• Conflict met Proximus is doodsteek voor Dommel

    27 maart 2019 20:36 door
    Vanaf zondag kunnen duizenden klanten van Dommel niet meer op het internet. Het wordt een helse zoektocht naar vervanging.

    Dommel gebruikt het netwerk van Proximus, het bezit dus geen eigen netwerk, maar kan als een virtuele operator worden beschouwd. Proximus ontvangt hiervoor een vergoeding, maar plots zou Proximus de toegang tot zijn netwerk dicht zetten voor Dommel, dat nog maar pas ook de klanten van Billi, een eerdere operator had overgenomen. Een oplossing zit er niet aan te komen, Proximus staat in een monopolie-positie en concureert zo de kleine providers weg, volgens Dommel.

    Bart Van Coppenolle en Philip Vandormael, die Dommel runnen, konden een positieve balans neerleggen in 2017, nadat 2016 zowat niks had opgebracht. De vennootschap boert wel goed, maar oogstte toch nog 3 miljoen euro schuld.
    Van Coppenolle vertelt dat het conflict met Proximus louter gaat over tarieven. De lage tarieven die Schedom voorlegde, werden geweigerd. Tot Proximus zogezegd de samenwerking opzegt wegens structureel verzaken aan contractuele verplichtingen. Hierbij worden ze ook gesteund door de ondernemingsrechtbank van Antwerpen.

    Binnen vier dagen worden de lijnen voor de klanten dus gesloten. Zij ontvingen deze nacht al dit fijne bericht, maar ook op de website is ze te lezen.
    Eigenlijk geldt een opzegtermijn van één maand maar blijkbaar is dit hier niet van kracht, omdat het bedrijf 'verdwijnt' (volgens woordvoerder BIPT). Dus wordt het zoeken naar een oplossing. Om het goedkoopste alternatief te vinden worden de gedupeerde klanten verwezen naar de website bestetarief.be

    Natuurlijk geldt de stopzetting van de diensten ook voor mobiele klanten.
    Wij wensen hen sterkte en een goede keuze toe.

    Bron