Volledige versie bekijken : Batterij laad niet op



Qbek
4 February 2020, 05:59
Ik heb een laptop HP 2570P waarvan de (nieuwe) batterij niet meer oplaad.
Hij detecteerd hem wel mar laad niet op.
Ik heb de drivers van de batterij al verwijdert en herinstalleert,maar geen oplossing.
Iemand nog suggesties?

compuchrisje
4 February 2020, 20:28
Het is al een ouder beestje in IT-termen gezien, onze zoon heeft eenzelfde met hetzelfde probleem, maar die geeft er niet om om het stopcontact te moeten gebruiken.

Zelf kan je bv de tests van HP zelf eens uitvoeren, zoals je hier (https://support.hp.com/be-nl/document/c04726355)kan lezen. Slijtage van de contact punten kan eventueel een oorzaak zijn.

Qbek
5 February 2020, 09:36
Jammer,had hem graag in orde gehad.
Het vreemde is dat ,als ik hem opstart,dat hij een 10 tal seconden aanduid dat hij oplaad.

Merel
5 February 2020, 17:02
https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebooks-Archive-Read-Only/quot-plugged-in-not-charging-quot/td-p/4637468

Qbek
5 February 2020, 21:21
Werkt niet.
Vreemd ,maar in de eerste 10 seconden van aansluiting,doet hij het wel.Dan laad hij effe op.
Het is een nieuwe batterij die ik van internet heb besteld.
Vraag me af als het aan de batterij gelegen is.

Obsessed
10 February 2020, 10:28
Mogelijk een probleem met de voedingsadapter.
Misschien kan je die eens laten uitmeten door iemand met een multimeter?

Qbek
12 February 2020, 13:16
Ik heb nu al 3 verschillenden batterijen geprobeert,zelfs een originele.
Hij word herkent,das al goed...
Als ik via HP software een test uitvoer dan zegt deze telkens dezelfde opmerking "zekering stuk"???
Iemand een antwoord op deze?Zit er een zekering in de PC?
Als ik de oplader uitmeet,dan geeft hij de gepaste waarden.

Merel
12 February 2020, 15:02
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=a_ZDXrOFIMLzkwWi6ZeQBg&q=HP+2570P+fuse+blown&oq=HP+2570P+fuse+blown&gs_l=psy-ab.3..33i160.28701.31362..33498...0.2..0.103.541.4 j2......0....1..gws-wiz.......0i71j33i21.4m76B_IlEI0&ved=0ahUKEwjz5si2iMznAhXC-aQKHaL0BWIQ4dUDCAo&uact=5

Qbek
16 February 2020, 10:51
Merel,hartelijk dank voor de post,echter..
Mijn pc werkt perfect,behalve dat de batterij niet oplaadt.
Heb al 3 verschillende batterijen geprobeert en een nieuwe lader gehaald.,nog altijd niets.
Al de software verwijdert,de nieuwste updates....kleine batterij vervangen...
Niets helpt...

Merel
17 February 2020, 17:02
Merel,hartelijk dank voor de post,echter..
Mijn pc werkt perfect,behalve dat de batterij niet oplaadt.
Heb al 3 verschillende batterijen geprobeert en een nieuwe lader gehaald.,nog altijd niets.
Al de software verwijdert,de nieuwste updates....kleine batterij vervangen...
Niets helpt...
Zoals ik mij herinner ging de link over een zekering, in antwoord over je vraag. Al gevonden ? Die zekering is er dus wel ergens.

Hier ook gekeken ?
Naast de laatste "nieuwste updates" is er tevens de firmware welke kan worden nagekeken, desgevallend updated. Het probleem stelt zich hierbij dat tijdens zulke procedures geen stroom onderbreking mag gebeuren.

Een amerikaanse PC dokter met jaren ervaring geeft op zijn youtube kanaal geen vertrouwen aan HP (ik ook al lang niet meer). Soms is een oplossing ver verborgen of moedwillig onmogelijk gemaakt vanwege ingebouwde harakiri.

Qbek
17 February 2020, 21:13
Nope...:cry:

Dit is de reactie op HP site;

https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware-and-Upgrade-Questions/battery-doesnt-charge-fuse-blown/td-p/7473668

compuchrisje
18 February 2020, 22:09
Oké dan is het kalf misschien toch nog niet verdronken. Als je zelf niet graag knutselt aan je laptop, ga dan naar een pc-hersteller die er wel mee overweg kan. Misschien is er gewoon een contactje op je moederbord losgeraakt en is er na reparatie niks meer aan de hand. Als het niet kan hersteld worden, tja... die conclusie heb je zelf al gemaakt.
Maar, hoe werkt de laptop als je hem gewoon via het stopcontact gebruikt? Ik zou die toch niet zomaar weggooien als dat nog kan, hoor.

Merel
18 February 2020, 23:56
Deze video (https://www.youtube.com/watch?v=BD6RX2OsGrA) is een perfect voorbeeld van hoe een schijnbaar onoplosbaar probleem toch werd opgelost.

De brief van de klant wordt door de technieker voorgelezen. Het is een kruistocht waarbij de klant en meerdere andere herstellers hadden gewerkt, zonder dat iemand er in slaagde de juiste oorzaak te vinden.

Bij het einde van de diagnose blijkt het exact zoals Compuchrisje aanbrengt ... een slecht contact in een switch ! Verder kan je zien hoe hij de herstelling uitvoert.

Maar de voornaamste les : zeker niet opgeven.
Dit geval werd opgelost in korte tijd ... door een échte professional.

De video is zuiver technisch en héél goed gepresenteerd.
Het is de moeite om tot het einde te kijken EN VOORAL TE LUISTEREN.

compuchrisje
19 February 2020, 20:45
Toost op succes dus!

Qbek
23 February 2020, 12:44
De reden dat ik twijfel dat het een hardware probleem is,omdat in de eerste 10 seconden de batterij wel oplaadt.
Natuurlijk een laptop herstellen tegenover een vaste pc is nog ietsje anders.
Ik zal het laten voor wat het is.

Merel
24 February 2020, 23:45
De reden dat ik twijfel dat het een hardware probleem is,omdat in de eerste 10 seconden de batterij wel oplaadt.Beste,

Tenzij ik u niet begreep, krijg ik net het tegengesteld buikgevoel. Ik zie geen software 10 minuten van goede wil blijven om dan plots in staking te gaan.

Ik zie eerder een hardware component het laadcircuit onderbreken (condensator, Zener diode, of microswitch die na verloop van tijd in kortsluiting gaat; mogelijk een thermische beveiliging /fuse . Mogelijk gaat een soldeerpunt verhitten en stroom onderbreken of komt een barst in een geleider van de printplaat open. Resumerend is een hardwarefout de meest waarschijnlijke en heeft software hierin geen vinger in de pap.