Volledige versie bekijken : overclocking Geforce FX 5200



gotenks
23 July 2005, 21:39
Yow,

ik zou graag mijn grafische kaart willen overclocken,
maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet
doen :close
Ik heb een GeForce FX 5200 128 MB (zoals in
de titel staat) ;)
Wie kan me uitleggen hoe ik men grafische kaart moet
overclocken????

Mvg.

grabber
23 July 2005, 22:07
Dat kan met rivatuner:
http://www.guru3d.com/rivatuner/
FF goed lezen daar op die site.

Clioke16V
23 July 2005, 22:20
Er bestaat een .reg bestand voor ( register vermelding ) waardoor je dan in die nvidia menu gewoon een menubalk bij krijgt. Heb dit ook gedaan met men FX5200 maar telkens als ik iets overclockte ging het maar ff goed hoor. Kaart werdt te warm met standaard koeler ( denk ik ) waardoor ik in het spel Counter Strike Source roze en paarse achtergronde te zien kreeg. Dus ik heb me een nieuwe gekocht( 6600GT ).

Dit is speciaal voor Geforce dus download dit ff en probeer langzaam aan je kaart te overclocken.

Lees zeker de tekst die erbij staat goed he dat je weet wat je moet doen.

http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=35852

A.U.B. meer kan ik er niet over zeggen want ben er zelf ook geen krak in, maar dit zou moeten volstaan.

En als je kan houdt de temps van je pc beetje in het oog. En zeker niet met 20 Mhz. verhogen maar per 5 en na elke 5 testen.

gotenks
23 July 2005, 22:55
oké
thx voor de oplossingen
ik zal gaan zien welke oplossing ik zal gebruiken
nogmaals merci ;)
(wie nog oplossingen weet mag het gerust nog melden :p;))

g_man
23 July 2005, 23:48
Coolbits is de registertweak om de nvidia kaarten te unlocken. ;)

kurt0015
24 July 2005, 14:22
wat kan er allemaal gebeuren bij het overklokken ik heb een geforce fx5600xt heb de tweak al geinstalleert maar heb nog niet overgeklokt kan je er een grote snelheids winst mee maken zou graag wa meer info hebben

nielsvandesype
25 July 2005, 11:33
wat kan er allemaal gebeuren bij het overklokken ik heb een geforce fx5600xt heb de tweak al geinstalleert maar heb nog niet overgeklokt kan je er een grote snelheids winst mee maken zou graag wa meer info hebben
Is niet zonder risico's : je verliest je garantie op de 3d-kaart, je kan artifacts krijgen in games , kaart kan smelten en je pc beschadigen. Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen maar om je te waarschuwen.

Powerstrip is ook een goede (wel maar een trial) : http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Clioke16V
25 July 2005, 12:00
Als je beetje bij beetje gaat opvoeren zal je beter merken wanneer er iets fout gaat dus kan je die zonder problemen terug zetten.

Schrijf de standaard waarden op en je kan beginnen > ik heb dit ook gedaan maar kreeg er niet genoeg uit naar men zin dus heb ik nieuwe gekocht.

nielsvandesype
25 July 2005, 12:23
Als je beetje bij beetje gaat opvoeren zal je beter merken wanneer er iets fout gaat dus kan je die zonder problemen terug zetten.

Schrijf de standaard waarden op en je kan beginnen > ik heb dit ook gedaan maar kreeg er niet genoeg uit naar men zin dus heb ik nieuwe gekocht.

Klopt gedeeltelijk maar niet als je 3d-kaart al doorgebrand is dan is het jammerlijk te laat om nog terug te gaan naar en vorige staat.

Clioke16V
25 July 2005, 12:47
Ja tuurlijk maar als je beetje bij beetje doet > en telkens na 5 Mhz. ofzo gaat gamen om te testen zal je die niet opbranden hoor. Ik heb per 5 omhoog gedaan en telkens gaan gamen om te testen mùaar het helpte echt niet bij mij < kon maar klein beetje hoger gaan maar na een tijd had ik artifacts ofzo en moest ik terug origineel zetten.