Volledige versie bekijken : laptopharddisk



postoost
19 July 2005, 22:14
hallo
kan iemand me helpen met het volgende
Hoe kan ik laptopharddisk aansluiten op mijn pc
mijn laptop(mmx150) heeft het begeven, wil niet meer opstarten
Inplaats van hem naar het containerpark te dumpen, zou ik graag de hardschijf en eventueel het lcdscherm willen (her)gebruiken
thanks

Marshall
19 July 2005, 22:49
Is het niet dat die hd stuk is door dat de laptop niet meer opstart enerzijds, anderzijds kan je die hd extern maken door in een box te steken, geef wel door dat het om een laptopmodel gaat.

Voor je lcd scherm zal het moeilijk zijn om dit te verwezenlijken dit al met diverse spanningen en conectoren uit zoeken (aansluitingen),bekijk maar eens goed de aansluiting van je pc scherm.

mvg Marshall. *_*

postoost
20 July 2005, 01:37
thanks marshall

nightraver
20 July 2005, 01:40
Klopt wat marshal zegt in een box,
maar ik meen mij te herinneren dat je ook gewoon een stukje kan kopen om tussen u harde schijf van u laptop en u ide kabel te zetten is hetzelfde als een box enkel dat je dan de aansluiting koop want ik veronderstel dat dit net iets goedkoper is en dat zal toch niet de bedoeling zijn dat die schijf aan u pc blijft hangen he ofwel?

Grtz Nightraver

freaky005
22 July 2005, 16:36
een externe behuizing voor een laptop schijf kost niet het einde van de wereld namelijk 15 € en ik denk ook zoals marshall dat je laptop het niet helemaal begeven heeft maar dat er iets begeven heeft eens binnen brengen he

gordini
25 July 2005, 00:50
Yoo,

Ik heb hier met beide ervaring.

Ik heb nl zo'n kabel aangeschaft om een HDD via usb aan een pc aan te sluiten, en hierin zat zowel een aansluiting voor 3.5" als voor 2.5" HDD.
Gemakkelijk voor recovering van data als probleempc niet meer opstart.

Hiernaast heb ik ook zo'n behuizing gekocht, enkel moet je daar bij de aanschaf de keuze maken om welke HDD je gaat gebruiken voor je externe schijf (grote van het omhulsel)

Prijzen waren 25€ voor kabel en 35€ voor behuizing, maar de prijzen kunnen/zullen wel wat variëren naargelang het merk en de winkel.

Beetje rondzoeken en dan zien is de boodschap

Greetz Gordini