Volledige versie bekijken : Geluid doet het niet meer op mijn Medion laptop



Kapstertje
26 October 2020, 11:48
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met het geluid van mijn laptop.
Hij deed het opeens helemaal niet meer en hij kan het besturingsprogamma van de driver niet meer vinden.
Weet iemand van jullie misschien een oplossing.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Kim

Obsessed
26 October 2020, 12:31
Met de registratienummer van je laptop kan je de juiste drivers downloaden op https://www.medion.com/be/nl/service/
Dat nummer staat in principe ergens onderaan op de laptop.

Kapstertje
26 October 2020, 12:54
Met de registratienummer van je laptop kan je de juiste drivers downloaden op https://www.medion.com/be/nl/service/
Dat nummer staat in principe ergens onderaan op de laptop.
Hallo Obsessed,
Ik heb dat indd. al geprobeerd,maar kan alleen een handleiding downloaden daar.
hij geeft op mijn pc aan Dolby audio en bij de specificaties van de pc staat Realtec

Obsessed
26 October 2020, 16:50
Windows 10?

Klik dan met de rechter muisknop op start en kies apparaatbeheer.
Als er een probleem is met de driver zal "Besturing voor geluid, video en spelletjes" opengeklapt staan met een fout-teken voor de defecte Realtek driver.
Als je die driver, terug met de rechter muisknop, aanklikt kan je kiezen voor "stuurprogramma bijwerken".

Probeer die eerst maar het zou me verwonderen dat dat voldoende gaat zijn.
Doe anders daarna nogmaals hetzelfde maar kies "Apparaat verwijderen" en herstart de laptop daarna.
Als het goed zit wordt de driver vanzelf terug geïnstalleerd.

compuchrisje
27 October 2020, 15:43
Of een systeemherstel? Soms helpt een update van een toepassing meer om zeep dan het helpt.

Kapstertje
28 October 2020, 20:36
Windows 10?

Klik dan met de rechter muisknop op start en kies apparaatbeheer.
Als er een probleem is met de driver zal "Besturing voor geluid, video en spelletjes" opengeklapt staan met een fout-teken voor de defecte Realtek driver.
Als je die driver, terug met de rechter muisknop, aanklikt kan je kiezen voor "stuurprogramma bijwerken".

Probeer die eerst maar het zou me verwonderen dat dat voldoende gaat zijn.
Doe anders daarna nogmaals hetzelfde maar kies "Apparaat verwijderen" en herstart de laptop daarna.
Als het goed zit wordt de driver vanzelf terug geïnstalleerd.
Ik heb dit geprobeerd en lukte indd. niet helaas.

Kapstertje
28 October 2020, 20:41
Of een systeemherstel? Soms helpt een update van een toepassing meer om zeep dan het helpt.
Ik ben zelfs nog een stapje verder gegaan.
Ik heb de laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Ook dit heeft helaas niet geholpen.Ik heb nu maar een externe geluidskaart gekocht.
Ik heb zaterdag een online borrel met vrienden ,en dat is toch wel leuker met geluid :D
Dan maar de oortjes in.
Bedankt voor het meedenken.

compuchrisje
30 October 2020, 21:01
Dat is wel erg drastisch, hopelijk toch nog genoeg pret met de oortjes. Zal wel lastig worden om nog een babbeltje te doen met je borrelgenoten.
Voor wie zich afvraagt of een externe geluidskaart zomaar kan, is hier (https://www.bol.com/nl/p/usb-geluidskaart-hiermee-kunt-u-defecte-of-slechte-geluidskaart-in-uw-computer-omzeilen-voor-aansluiting-op-hoofdtelefoon-headset-luidsprekers-of-microfoon-usb-2-0-tot-3-5-mm-plug/9200000113102345/?country=NL&approved=true&language=nl-NL)een link.

Kapstertje
31 October 2020, 00:35
Ik hou jullie op de hoogte. 😘

Kapstertje
31 October 2020, 00:37
Nog even off topic.
Wat fijn dat ik na al die jaren toch weer heerlijk op jullie terug kan vallen. ��

strikerfox
7 November 2020, 11:59
Je kan nog altijd Driver booster gratis instaleren van iobit en laten scannen; die zal zien wat er tekort is.