Volledige versie bekijken : externe HDD via router



ori6005
24 July 2005, 00:56
Beste forummers,

Momenteel heb ik een router op mijn internetverbinding aan gesloten waarop 3 computers draaien en er komt er nog een 4e bij.

Bestaat er een router met USB2 aansluiting(en) waarop je een externe HDD kunt op aansluiten zodat de gegevens op deze schijf of schijven kunnen gelezen worden door al de PC's die op die router aangesloten zijn.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt

Ori

Marshall
24 July 2005, 08:14
Volgens mij moeilijk te vinden in usb klasse toch, daar een externe hd geen buffer heeft = (in wacht plaatsen van), met een printer heb je hier mede geen problemen daar die een buffer heeft.

Heel waarschijnlijk de beste remedie is 'n pc (wat ouder type) laten draaien en hierop de externe hd aan sluiten zodat de andere pc s hier ook van gebruik kunnen maken in 't netwerk.(usb 1 of 2, firewire)

Het is mogelijk dat er routers zijn die 'n soort buffer ingebouwd hebben maar tot nu toe nog geen nieuws er van ontvangen.

Mss dat er andere leden zijn die wat meer kunnen vertellen inverband zo'n router.

mvg Marshall :)

AMD
24 July 2005, 10:46
Beste forummers,

Momenteel heb ik een router op mijn internetverbinding aan gesloten waarop 3 computers draaien en er komt er nog een 4e bij.

Bestaat er een router met USB2 aansluiting(en) waarop je een externe HDD kunt op aansluiten zodat de gegevens op deze schijf of schijven kunnen gelezen worden door al de PC's die op die router aangesloten zijn.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt

Ori
Kijk hier eens: http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10587

Ikzelf gebruik zo een externe HDD (ethernet disk) van 1TB en ben er heel tevreden over. In euros kost die ongeveer 900 eur. Een hdd van +/- 200 gb kost al snel 150 a 200 eur. Dus als je het prijskaartje optelt kost het ook maar evenveel.
Ze hebben er verschillende, je moet zelf maar kijken wat je past.

Mvg AMD
Ik vond het een goeie investering.

kurt0015
24 July 2005, 17:55
heb ook een klein vraag je wat is 1TB

heel erg bedankt

ybr
24 July 2005, 18:02
heb ook een klein vraag je wat is 1TB

heel erg bedankt

1TB = 1 Terra Byte