Volledige versie bekijken : computers linken



Qbek
15 July 2005, 09:50
Het is me gelukt om 2 computers te linken aan elkaar om bestanden over te zetten.Ik zie de bestanden op m'n nieuwe computer,maar als ik erop klik dan zegt die dat ik niet gemachtigd ben!nu denk ik dat norton of de firewall van xp dit tegenhoud.Weet er iemand de instellingen om bestanden te delen toe te laten op norton of de firrewal?

Baloeke
15 July 2005, 16:09
Je kan eventueel even de firewal van Norton uitschakelen door rechts op het ikoontje te drukken (naast je klok). Kies daar voor Norton Internet Security uitschakelen je krijgt een venster te zien hoe lang je Norton wil uitschakelen.

Indien je 2 computers constant met elkaar in verbinding staan kan je ook je Norton gaan configureren.
Open Norton Internet Security. Kies voor Persnoonlijke firewall en selecteer configureren. Kies het Tabblad Networking en voor daar de wizard uit.

compuchrisje
15 July 2005, 19:05
Heeft het ook niet te maken met het 'Delen van bestanden'? Je moet dan wel duidelijk de mappen en locaties invoeren, en misschien heeft pc1 wel een gebruikersnaam met wachtwoord...

Djaxx
15 July 2005, 22:24
norton gaat da zeker niet zijn want dan zou de verbinding helemaal niet tot stand komen. Zoals chrisje zegt mss wel iets met het wachtwoord op 1 van de pc's?

Deel al jaren tussen 2 pc's en nooit dat probleem gekend.

Zie je op allebei de pc's de gedeelde bestanden ( maw. werkt het in beide richtingen of lukt het maar bij 1 van de twee pc's?)

Qbek
16 July 2005, 10:07
Na het verwijderen van norton liep alles gesmeerd.de topic mag gesloten worden.


Na de vele problemen bij norton,ook het verwijderen ervan,begin ik me af te vragen of norton wel zo goed is?