Volledige versie bekijken : Norton2005 of ???



Silverwing
13 July 2005, 16:23
Omdat Ik dacht NAV 2005 te hebben en versie 2004 moeilijk begon te doen heb ik die er af gegooid.
Nu blijkt dat ik alle tools voor NAV 2005 heb behalve het programma zelf.:D
Omdat ik dikwijls lees en hoor vertellen dat er toch 2 goede gratis virusscanners zijn (AVG,AVAST)wil ik even vragen wie me overtuigen kan om één van die twee te gebruiken,na jaren tevreden Norton gebruik(voor mij persoonlijk althans,in familiekring heb ik andere dingen meegemaakt)en waar ik ze kan vinden.

jurgenv
13 July 2005, 16:26
avast download (http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html)

AVG free download (http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=886&file=11&evp=dcdcda7ae8a7f7fc5c8683524884d470)

;)

woepi
13 July 2005, 16:27
Ik gebruik Antivir nu al 2 jaar en ZEER tevreden (y)
Gebruikte eerst ook norton :evil:

Je vind hem hier
http://www.free-av.com/

Wilco
13 July 2005, 17:01
ik gebruikte NAV2005 vroeger ook, maar na een scan met een online scanner ben ik ook overgestapt op Antivir.
Werkt heel goed en heeft nog geen probs gegeven

Silverwing
13 July 2005, 17:06
Bedankt aan diegen die al reageerden maar ik ben nog iets belangrijk vergeten.
Zijn die programma's in het Nederlans?

woepi
13 July 2005, 17:08
Bedankt aan diegen die al reageerden maar ik ben nog iets belangrijk vergeten.
Zijn die programma's in het Nederlans?

Antivir is in 't engels

Wilco
13 July 2005, 18:12
en kan ook verkregen worden in het duits, dacht ik, maar ik denk niet dat je die nodig hebt(a):p

jurgenv
13 July 2005, 18:19
avast kun je in het nederlands downloaden idd ;)

nielsvandesype
13 July 2005, 22:31
Indien je toch voor een betalende zou gaan ga dan voor Bitdefender of Kaspersky. Blijf je toch bij de gratis dan raad ik je ten zeerste antivir aan maar ook avast.

Some_body
14 July 2005, 20:59
Ik gebruik nu Nav 2004, maar vroeger had ik >>>Antievir <<<(y) , was ik trouwens heel kontent mee (a)

www.free-av.de (http://www.free-av.de/)

Greets Some_body :cool:

Deze is int Engels :)

Silverwing
15 July 2005, 09:59
Indien je toch voor een betalende zou gaan ga dan voor Bitdefender of Kaspersky. Blijf je toch bij de gratis dan raad ik je ten zeerste antivir aan maar ook avast.

Over kaspersky heb ik ook al veel goeds gelezen maar die zou net zoals Norton je systeem nogal belasten,anders was de keuze vlug gemaakt.

nielsvandesype
15 July 2005, 11:52
@Silverwing : Klopt inderdaad dat Kasperksy je pc vertraagt en veel processorkracht vraagt. Bitdefender zou een goed alternatief zijn het enigste wat lang kan duren is het scannen op zich.

GuntherS
16 July 2005, 13:43
Ja ik heb ook een lange tijd Kaspersky gebruikt en deze vroeg inderdaad veel van je systeem maar hij was wel zeer goed. (Hield veel meer tegen dan AVG of Antivir)

spruit
16 July 2005, 13:52
als je een betalende neemt --> F-secure! zonder toeters of bellen maar doet schitterend zijn werk ;)

nielsvandesype
17 July 2005, 13:01
als je een betalende neemt --> F-secure! zonder toeters of bellen maar doet schitterend zijn werk ;)
zou normaalgezien traag reageren , dat is wat ik toch gelezen heb in een pcblad voor de rest is het wel een goede scanner had wel eens te kampen met beveiliginslekken maar die zijn intussen al gedicht via updates is nog vrij onbekend maar neemt wel heel wat ruimte in op je hardeschijf.

dirk2
17 July 2005, 20:58
Ik ben zeer tevreden over avast.
Groetjes

Silverwing
18 July 2005, 13:54
Allemaal bedankt voor de reacties(y)
Ben aan het testen gegaan met avast omdat dat de enige is die in het Nederlands is,maar bij de eerste volledige scan gaf die al direct virusalarm aan voor een .exe die al jaren op de pc staat en waarvan alle onlinescans niets gezegt hebben.
Ik vermoed dat het louter en alleen omwille van de extensie .exe is dat hier melding van gemaakt word.
Deze maakt dus geen kans meer voor mij!
Omdat ik dus geen alternatief meer had in het Nederlands (toch niet gratis)ben ik wat gaan googelen en heb dit (http://www.nod32.nl/purchase/purchase.htm) gevonden.
Hier heb ik nog niets van gehoord,maar het ziet er veelbelovend uit en je kan een trial van 30 dagen downloaden waarna je dan het product moet kopen.
Iemand ervaring ermee?Zij het dan in het Engels wat het Nederlands is nog maar juist beschikbaar.

Mattehh
18 July 2005, 14:57
Heb ik nog al eens van gehoord, is volgens mij ook één van de beter...nu heb ik wel een laptop gekocht en hier stond standaard norton antivirus 2005 op en die doet (volgens mij) prima zijn werk.;)

jurgenv
18 July 2005, 15:57
ik gebruik NOD32 ;) ik vind hem de beste :)
maar is niet zo simpel om mee te werken, dus is het niet echt een aanrader voor beginners

josc
18 July 2005, 16:19
beste
ik was net op zoek naar een gratis antivirus programma omdat ik norton heb weggedaan teveel problemen.
zo zal ik dan het voorgestelde programma antivir op de comp plaatsen
Dank voor de tip
Josc

josc
18 July 2005, 16:28
Beste
Waar vind ik antivir in het nederlands(ben nog maar een leek of beginner!)
dank

woepi
18 July 2005, 17:04
Beste
Waar vind ik antivir in het nederlands(ben nog maar een leek of beginner!)
dank

Antivir is alleen in 't engels en duits :cry:

Silverwing
23 July 2005, 14:54
Nu ik een week met nod 32 werk weet ik wat ik Norton altijd gedaan heeft op mijjn pc,de boel zwaar belast en voor de rest geslapen!
Ik scan nu zelfs mijn uitgaande mail en merk eigenlijk niet dat er gescand word,net zoals bij de binnenkomende.Met Norton duurde een pps van 3Mb scannen tot 3 minuten,nu is dat minder dan 1 minuut!
Tijdens de volledige scan vond nod 32 twee mogelijke varianten van een trojaan.Echt gevaarlijk zullen ze wel niet geweest zijn want heb er nooit iets van ondervonden,maar het feit dat Norton(en geen enkele on line scan)hier ooit iets over gezegd hebben zegt genoeg over hoe goed dit prog is.Trouwens in Engeland is dit al het meest gebruikte AV systeem gevolgd door Norton en kaspersky op de derde plaats. Ativir,avast,avg en nog enkele kleinere AV scanners kwamen ongeveer gelijk met voor elk zo'n 2% gebruikers.
Ieder zijn ding voor mij is dat nu dus nod32.
Iedereen bedankt voor zijn gedacht en reactie.
Deze mag op slot.