Volledige versie bekijken : Lettertype tabel invoegen



alBildjiekiyya
23 April 2020, 16:23
Beste forum,

Bij het invoegen van een tabel in mijn document krijg ik steeds te maken met Times New Roman met lettergrootte 10.

Iemand een idee hoe ik een tabel automatisch laat invoegen met mijn eigen keuze van lettertype en lettergrootte?

Als ik de tabel manueel wijzig en enkele extra cellen toevoeg springen deze ook automatisch naar Times New Roman.

Na wat op Google te hebben gezocht kom ik geen bruikbare artikels tegen.

Obsessed
24 April 2020, 08:26
Ik vermoed dat het hier over Excel gaat?
Mogelijk kiezen de grafieken automatisch het standaard lettertype.
Dat kan je aanpassen bij opties, algemeen.

https://i.postimg.cc/153JZqC7/Aantekening-2020-04-24-081638.png

alBildjiekiyya
25 April 2020, 13:30
Nee, mijn excuses.

Ik wil graag rechtstreeks in Word een tabel invoegen. En deze tabel geeft automatisch Times New Roman weer ipv de lettertype die ik gebruik in het document.

compuchrisje
25 April 2020, 22:41
'k Heb het hier zelf een beetje zitten uitvissen. Vanaf een tabel uit een tweede Word-document met ander lettertype naar een eerste met mijn standaardtype.
Verschillende opties uit het menu plakken geprobeerd, maar die doen het inderdaad niet. Wel heb ik ontdekt, dat je vlak na het plakken van de tabel rechtsonder ervan een clipboardje te zien krijgt. Dààr kan je in het keuzemenu de aanpassing naar jouw standaard kiezen.

alBildjiekiyya
26 April 2020, 00:04
Ik had ook wat zitten uitproberen. Heel vervelend, maar op een gegeven moment kreeg ik de tabel in de juiste lettertype en lettergrootte, maar bleek heel mijn document van 40 pagina's gewijzigd te zijn naar Times new roman lettergrootte 10. Heb verschillende malen 'ongedaan maken' geprobeerd maar het document bleef op Times new roman staan ongeacht hoe ver ik ook terug ging.

Nu moet ik dus alles met dit afschuwelijk lettertype manueel terug veranderen... Ik zal daarna wel een kopie maken van het document en jouw truukje toepassen.