Volledige versie bekijken : CHROME wordt beheerd door uw organisatie



Merel
3 August 2019, 19:56
Copieer chrome://management/ naar de adres balk

Of klik helemaal onderaan in het Chrome menu (3 puntjes boven rechts)

Chrome wordt bij mij beheerd door een school of organisatie of 'iets' anders.

Wel gek ; door wie of wat ? Een vuile streek van Windows 10 ?

Veel verder geraak ik niet, want hierachter komt technische uitleg over policies ... :wall:

Bedankt

J.W.
3 August 2019, 20:03
https://www.techzine.be/nieuws/32460/google-verduidelijkt-managed-by-your-organization-melding-in-chrome.html

compuchrisje
3 August 2019, 23:53
Ik denk dat Chrome en Microsoft wel twee verschillende zaken zijn. Geen streek van Windows dus.

Merel
4 August 2019, 05:18
Uit het artikel aangereikt door J.W


Wanneer dit bericht ongewenst verschijnt, typ je chrome: policy in de adresbalk om te zien welke regels allemaal gelden. Zo kan bijvoorbeeld een wachtwoordmanager verantwoordelijk zijn voor de melding en is er geen reden voor paniek.

Geen reden tot paniek ? Alleszins geen goede woordenkeuze van Google Chrome.


Terzijde : Op Minatica forumberichten geeft ontbreken van een spatie tussen dubbelpunt chrome: en policy
dit resultaat chrome:policy (dus emoticons uitschakelen)


Heb het geprobeerd, maar die methode wijst toch niet zo direct naar de boosdoener "beheerder" , hoewel ik wel een wachtwoordmanager gebruik. LastPass heeft trouwens het meest belabberde hulpforum dat ik ooit ben tegengekomen. Dat is onaanvaardbaar voor zulke firma.

compuchrisje
13 August 2019, 14:53
Elders gelezen dat het ook bij Firefox is, maar heb er nog niks van gemerkt. Zal afhangen van netwerk, vermoed ik.