Volledige versie bekijken : snelle usb stick



Spoorzoeker
12 April 2024, 22:07
Wij hebben sinds kort van het werk een laptop met alleen nog maar de C schijf.
De rest moet via de cloud.

Is er een usb-stick die kan dienen als extra opslagmedium ?, bijna net zo snel als een harddisk ?

J.W.
13 April 2024, 12:34
Welk type USB-poort hebt u op die laptop?

Spoorzoeker
13 April 2024, 22:25
USB-C en USB-2. Maar de C poort wordt gebruikt voor de stroomtoevoer.

J.W.
14 April 2024, 02:33
USB 2 is altijd traag. Max +/- 25 MB/s
Als u een snelle usb-stick wilt gebruiken moet u USB 3 of USB 3.1 hebben.

Obsessed
15 April 2024, 16:26
Wij hebben sinds kort van het werk een laptop met alleen nog maar de C schijf.
De rest moet via de cloud.

Is er een usb-stick die kan dienen als extra opslagmedium ?, bijna net zo snel als een harddisk ?
Als het een recent toestel is zou het mij verwonderen dat het toestel geen enkele USB3 poort heeft :eek:.
Deze zien er net hetzelfde uit als een USB2 maar de plastic lip binnenin is dan blauw.

J.W.
15 April 2024, 18:48
Als het een recent toestel is zou het mij verwonderen dat het toestel geen enkele USB3 poort heeft :eek:.
Deze zien er net hetzelfde uit als een USB2 maar de plastic lip binnenin is dan blauw.

Hoeft hiervoor echt geen "recent" toestel te zijn.
Mijn pc is +/- 13 jaar oud en heeft reeds USB3 poorten.

Spoorzoeker
15 April 2024, 20:33
Ik heb ook een usb-C stick en verdeler, dus dat ga ik eens proberen.
Maar eerst moet die stick leeg. :eek:

compuchrisje
16 April 2024, 20:53
Hier (https://www.onlogic.com/company/io-hub/nl/usb-c-en-usb-3-1-usb-3-2-usb4-en-usb4-v2-uitgelegd/)een duidelijke uitleg over alle bestaande aansluitingen. Wat ik wel ergens heb opgevangen, is dat je een kabeltje wel in een 'hogere' aansluiting kan stoppen, maar dat dat geen invloed heeft op de stick zelf. De overdrachtsnelheid beperkt zich altijd tot het laagste element.

J.W.
16 April 2024, 23:35
Ik heb ook een usb-C stick en verdeler, dus dat ga ik eens proberen.
Maar eerst moet die stick leeg. :eek:
Als u die USB C poort, die gebruikt wordt om de batterij op te laden, wilt gaan gebruiken om data van de hdd te halen, zal er niet veel verkeer te bespeuren zijn.

Spoorzoeker
17 April 2024, 16:18
Er zat gelukkig nog een andere USB-C poort op. Ik moest hem wle bitlocken. Later voelde ij zeer warm aan.
Of dat door het bitlocken kwam, geen idee, want later was hij gewoon koud. Heel vreemd allemaal.
Het lijkt wel te werken, wordt dus vervolgd.