Volledige versie bekijken : App van de maand april 2019



nightraver
20 April 2019, 04:33
De eerste app van de maand staat online. April 2019, de app Stocard. Artikel vind je hier (https://www.minatica.be/content/4191-App-van-de-maand-April-2019-Stocard) terug, opmerking onder het artikel of hier posten mag altijd.

compuchrisje
20 April 2019, 16:51
Ik heb daar de waarschijnlijk voor de hand liggende bedenkingen bij. Waarom wil iemand weten dat ik in de buurt van een Carrefour ben? Dat kan ik zelf ook wel zien, de uithangborden zijn zichtbaar genoeg. En nog altijd krijgen we zogenaamd uitzonderlijke papieren aanbiedingen in de bus, meestal met artikelen die we nog nooit hebben gekocht en ook niet van plan zijn om te kopen. Dat is bv een leuze van Colruyt. Je bent er pas geweest en een nieuw pak papier belandt in je brievenbus, met dingen die je blijkbaar zou vergeten zijn te kopen.
Je langs één kant inschrijven bij 'volg me niet' en dan zo'n app installeren is nogal tegendraads, maar ieder beslist voor zich in hoever hij of zij wil gevolgd worden. Jij had waarschijnlijk dringend een nieuwe broek nodig :lol:

Obsessed
21 April 2019, 17:55
Ik vind Stocard alvast super.
Zo ben ik meteen van een dikke portefeuille verlost.
Het grootste deel van dat plastic kan gewoon thuis in de lade blijven.
Ook is het zo gedaan met in een winkel te moeten zeggen, "Die kaart heb ik niet bij".
Zelfs kaarten waarvan enkel mijn vrouw een exemplaar had zitten nu ook in de app.

Prachtig toch?
Bedankt Nightraver (y)

Merel
22 April 2019, 07:10
Tja, ik moet toegeven dat het een sterk staaltje software is. Gebruikte het al lang en technisch is dat wel héél sterk programeren. Toch deel ik de mening van Compuchrisje en wel voor 200 % (wat wiskundig kan dus).

Het loopt de spuigaten uit.
"Klantenkaartje ?"
"Neen, ik kan thuis behangen met al mijn klantenkaarten"

Ik ben beginnen balen van de Cashbacks, de tonnen papier in mijn brievenbus, de telefoonoproepen, de TV reclame, de radioreclame, de "gratis" 1+1, 3+1 artikelen, de luidsprekers boven onze hoofden, de leurders aan de deur zelfs voor grote ondernemingen. Straks hebben we marketeers in ons bed nog


Winkelen bij Aldi is gelukkig nog een zaligheid ! De wellevende maatschappij objecteert wel tegen ongevraagd roken, maar akoestische pollutie en hinder is nu "gewoon" en zelfs onmisbaar voor de jongeren die geen stilte kunnen verdragen.
Bij de meeste winkels loop ik gewoon weg van de irritatie. Hubo , De Spar en anderen ....verschrikkelijk !
En als het maar muziek was, maar neen, nog méér gezever en zogezegd 'muziek' vanuit radiostations, waar niemand echt naar luistert. Moet uiteraard ook in alle restaurants.


Promoties alom ! Als je niet op tijd was op Black Friday is die prijs niet meer geldig ! Allez komaan.
Het allerergste is wel de Cashback. Wat een energieverspilling aan nutteloze administratie en ze maken het zodanig moeilijk dat je de procedure al vlug opgeeft.

Spam in de Telenet mailbox is zelfs erger geworden dan in andere online mailcliënts.
Tja van waar halen ze onze mailadressen denk je ? Goedgelovig zijn we veel te veel.

Enfin, ik heb nu de Xtra op Stocard er bij , maar je bent er haast niets mee hé marketeers van Colruyt en Okay ?

Het brengt wat leven in de brouwerij als Minetica interessante discussies uitlokt. Toch had ik liever gezien dat onze vriend Nightraver zijn groot talent van opsteller hier niet had verkwist aan Stocard. Heb er amper nog 3 kaarten op en ik haal mijn GSM er niet meer uit de zak. Mogelijk zal Stocard er uit vliegen; spaart wat batterij. Het is wel tof te zien hoe technisch vernuft het werkt.

MAAR erg oude WC dames worden niet eens rechtstreeks betaald in alle Belgische shoppings. CARREFOUR of MAKRO en vele anderen hebben zelfs geen gratis toilet voor hun klanten.
SCHANDE , laten wij het daar eens over hebben ? DAT IS OOK BELGISCH !!

De mensen willen bedrogen worden.

compuchrisje
22 April 2019, 18:03
Het gaat niet alleen om de grotere ketens, zowat elk bedrijf laat zijn eigen app ontwikkelen. Trop is teveul blijft nog altijd nazinderen en dan nog met een duizendvoudige echo.
Vroeger deden we het met zegeltjes plakken of kortingsbons knippen, die je dan vol verwachting voorlegde aan de kassa en dan blijkt dat het product is uitverkocht of toevallig nét uit de aanbieding is gevallen. Toen speelde tijd een grote rol, nu met die Stocard app zit je er met je neus op, dat is wel een verschil. Voor Nightraver lijkt het in elk geval zijn doel te bereiken, hij woont dan ook ideaal, wat hier niet het geval is. De eerste Colruyt-winkel is op 10km, de Aldi idem, Carrefour 5 km. We maken onze keuze naargelang de route die we hadden gepland, aansluitend op een bezoek aan iemand of zo.
@Merel: die Xtra-kortingen zijn idd belachelijk, bij een aankoop van bijna 200€ kregen we 2,8 euro korting... En dat in de week tijdens kantooruren, dus niet eens in de drukste tijd.

nightraver
22 April 2019, 20:54
Ik vind Stocard alvast super.
Zo ben ik meteen van een dikke portefeuille verlost.
Het grootste deel van dat plastic kan gewoon thuis in de lade blijven.
Ook is het zo gedaan met in een winkel te moeten zeggen, "Die kaart heb ik niet bij".
Zelfs kaarten waarvan enkel mijn vrouw een exemplaar had zitten nu ook in de app.

Prachtig toch?
Bedankt Nightraver (y)

Zeker weten Obsessed dat is ook mijn mening.

Chrisje en Merel, ik begrijp jullie bezorgdheid wel hoor, maar je die meldingen dus ook uitzetten. Wat die reclame betreft das natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat helemaal geweldig. Ik krijg zo tenminste enkel reclame over dingen die mij zouden kunnen interesseren, van die papieren reclame heb ik 90% alleen brol tussen die mij niet interesseert.

Als privacy jullie zorg is dan heb ik slecht nieuws "privacy is een illusie". Ik bedoel, ze kunnen tot op een meter na zeggen waar u zich bevind al dan niet via uw smartphone. Maar zelfs zonder smartphone, als ik op TV soms zie (in bijvoorbeeld Faroek) hoe ze u kunnen opsporen aan de hand van camera's die langs straat hangen..... Ik denk als je tracht te ontkomen aan deze Trent dat je hopeloos zal blijven lopen. Dus persoonlijk heb ik mij al lang neergelegd bij het feit dat er meegekeken word met het meeste wat ik doe, lig ik ook niet wakker van heb geen grote geheimen. In het beste geval kan het ooit nog in mijn voordeel werken. Ontsnappen kan je er niet meer aan dus of je leert ermee omgaan en plukt er de vruchten van (want er is ook altijd een positive kant) of je verzet je er tegen zolang je kan maar zal al snel merken dat het hopeloos is.

compuchrisje
23 April 2019, 23:02
Dat is wat velen zeggen: ik heb geen geheimen. Tot het erop aan komt, om bv een lening te krijgen, of een verzekering tegen ziekte, een nieuwe job. Dàn komen er steeds lijken uit de kast vallen.
Jij weet dat die app weet waar je ongeveer zit en die stuurt je naar een bepaald punt, waar die ook te weten komt dat je daar wel degelijk bent. Weet jij wat de maker van die app doet, waar hij zit? Mogelijk van niet. En wat doet die met die info? Verkopen? Veilig bewaren en nergens anders voor gebruiken? Ik vrees van niet.

nightraver
24 April 2019, 10:25
Ja Chris, ik begrijp u wel hoor. Ik wil ook niet zeggen dat je niet voorzichtig moet omgaan met die dingen, alles wat ik zeg is dat het hoe dan ook ondenkbaar is om nog volledige privacy te hebben. Zelfs zonder smartphone vinden ze u overal, alleen moeilijker.