Volledige versie bekijken : keuze anti spyware programma



fieldoxide
21 July 2005, 10:46
dag mensen,
ik heb nu een tijdje verschillende anti spyware programma's uitgeprobeerd op mijn pc zoals ad aware ,microsoft's antispyware,spybot search and destroy en hitmanpro,tot op heden kan ik nog steeds geen definitieve keuze maken welk programma ik nu in de toekomst ga blijven gebruiken,kunnen jullie mij misschien op de goede weg helpen?
Alvast bedankt!:)

rrnico
21 July 2005, 11:01
Installeer Hitman Pro 2 en laat die zijn werk doen. Is wel heel uitgebreid en duurt lang, maar is ook heel volledig. Anders kan je Spybot-Search & Destroy nemen, aangevuld met Adaware SE 1.6, Spyblaster en CW-Schredder.

Wayne
21 July 2005, 11:09
Een beter programma en momenteel draait dit hier ook is dit van Microsoft.
Dit zou alle andere tools zoals vernoemd door "fieldoxide" vervangen.
Gebruik staat vrij
Toch beveel ik de tool van Microsoft aan.
Staat hier vrij te downloaden.

fieldoxide
21 July 2005, 11:12
Ja ,
persoonlijk vind ik het wel erg dat een mens tegenwoordig al 3 verschillende anti spyware programma's moet gebruiken,niet dat ik veel last van spyware heb hoor,maar als beveiliging wil ik toch zo een programma geburiken,ik surf nu ongeveer 2 jaar met firefox en heb sindsdien bijna geen last meer van virussen of spyware,ik denk dat ik het bij microsoft's antispyware programma ga houden.

jurgenv
21 July 2005, 13:24
waarom gebruik e ze niet tesamen? microsoft s nog een bèta, en wat ad-aware niet zal vinden zal spybot vinden en omgekeerd

fieldoxide
21 July 2005, 14:40
Dat is het juist,ik denk dat er geen enkel programma bestaat dat echt alle spyware vind ,ik snap het soms niet dat het ene programma toch spyware vind dat een ander programma dan weer niet vind,dat betekent toch dat er geen enkel TOP antispyware programma bestaat?

jurgenv
21 July 2005, 14:53
idd, ik vind dat ewido de grondigste van allemaal is, maar kan daarvoor spybot en spysweeper bv. niet mee vervangen :)

GuntherS
21 July 2005, 15:47
Ik gebruik Ewido Security Suite, Ad-Aware, Spybot Search & Destroy en Microsoft Antispyware en af en toe eens een hitman pro wanneer ik te weinig tijd heb :p

fieldoxide
21 July 2005, 16:27
Ik ga nu de ewido security suite eens uitproberen en als ze me bevalt (zie dat het toch een 14 dagen versie is ),schaf ik me ze aan .En dan haal ik mijn ad aware edition er af,ik zou het toch met 1 programma(hopelijk heb ik nu het beste),willen proberen op mijn pc.

J.W.
21 July 2005, 17:46
Ik ga nu de ewido security suite eens uitproberen en als ze me bevalt (zie dat het toch een 14 dagen versie is ),schaf ik me ze aan .En dan haal ik mijn ad aware edition er af,ik zou het toch met 1 programma(hopelijk heb ik nu het beste),willen proberen op mijn pc.

Dan gaat er veel blijven staan op uw pc.

Silverwing
22 July 2005, 09:51
Ik blijf trouw aan spysweeper en adaware SE Pro,al gebruik ik de tweedde zeer sporadisch omdat spysweeper zijn werk zo goed doet,en sinds versie 4 ook nog eens behoorlijk snel!

fieldoxide
22 July 2005, 11:22
Wat ik niet goed begrijp is hoe het komt dat elk antispyware programma toch nog andere spyware vind of minder of meer dan een ander programma,het zou toch eerder moeten zijn dat alle programma's steeds dezelfde spyware vinden,werken die dan met verschillende databases of zo,ik dacht dat iedereen met dezelfde spyware database werkt,dus volgens jullie kom ik niet toe met bijvoorbeeld ewido security suite alleen?

nielsvandesype
22 July 2005, 11:35
Wat ik niet goed begrijp is hoe het komt dat elk antispyware programma toch nog andere spyware vind of minder of meer dan een ander programma,het zou toch eerder moeten zijn dat alle programma's steeds dezelfde spyware vinden,werken die dan met verschillende databases of zo,ik dacht dat iedereen met dezelfde spyware database werkt,dus volgens jullie kom ik niet toe met bijvoorbeeld ewido security suite alleen?
Dit hangt een beetje af van de definities die de programma's gebruiken bij sommige anti-spywareprog's klasseren bepaalde spyware niet andere weer wel of vinden bepaalde spyware geen echte bedreiging. Ik zou toch eens nadenken voordat je microsoft antispyware blijft gebruiken heeft nl een deal gemaakt met een spywaremaker : http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=6733
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=6620
De beste resultaten haal je met hijackthis in combinatie met het betalende Counterspy. Als je toch gratis wil ga dan voor hitman pro.

fieldoxide
22 July 2005, 13:04
Ik vind het toch wel erg dat een mens tegenwoordig al 3 of meerdere anti spyware programma's moet installeren ,ik dacht dat elk programma dezelfde spyware definities in huis had maar blijkbaar is dat niet zo,maar als ik nu echt de veiligste en de meest betrouwbare moet kiezen ga ik dan voor ewido security suite?

fieldoxide
22 July 2005, 13:05
Is er misschien ergens een trial versie van counterspy te vinden zodat ik deze eens grondig kan evalueren?

jurgenv
22 July 2005, 13:06
en waarom wil je maart echter maar installeren? spybot en ad-aware vertragen je systeem heus niet hoor :)

fieldoxide
22 July 2005, 13:12
tja,
gewoon het feit dat je dan met 3 of meerdere programma's telkens een scan moet uitvoeren.

jurgenv
22 July 2005, 13:13
wat de ene niet vind zal de andere vinden, ze vullen elkaar aan, maar dat is uw keuze dat je maar 1 wilt, maar met meerdere die al vernoemd zijn kan het heus geen kwaad, integendeel :)

nielsvandesype
22 July 2005, 13:47
@fieldoxide : Hier kan je een 15 dagen trial downloaden : http://www.sunbelt-software.com (je moet wel een mailadres en naam ingeven alvorens je de trial kan downloaden). Hijack this logjes plaats je best op dit forum. ewido security suite is heel goed te noemen. Deze is warm aan te bevelen is een soort van aanvulling eigenlijk.

fieldoxide
22 July 2005, 14:21
OK mensen,
bedankt allemaal voor de deskundige uitleg!