Volledige versie bekijken : Facebookgroep : berichten posten



nicos
4 February 2024, 10:49
Ik heb een openbare facebookgroep gemaakt en krijg soms vervelende posts met vuile foto's van niet-leden. Kan ik dit met een bepaalde instelling verhelpen, door bv. alle posts (van niet leden) als moderator goed te laten keuren ?

Obsessed
4 February 2024, 12:06
Dergelijke instellingen kan je automatiseren onder:

"Beheerdersinstellingen" - "Berichten beheren" - "Binnenkomende bericht afwijzen in de volgende gevallen" - Toevoegen

"Beheerdersinstellingen" - "Berichten beheren" - "Gepubliceerd bericht verwijderen in de volgende gevallen" - Toevoegen

"Beheerdersinstellingen" - "Opmerkingen beheren" - "Opmerkingen uitschakelen in de volgende gevallen" - Toevoegen

Deze ook even nakijken:

"Groepsinstellingen" - "Gesprek beheren" - "Potentiële spam" - Beide regels aanvinken.

"Groepsinstellingen" - "Gesprek beheren" - "Alle berichten van leden goedkeuren" (Ik heb enkel deze aangezien ik een privé groep beheer. Ik veronderstel dat je bij een openbare groep ook dergelijke keuze hebt voor niet-leden maar hier ben ik niet zeker van).

Dit zijn instellingen die ik toepas in een groep die ik beheer.
Dit is weliswaar een privé-groep maar ik veronderstel dat de instellingen van een openbare groep soortgelijk zijn.

compuchrisje
5 February 2024, 22:58
Ooit kon ik zo zonder inlog ook gaan kijken naar wat er in onze gemeente gaande is. Dat is helaas veranderd, net omdàt er individuen zijn die denken jolig te zijn met in het beste geval een overvloed aan ongewenste reclame, maar ook met wat TS 'vuile foto's' noemt. Ik vrees dat je toch es moet nadenken over het beperken van de toegang.
Ik weet nu niet meer alles wat er gaande is in de straten rondom mij, maar dan moet ik er mij ook niet meer druk over maken. Geen FB/Meta voor mij, heerlijk rustig.