Volledige versie bekijken : Probleem van Adnilleke



compuchrisje
20 September 2018, 22:31
Ik post dit hier voor haar, omdat ze gisteren opeens van de website werd gegooid, wegens onveilige site.

Ik vermoed dat ze Chrome gebruikt en dat bij de recentste updates standaard alle niet beveiligde websites als onveilig worden gemarkeerd. Bij een nieuwe poging tot inloggen kreeg ze weer die melding.

Nog mensen die problemen hebben na een browserupdate?

Obsessed
21 September 2018, 00:05
Ik gebruik ook Chrome.
Geen problemen hier :eek:

salmax
21 September 2018, 00:51
Ik gebruik ook Chrome. versie 69.0.3497.100 (64 bits)
Hier ook geen problemen nu.
Windows 7 home premium
Maar had wel problemen bij de versie 68 daarom ook nog niet lang geupdate.

vdhee
21 September 2018, 09:24
Nee hoor.

Lies54
21 September 2018, 09:58
Ik heb ook chrome geen idee welke versie het is wel na gisteren veranderd een ander uiterlijk, maar kan hier gewoon komen.

Swaken
21 September 2018, 11:35
Ik heb eerder de indruk dat Adnilleke in Chrome een browser extensie (plugin) heeft geïnstalleerd staan die hiervan de oorzaak is .

compuchrisje
21 September 2018, 22:34
Nu weet ik niet of ze nog via een andere weg kan meelezen, anders moet ik als tussenpersoon gaan schipperen. Ik blijf dit dus wel volgen, maar momenteel nog niks van haar gehoord.

Adnilleke
22 September 2018, 00:28
Mijn probleem was / is met de iPad. Zowel op de iPad van mijn man als deze van mij.
Ik heb die melding dan gewoon genegeerd en heb mij toch ingelogd op de iPad.
ik heb dit gemeld omdat ik het jammer zou vinden dat nieuwe mensen niet zouden durven inloggen omdat ook zij de melding zouden krijgen dat Minatica niet veilig is.

Deze melding kreeg ik :



http://i67.tinypic.com/2z86rrp.png

Bedankt voor jullie hulp.

Lin

berger
22 September 2018, 10:25
Goed gedaan, op zich is minatica niet onveilig, maar aangezien er geen versleuteling is van gegevens die van en naar minatica gaan zouden gevoelige gegevens onderschept kunnen worden bij de transmissie er van. Maar wat vraagt minatica aan gevoelige gegevens? Een login en paswoord. Dat is nu ook weer geen drama als een hacker dit onderschept. Persoonlijk zou ik voor minatica een ander paswoord gebruiken dan bvb voor het inloggen bij de bank.

Lies54
22 September 2018, 15:05
Die melding krijg je vaker als een site geen SSL heeft. En aangezien Minatica geen HTTPS heeft is het voor Chrome gebruikers onveilig.