Volledige versie bekijken : .cda bestanden



Phil O'Sophe
14 March 2019, 19:40
Op een audio cd staan een aantal nummers. (zie afb.1)
De cd start automatisch als die in het station gebracht wordt, maar vanuit de verkenner (station E) is geen enkel nummer af te spelen.
Door te klikken op "Eigenschappen" bij station E staat: 0 bytes gebruikt en 0 bytes beschikbaar.

afb. 1 (bijgesneden)

https://i.postimg.cc/x8Sb2Hws/tracks.jpg


Op een andere cd staat net hetzelfde als op afb. 1, wat aflezen op het scherm betreft, namelijk 37 .cda bestanden.
(Het icoontje bij de tracks is wel anders dan op de eerste cd.)
Elke track telt 44 bytes en volgens "Eigenschappen" van station E bevat de cd ong. 23 MB.

zie afb. 2 en 3

https://i.postimg.cc/pVGpCwTG/tracks-2.jpg

https://i.postimg.cc/7YKdfNKT/captured.jpg

Maar op deze is geen enkel nummer af te spelen, noch op de pc, noch op een afzonderlijke cd-speler.

De tweede cd is dus blijkbaar geen audio-cd, maar waarom er geen muziek uit te krijgen is weet ik niet.

Wie kent er méér van?

Merel
14 March 2019, 21:06
Zonder veel verder in te gaan op de vraagstelling, zou ik je voorstellen om VLC media player te installeren.
Vermoedelijk stelt de installer je voor om VLC als standaard programma te gebruiken voor van alles en nog wat met AV te maken heeft. Ga daar op in en probeer maar opnieuw. bv met rechtsklikken op een bestand "openen met ..."
Als dat werkt voor 1 bestand , selecteer alle bestanden en kies om copieren naar de playlist van VLC (niet de optie openen, want die zal dan maar 1 nummer naar de playlist sturen en meteen afspelen). Daarna kan je nog de voor elke soort media bestand het standaard prog instellen in Windows.

Met Windows zal je dikwijls vast geraken, terwijl VLC met alle OS platforms overweg kan (bovendien gratis)

P.S. VLC vraagt zelf om bestanden te "slepen" naar zijn playlist. Werkt dus ook.

Merel
14 March 2019, 21:24
Microsofts "Windows Media Player" is NIET compatibel met Microsoft's "Windows 10 64bit"
:lol: Het is toch M$ voor iets ? :lol:

compuchrisje
14 March 2019, 22:38
Weet je nog met welke toepassing je die cd hebt gemaakt? Eerste afbeelding geeft zo te zien enkel linken weer en in de 2e zou het vreemd zijn moest een muzieknummer slechts 44kB groot zijn. Er is vast iets mis gegaan bij het branden. Misschien niet gefinaliseerd toen?

Phil O'Sophe
14 March 2019, 22:43
@Merel

VLC is al standaard programma voor die dingen.
Heb al die bestanden gekopieerd naar de playlist van VLC, maar afspelen lukt niet.

Phil O'Sophe
14 March 2019, 22:58
Weet je nog met welke toepassing je die cd hebt gemaakt? Eerste afbeelding geeft zo te zien enkel linken weer en in de 2e zou het vreemd zijn moest een muzieknummer slechts 44kB groot zijn. Er is vast iets mis gegaan bij het branden. Misschien niet gefinaliseerd toen?


De inhoud van de audio cd was gekopieerd naar "Mijn muziek".
Daarna gebrand met Buning Studio (Ashampoo).

Maar nu zie ik pas een vermoedelijke oorzaak:

op de afbeelding een screenshot van die lijst in "Mijn muziek":

het icoontje van VLC bevat een slotje; (geen commerciële cd hoor!)

https://i.postimg.cc/YSySmcyF/tracks-4.jpg

Merel
15 March 2019, 00:45
https://www.techwalla.com/articles/how-to-play-cda-files-in-windows-media-player


Je had het ongeluk om uw bestanden met Windows software te openen en te bewerken. Die cda's worden automatisch aangemaakt alleen in Windows en door Windows, maar je kan er niets mee. Het is als een plakkertje op de CD , of zoals een fabriekscertifikaat voor je wagen.

Meer uitleg in de link hierboven. Ze zijn bij mij ook al ongevraagd 'automatisch' opgedoken maar bij analyse begreep ik (als Chrisje) al gauw dat het geen muziekstukken konden zijn. Welke formaten door Windows Media Player worden ondersteund vindt men in tabelvorm op hun website. Formaat .cda staat er ook bij, maar dan moet je wel een 'echte' .cda aanbieden op de CD speler. Simpel is anders.


Digitalisering moest de perfectie brengen in reproduceerbaarheid, maar alleen perfecte hardware voor diegenen die er geld uit halen. Als gewone mens krijg je slechts de kans om copies af te spelen gebrand op lege CD's , waarvoor nog auteursrechten moet betalen bij Sabam die dan met uw geld knoeien ook.

Dat alles de wereld op zijn kop staat weet Maximus nu ook al :lol:

Merel
15 March 2019, 08:14
CDA-bestanden worden niet afgespeeld wanneer gescheiden van de cd die ze vertegenwoordigen.Een duidelijke uitleg in het Nederlands vindt men op https://www.reviversoft.com/nl/file-extensions/cda

compuchrisje
15 March 2019, 09:42
Iets simpeler uitgelegd, je hebt gewoon de linken naar een muziekschijf op een andere schijf gezet :p

Phil O'Sophe
15 March 2019, 12:21
https://www.techwalla.com/articles/how-to-play-cda-files-in-windows-media-player


Je had het ongeluk om uw bestanden met Windows software te openen en te bewerken. Die cda's worden automatisch aangemaakt alleen in Windows en door Windows, maar je kan er niets mee. Het is als een plakkertje op de CD , of zoals een fabriekscertifikaat voor je wagen.
Meer uitleg in de link hierboven. Ze zijn bij mij ook al ongevraagd 'automatisch' opgedoken maar bij analyse begreep ik (als Chrisje) al gauw dat het geen muziekstukken konden zijn. Welke formaten door Windows Media Player worden ondersteund vindt men in tabelvorm op hun website. Formaat .cda staat er ook bij, maar dan moet je wel een 'echte' .cda aanbieden op de CD speler. Simpel is anders.
Digitalisering moest de perfectie brengen in reproduceerbaarheid, maar alleen perfecte hardware voor diegenen die er geld uit halen. Als gewone mens krijg je slechts de kans om copies af te spelen gebrand op lege CD's , waarvoor nog auteursrechten moet betalen bij Sabam die dan met uw geld knoeien ook.
Dat alles de wereld op zijn kop staat weet Maximus nu ook al :lol:

Geraak er maar wijs uit als je geen expert bent
Op de duur zou je zelf ook al op je kop gaan staan! :rolleyes:



CDA-bestanden worden niet afgespeeld wanneer gescheiden van de cd die ze vertegenwoordigen.Een duidelijke uitleg in het Nederlands vindt men op https://www.reviversoft.com/nl/file-extensions/cda

Deze link had ik ook al eens gevonden, maar toen was die nogal duister voor mij.


Iets simpeler uitgelegd, je hebt gewoon de linken naar een muziekschijf op een andere schijf gezet :p

Veel te link te werk gegaan dus :lol:


Allebei bedankt voor de "leerrijke les" :bow:

Merel
15 March 2019, 23:46
Philo, maak het je niet moeilijk. Herlees mijn PM en je bent van die miserie af.

Phil O'Sophe
16 March 2019, 19:12
Bedoel je die PM over Cinch audio recorder?

Merel
17 March 2019, 00:26
:good: mp3 :music:

Merel
17 March 2019, 19:05
Eigenlijk ben je nog maar halfweg naar een oplossing. De mp3 bestanden genereren en beluisteren op mijn PC is piece of cake, MAAR een audio CD/DVD branden heb ik al lang opgegeven.

Het is een knoeiboei want doorheen de jaren hebben veel gebruikers problemen ondervonden met de compatibiliteit tussen hardware lezers/branders en software formaten.

Ik heb mij lang geleden onledig gehouden met software die "echte" spiegelcopies (gaatje bij gaatje over de ganse schijf) kon maken. Dat lukte wel maar dan zat men weeral te zeuren met legaal/illegaal. De tijd die men er moet in zetten werd ik kotsbeu.

Voorzeker is het nog altijd zo dat niet alle spelers alle formaten aankunnen. Deze topic bewijst nog maar eens dat de techniek perfecte copies kan maken maar bewijst helaas ook dat aan de hemelpoort men entreegeld vraagt voor hemelse muziek.

Nu, die CD/DVD's zijn aan het verdwijnen. IK ga er mijn tijd in steken maar ik vond DIT (https://www.easytechguides.com/nl/mp3-muziek-op-een-audio-cd-branden.html).
Mogelijk vind je eindelijk de weg als 'Typetje' naar de juiste brandwijze die voor alle spelers werkt, zelfs op Peugeot wagens. Weet het ons te vertellen.

Het is nu belangrijker zorgen dat je perfecte mp3-tjes niet slechts op je PC maar tevens in je auto en in je living kunnen worden afgespeeld. Maar ik vrees dat zelfs met de duurste mp3 lezers stokken in de wielen steekt.
Men vraagt er trouwens veel geld voor.

compuchrisje
17 March 2019, 21:15
Ik heb ook ooit een resem van onze muzikale voorkeur op een USB-stick gezet, via pc naar mp3 geconverteerd en dat speelt perfect. Alleen opletten dat er niet té veel nummers opstaan, want het laden duurt wel even.
Toen eega nog al eens op depannage moest, had die soms moeite met wakker blijven, maar met een dvd met een paar honderd nummertjes bleef hij toch goed wakker. En ja, je stopt er veel tijd in, maar je hebt er ook veel plezier aan. Onze CD's komen bijna niet meer uit de kast nu.

nightraver
22 March 2019, 12:32
Ah, die goede oude tijd van knoeien met het rippen en branden van liedjes :) jongens heb ik daar stress van gehad. Ik heb nu gewoon een abonnement bij Spotify, dat kost mij 15€/maand en ik en met mij heel mijn gezin kunnen onbeperkt zoveel muziek luisteren als we willen. Dat is handig met twee tieners in huis, die spelen gewoon op hun smartphone of computer hun eigen playlists af en wij de onze. En ik heb geen stress meer over muziek zoeken (al dan niet legaal), branden of naar usb kopiëren ..... Ik heb dit zeer lang tegen gehouden uit principe, omdat ik er niet voor wilde betalen, maar met twee pubers in huis kan je de vraag niet meer bijhouden naar muziek dus toch maar geplooid (want die gasten zaten heel den tijd Youtube te streamen), en ik moet zeggen heb spijt dat ik het niet eerder gedaan heb.