Volledige versie bekijken : defragmenteren



g_man
24 July 2005, 12:15
Als men een schijf defragmenteert waarop een image geschreven staat van een andere schijf, loopt deze image dan een gevaar???
Ik bedoel, kan deze corrupt worden door defragmentatie??

Marshall
25 July 2005, 22:32
'k Zou hier de regel in acht nemen, "voorzichtigheid is de moeder van de porceleinekast" !! backup nemen (aan te rader zeker) indien mogelijk.

Alhoewel defrag de bestanden mooi op de plaats zet (aaneenkoppelen van gelijke bestanden).

Maar van een andere schijf is het zo niet geweten wat er mede gebeurd,is niet het zelfde als van de eigen pc, corupt of niet het blijft een ?



mvg Marshall :)

jurgenv
25 July 2005, 22:40
ik denk van niet hoor g_man :) wat ie warschijnlijk zal melden dat er 1 bestand niet gedefragmenteerd kon worden, en dat zal waarschijnlijk je image zijn, dus schijfdefragmentatie zal mooi van je image afblijven

g_man
25 July 2005, 23:16
Moet eerlijk zeggen dat ie de schijf wel defragmenteert, maar of er met de image iets gebeurd weet ik niet. Wil het niet echt uitproberen...dacht dat iemand er hier uitsluitsel over kon geven, vandaar de vraag. Zullen dus wel zien, als ik de image echt nodig ga hebben. Toch bedankt voor de reacties.

compuchrisje
25 July 2005, 23:54
Mijn ervaring met Norton System works, als die de defragmentatie uitvoert, maakt die altijd opnieuw een image van je schijf. Ik denk dus niet dat die iets aan dat onderdeel zal veranderen of het wordt ook opgenomen in de nieuwe fragmentatie.