Volledige versie bekijken : opnemen van radio via internet



desje
1 June 2020, 17:32
Ik zou graag een programma opnemen via de radio op internet(radio 192)
Kan dit en hoe moet ik dit doen
Ik heb dit opgezocht via google en heb het programma audacity gedownloaded maar ik versta er niets van met andere woorden het lukt niet
graag hulp

compuchrisje
1 June 2020, 22:03
Gebruik een recorder, je smartphone kan zelfs hiervoor dienen. Verbindt die na opname met je pc en je kan het met Audacity beluisteren en bewaren in de extensie die je wenst.

Bogomil
23 August 2020, 10:19
Ik gebruik Audacity, dat is daarvoor zeer geschikt.
Je moet in Audacity aangeven wat er opgenomen moet worden, dus met andere woorden: wat de geluidsbron is.
In de bovenbalk zie je aan de rechterkant 4 dropdownmenu's. Het tweede dient om aan te geven of je de "in" wil gebruiken, de microfoon of "wat men hoort".

Als er iets staat als "stereo mix" met de naam van je geluidskaart erbij, dan moet je dit kiezen.

compuchrisje
27 August 2020, 13:31
@Bogomil: die gebruik ik dus ook, soms om geluidsbestanden te verkleinen voor een powerpoint of om extra effecten toe te voegen.
Als je een volledige uitzending zou opnemen, moet je er rekening mee houden dat dit heel wat ruimte zal innemen. Hou dat dus wel in de gaten, of laat het opslaan buiten je systeemschijf, bv tweede harde schijf of partitie met veel plaats. Na opname kan je het exporteren als mp3 en wordt het een stuk kleiner.