Volledige versie bekijken : printen van A3 naar A4



desje
30 September 2020, 20:54
Ik zou graag een document van A3 formaat printen met een gewone printer naar een document van A4 formaat
Gaat dit met een kleine printer en hoe moet je dit doen?

Merel
30 September 2020, 22:30
Ik zou graag een document van A3 formaat printen met een gewone printer naar een document van A4 formaat
Gaat dit met een kleine printer en hoe moet je dit doen?Uw papier document met formaat heeft een kleiner formaat A3 moet sowieso worden gescand.

Als je geen scanner hebt neem je een digitale foto en dan bekom je een bestand met extensie van beeldformaat.

De rest doe je zelf door aan de instellingen van uw drukker aan te geven wat je wil.
De 'preview' toont wel of het goed zit.

Als dit antwoord geen antwoord is op de vraag, dan moet je die vraag preciseren en aangeven wat voor document het is.

Obsessed
1 October 2020, 08:44
Ik zou graag een document van A3 formaat printen met een gewone printer naar een document van A4 formaat
Gaat dit met een kleine printer en hoe moet je dit doen?
Gaat het om een Word document of welk formaat anders?
Of is het een papieren versie (niet digitaal)?

Als het een papieren versie is kan je dat best eerst ergens anders op een A3 toestel gaan inscannen. Dat kan bvb in een copy- of printservice center.
Zo verkrijg je een pdf formaat dat je op elke gewenste grootte kunt afprinten.
Nog simpeler zou zijn om het dan meteen daar in A4 formaat af te printen aangezien A3 "multifunctionals" de voorziening hebben om dat rechtstreeks te doen :p

Als je echter nergens over een A3 toestel kan beschikken kan je het document eventueel in 2 helften als fotoformaat (jpg) inscannen en dan de twee helften in bvb Word als afbeelding invoegen en onder elkaar zetten.

desje
1 October 2020, 18:36
Het gaat over een papieren document, ik heb dit in 2 helften ingescand en dan geplakt in een word document maar dit is moeilijk om dit geheel juist te krijgen
Ik zal het dan maar gaan copyeren bij een printer service center
Bedankt voor de reactie
Dit mag afgesloten worden