Volledige versie bekijken : Forum is verhuisd!



compuchrisje
28 February 2019, 22:51
Sommigen hebben hier en daar al zaken opgemerkt op onze website in de afgelopen weken. En nee, u had geen hallucinaties, er werd hier sinds december zwaar gewerkt achter de schermen.

Zoals u al wist, is de sponsoring door Stone-IS enkele jaren geleden stopgezet en zijn we betalende klant geworden. Maar vermits er praktisch geen inkomsten zijn, wisten we dat dit binnen korte termijn problemen zou geven, met als slechtste scenario, het stopzetten van Minatica.
Om dat te voorkomen zijn we op zoek gegaan naar hosting met gelijkaardig aanbod, maar een lagere prijs. Natuurlijk zal er verschil zijn in dienstverlening, bij Stone-IS was die zeker tiptop. We hopen echter dat zware problemen niet op de agenda staan.

Ultddave (https://www.minatica.be/members/12746-ultddave)is al die tijd bezig geweest met het uittesten van een minatica-kloon op de nieuwe cloudserver. Hierbij kwamen heel wat werkuren aan te pas. Afgelopen zondag hebt u vast gemerkt dat de site niet bereikbaar was. Dat was het moment dat de definitieve verhuis plaatsvond.

Ook nieuw is dat we nu ook als veilige site kunnen worden beschouwd (https://).

Sommige onderdelen zijn nog niet helemaal op punt, maar die worden geleidelijk door Ultddave aangepakt. Hij doet dit na zijn werkdag en heeft al heel wat uurtjes aan ons gespendeerd, waarvoor onze oneindige dank.

Ik kan niet beloven dat we nog jarenlang tot uw dienst kunnen blijven, maar wel dat wij ons uiterste best doen om het zo lang mogelijk vol te houden. We blijven ook zoeken naar inkomsten, hoe klein ook, alle beetjes helpen.
In elk geval kan ik nog altijd bogen op de samenwerking met ons team, dat zich elke dag opnieuw inzet, ofwel bij een probleem ofwel voor het amusement of de creativiteit. Bedankt... mannekés!!!

nightraver
1 March 2019, 16:46
Knap gewerkt Dave. En we gaan inderdaad samen ons beste doen om het hier zolang mogelijk online te houden.

Typetje
2 March 2019, 13:08
Natuurlijk gaan we ons best doen, ik zou het forum niet willen missen. ;)

Typetje
2 March 2019, 13:13
Natuurlijk gaan we ons best doen, ik zou het forum niet willen missen. ;)

uhh waarom word mijn bericht niet geplaatst!! en het forum is echt een beetje traag in eens. :shocked:

ok herkansing

huh elke keer als ik op reageren klik dan krijg ik een bericht verlaten of annuleren :rolleyes:

Typetje
2 March 2019, 13:13
Natuurlijk gaan we ons best doen, ik zou het forum niet willen missen. ;)

uhh waarom word mijn bericht niet geplaatst!! en het forum is echt een beetje traag in eens. :shocked:

ok herkansing

huh elke keer als ik op reageren klik dan krijg ik een bericht verlaten of annuleren :rolleyes:

Typetje
2 March 2019, 14:14
Ok volgens mij is er hier iets niet goed gegaan :eek:

Lies54
2 March 2019, 14:22
Hier is ook het forum traag vanmorgen kwam je er gewoon niet op.

berger
2 March 2019, 15:20
Het is precies al beter?

papypc
2 March 2019, 16:41
Bedankt voor het super werk ultddave, ook aan gans het minatica team.
Zolang mijn kromme vingers en slechte ogen mij het toelaten kom ik zeker nog op minatica.
Inloggen ging wel vlot.

PeterN
2 March 2019, 21:29
Bedankt Dave en de rest van de crew om deze site online te houden;)

nightraver
2 March 2019, 21:36
Ik vind dat de site een pak sneller werkt nu dan voorheen. Misschien was de vertraging omdat er nog werken aan de gang zijn ondertussen.

ultddave
2 March 2019, 22:16
Hier is ook het forum traag vanmorgen kwam je er gewoon niet op.

Klopt, was een DDOS-aanval vanuit Oekraine. Duurde even voor het onder controle was :( :). Ik ga binnenkort eens kijken om dit probleem aan te pakken zodat het in de toekomst geen overlast voor de echte bezoekers/leden meer veroorzaakt. Cloudflare is één van de mogelijkheden die ik overweeg.

Lies54
3 March 2019, 09:42
Dank je voor de uitleg (y)

peterus
3 March 2019, 11:45
Aan allen bedankt voor al het harde werk !!

Hebben jullie er nog niet aan gedacht de site te voorzien van een "donatie" button?

Peterus

compuchrisje
3 March 2019, 18:02
Ik denk dat dat maar een pover resultaat zal geven, maar miljonairs mogen gerust mijn bankgegevens vragen om hun donatie te doen hoor! :lol:

kaisersoze
3 March 2019, 19:22
Ik denk dat dat maar een pover resultaat zal geven,
Daar ben ik niet zo zeker van.
Is naargelang hoe je het zelf voorsteld aan de leden.
Zeg maat iets ...je meld kosten voor jaar forum online zen xxxxx inkomsten xxxx of geen
Ja dan weten de leden over wat het gaat en wie weet iemand die echt goed geholpen word .donatie is nog altijd goedkoper als pc-boer hey;)
Natuurlijk moet je dan misschien moet je dan VZW oprichten,want er zen klikkers hoor!
Spreek van ondervinding onze gratis dienst, is iemand al 2 jaar denk ik,klachten aan het indienen.Maar hier toe niks aan de hand;)
Kaiser

peterus
3 March 2019, 21:22
Compuchrisje wie niet waagt niet wint :)