Volledige versie bekijken : cirkeltje bij muis blijft de hele tijd pinken



veronique
14 April 2020, 10:01
beste ik heb de pc van mijn zoon gekregen maar de hele tijd als ik iets aan het opzoeken ben of iets aan het lezen dan steeds pinkt het blauwe cirkelje van de muis is heel vervelend. kan ik daar iets aan doen?

Op de pc staat Sharkroom, AMD A8-7650K Radeon R7 10 compute Cores 4C+6G 3.30 GHz
16 GB (15,0 Gb beschikbaar)
64 bits besturingssysteem *64 processor.
ik weet niet of dat genoeg is maar dan hoor ik het wel.
alvast bedankt

compuchrisje
14 April 2020, 21:35
Dan is het probleem van het zwarte scherm ondertussen opgelost? Waarom de muisaanwijzer knippert kan ik niet zomaar raden, misschien iets in de instellingen van muisaanwijzer aanpassen?

veronique
15 April 2020, 09:13
Neen het cirkeltje is van mijn pc, het zwart scherm van mijn laptop

strikerfox
17 April 2020, 08:36
klik eens op je taakbalk beneden op een lege plaats en selecteer taakbeheer als die open is klik op meer details daar zie je het verbruik van jou processor daar zal je wel zien welk programma continu verbruikt en desnoodts het programma verwijderen in het configuratie scherm onder progammas en onderdelen of via de uninstaller die bij het programma hoort.na het verwijderen ommidelijk de pc heropstarten.M.v.g.Strikerfox

veronique
19 April 2020, 11:06
Hallo Strikerfox,
Ik heb dit nagekeken ik heb een 10 à 23% processor verbruik en dat is merendeels AVG en Google Chrome en deze kan ik niet weggooien?

J.W.
19 April 2020, 12:16
Hallo Strikerfox,
Ik heb dit nagekeken ik heb een 10 à 23% processor verbruik en dat is merendeels AVG en Google Chrome en deze kan ik niet weggooien?


Waarom start uw Google Chrome mee op???
Dat uw virusscanner mee opstart is normaal, maar waarom een browser???

Schakel Chrome eens uit.

Ga naar "Taakbeheer" (CTRL-ALT-DELETE) - Tabblad "Opstarten" - Selecteer Google Chrome - rechts klikken en kiezen voor "Uitschakelen"

U kunt dit eventueel ook doen met AVG om te kijken of uw pc dan wel doorstart.
Na het opstarten uw antivirus wel terug aanzetten.

compuchrisje
19 April 2020, 23:25
Als je iets aan het opzoeken bent, zoals veronique zegt, heb je wel een browser nodig, dacht ik. Dus is het ook normaal dat Chrome actief is.
Maar eens nakijken wat er bij opstarten van computer mee opstart, zou wel eens kunnen helpen. Mogelijk software die continu online wil zoeken naar update of iets anders.

J.W.
20 April 2020, 00:50
Als je iets aan het opzoeken bent, zoals veronique zegt, heb je wel een browser nodig, dacht ik. Dus is het ook normaal dat Chrome actief is.
Maar eens nakijken wat er bij opstarten van computer mee opstart, zou wel eens kunnen helpen. Mogelijk software die continu online wil zoeken naar update of iets anders.

Daar was ik fout in, ik dacht aan opstarten.

In taakbeheer kan ze chrome uitzetten en dan eens kijken of het cirkeltje nog pinkt. Eventueel daar ook AVG een uitschakelen. Kan later allemaal terug ingeschakeld worden.