, desnoods uren, hulp.

Torro124
18 September 2018, 18:51
Dat mag ook wel als je die tarieven ziet. Maar hulp moet in feite niet nodig zijn. Een stabiele verbinding dat is alles waar men voor moet zorgen. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Ik zou niet weten waar men mij mee zou moeten helpen als men gewoon levert wat men dient te leveren.

berger
18 September 2018, 19:10
Hier kan ik wel inkomen. Wanneer ik bij Proximus een probleem heb bel ik niet meer, ik weet toch wat ze gaan zeggen. Herstarten modem, decoder .... Maar altijd beleefd en geduldig. Waar ze mij wel al twee keer mee geholpen hebben is met hun systeem om thuis eens te komen checken. Happy house geloof ik. Wat ook zeer vlug helpt is een brief schrijven naar de CEO, onmiddellijk reactie van een van haar assistenten. Maar ik doe dat enkel indien de normale hulp niet werkt, bvb bij een verhuis en de nieuwe installatie wil niet lukken.

Torro124
18 September 2018, 19:18
Heel leuk allemaal wat Proximus en misschien ook wel Telenet allemaal doen voor het dure geld wat zij betaald krijgen.
Ik heb geen tv nodig (want daarvoor ben ik vanwege mijn camper aan een satellietabonnement gebonden) maar alleen maar internet en telefonie.
EDP is hierin goedkoop en ik ben eigenlijk alleen maar benieuwd naar ervaringen met EDP, zowel positief als negatief.

Dat Proximus en Telenet beter zijn wil ik wel geloven, dat mag ook wel voor dat geld.
Maar is EDP werkelijk zoveel minder?
Daar ben ik benieuwd naar.

Obsessed
19 September 2018, 09:03
Ik had destijds de indruk dat ze gestaag de internetsnelheid verlaagden.
Vooral als er een nieuw abonnement met hogere downloadsnelheden in hun repertoire kwam.

Torro124
19 September 2018, 16:06
@ Obsessed.
Dank je, ik zal het in mijn achterhoofd houden.
Snelheid is voor mij niet echt belangrijk. Wij maken geen gebruik van streamingdiensten om films of series te kijken.
Wel download ik via nieuwsgroepen, maar daar heb ik nooit geen enkele haast mee.
Dus of dat ding op de achtergrond nu 6 uur aan het downloaden is of slechts 1 uur, dat boeit mij niet zo erg.
Hoofdzaak is dat het stabiel is.
Ik start bij EDP met een VDSL XS, dat zou al een stuk sneller moeten zijn dan mijn huidige ADSL bij Dommel. Als dat niet genoeg is kan ik altijd nog overstappen naar VDSL XL.

Torro124
1 November 2018, 17:16
Ik ben nu een maand bij EDP-net
Tot volle tevredenheid. De overstap is probleemloos gegaan. Keurig op afgesproken tijd monteur van Proximus aan huis om adsl om te zetten in vdsl en de verbinding te testen. Een uur later was de verbinding met EDP actief. Via de telefoon (gsm) door de EDP helpdesk geholpen met de configutatie van mijn Fritz Box en ik was vertrokken.
Download en Uploadsnelheid het 5-voudige van wat ik met adsl gewend was.
Als je al die horror verhalen ooit leest over problemen met migratie, totaal geen last van gehad.
Erg vriendelijke lui daar bij EDP-net.
Duidelijke facturatie, prima dashboard waar je je verbruikskosten (telefonie) in de gaten kan houden.
Wat een luxe na die rommel van Dommel.

J.W.
1 November 2018, 18:49
U schrijft in #9 <<Ik start bij EDP met een VDSL XS, dat zou al een stuk sneller moeten zijn dan mijn huidige ADSL bij Dommel>>
In #10: << Download en Uploadsnelheid het 5-voudige van wat ik met adsl gewend was. >>

De max down- en uploadsnelheden bij VDSL XS zijn (volgens hun site https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html? ) 20/2 Mbps en bij Dommel (ADSL) 15 Mbps en 740 Kbps

Welke snelheid had u dan bij Dommel???

Torro124
1 November 2018, 19:30
Bij EDP worden de max snelheden bijna gehaald. Ruim 19 Mbps en 1,7 Mbps.
Bij Dommel haalde ik met moeite 4 Mbps Down en 0,36 Up. Een youtube filmpje kijken in hd was niet mogelijk.
Lag aan de afstand met wijkcentrale en interne bekabeling.
De laatste tijd ook herhaaldelijk instabiel en veel uitval. Helpdesk werkt sinds afgelopen voorjaar alleen nog maar parttime en is niet bereikbaar. Worden enkel tickets aangemaakt maar geen problemen opgelost.
Willen wel nog een veel te duur speedpack aansmeren.
Gratis nieuwsserver is al ruim een half jaar verdwenen, maar moet ik niet over zeuren omdat die toch gratis is. (kus m'n kl****n die zit gewoon in het tarief opgenomen)
Telefoonkosten worden niet meer gespecificeerd.
Het is daar de laatste jaren allemaal hard minder geworden.
Waren vorige week niet voor niets bij de inspecteur op Radio 2.
Zal niet lang meer duren ben ik bang.

J.W.
1 November 2018, 20:48
Bij EDP worden de max snelheden bijna gehaald. Ruim 19 Mbps en 1,7 Mbps.
Bij Dommel haalde ik met moeite 4 Mbps Down en 0,36 Up. Een youtube filmpje kijken in hd was niet mogelijk.


Ik was nu echt nieuwsgierig naar uw snelheden bij Dommel.
Als de oorzaak van deze zeer trage snelheid niet bij u ligt hebt u groot gelijk dat u een andere provider neemt.
Bedankt voor uw uitleg.

Obsessed
2 November 2018, 11:44
Ik hoop dat die,door u zo gewaardeerde, snelheid binnen enkele jaren nog steeds zo tevredenstellend is (y)

compuchrisje
2 November 2018, 23:24
Ik zal wel oubollig wezen of zo, maar ondanks het prijzige Telenet, kan ik niet echt klagen of snel of traag internet. Het is natuurlijk anders als je bezig bent een filmverzameling aan te leggen of iets anders dat persé op je systeem moet komen.
Bij mij is de maandelijkse update de grootste download en als kleinzoon er is, de filmpjes op Youtube.
Maar ik denk dat het er uiteindelijk op neerkomt: wat als er problemen zijn, hoe snel wordt je geholpen en is die hulp wel efficiënt.