Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Discussie: nieuwe pc

  1. #1
    Gevorderd   Vlier's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    188
    Bedankjes
    106
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    nieuwe pc

    ga een andere kopen maar wil fatsoenlijke games kunnen spelen zonder te haperen ,
    aan welke eisen zou ie zeker moeten voldoen??

  2. #2
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: nieuwe pc

    Hangt een beetje af van je budget en wat je allemaal moet kopen.

    Als je nieuwste games wilt kunnen spelen zonder haperingen, en met mooie graphics veronderstel ik, heb je wel een stevig pctje nodig.

    Dit zou ik minstens nemen:

    -CPU: om te gamen zowiezo AMD. Kan je nog kiezen tussen single- of dual-core. Maar aangezien de cpu hedendaags meestal de bottleneck is in games, zou ik toch een stevige processor nemen à la 3500+ of X2 3800+.

    -Graka: X800XL of 6800GT. High end --> 7800GT of GTX

    -Geheugen: neem minstens 1GB met goede timings.

    -mobo: nForce 4, mss kijken naar Sata 3.0 Gbps met NCQ

    -HD: Neem een snelle hd zoals een Raptor, of anders de nieuwe Sata 3.0 Gbps schijven met NCQ zoals bv. de Maxline III van Maxtor.

    -Voeding: Neem een goede, sterke, stabiele voeding zoals bv. de OCZ modstream.


    Deze heb ik voor men broer bestelt.

    -ASUS A8N-E
    -AMD X2 3800+
    -OCZ PERF 1024MB DDR PC-3200 DUAL 2X512MB REV 3
    -ASUS 7800GT

    Prijs: 1048€

    HD enzo neemt hij over.

  3. #3
    Gevorderd   Vlier's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    188
    Bedankjes
    106
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    Re: nieuwe pc

    ben eens gaan kijken in de streek
    1)AMD Sempron 3000+ dus dit verhogen naar 3500 of AMD64 X 2 Dual Core 3800 +
    1GB RAM Geheugen
    200 GB Harde Schijf
    DVD_+ RW / DVD -RAM
    ATI RADEON 9250SE-128 mb deze verhogen naar ATI Radeon X800 256 mb PCI-E

    PRIJS: 699,95 €

    Hoe valt hij nu dan mee ?
    Laatst gewijzigd door Vlier; 17 September 2005 om 08:52

  4. #4
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: nieuwe pc

    Als je games wilt kunnen spelen, zal je zeker voor een sterkere videokaart moeten gaan. En ga nu ook best ineens voor een Socket 939 PCI-E moederbord, met een stevige socket 939 CPU.

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts

    Re: nieuwe pc

    idd volg Heezy hierin... gamen betekend sterke grafische kaart, en sterke CPU. Als je nu een nieuwe koopt, zeker gaan voor een PCI-E bus, niet meer voor AGP.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  6. #6
    Gevorderd   Vlier's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    188
    Bedankjes
    106
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    Re: nieuwe pc

    en met deze pc (op de videokaart en moederbord na) zou ik dan wel een tijdje verder kunnen he'?
    Laatst gewijzigd door Vlier; 16 September 2005 om 19:17

  7. #7
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: nieuwe pc

    En wa denkte hier van?

    ASUS A8N-E - € 94,00
    AMD ATHLON64 939 3000+ VENICE BOXED SOCKET 939 - € 147,00
    OCZ 512MB DDR PC-3200 PREMIER SERIE - 2x € 65,00 = € 130,00
    MAXTOR 200GB 8MB SATA150 7200RPM DIAMANDMAX 10 - € 89,60
    NEC 3540 16X ZWART DVDRW - € 44,00
    MSI NX6600GT-TD128E 128MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6600 GT - € 158,50
    Totaalbedrag € 663,10

    Moederbord der bij, veel betere config en ge hebt nog geld over.

    En voeding? Hebt ge da zelf nog?

    En dan nog, om de nieuwste games zonder probs te kunnen spelen, zou ik toch nen iets sterkere cpu en graka aanraden.
    Laatst gewijzigd door Heezy; 16 September 2005 om 19:50

  8. #8
    Up-to-date   PintSki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 September 2005
    Locatie
    zelzate
    Berichten
    52
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 3 posts

    Re: nieuwe pc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    (onder andre)
    En dan nog, om de nieuwste games zonder probs te kunnen spelen, zou ik toch nen iets sterkere cpu en graka aanraden.
    BF2 op xp2100+/ radeon 9000/ 1gb ram= probleemloos... laat u niet meeslepen met de gafische kaarten-zever vlier, zwaarder is idd steeds beter, het is zeer moeilijk het evenwicht prijs/kwaliteit te vinden hierin, voor de huidige reeks games en tot binnen een jaar zit je met een X700/ gf6600 goed, met hier en daar een compromis om niet op de hoogste kwaliteit te spelen, maar sta je in games echt naar het decor te kijken of speel je....

    nog dit: direct de allerlaatste grafische kaarten kopen is overkill, de meeste soft/games kunnen toch nog niet direct overweg met hun mogelijkheden, beter wachten tot ze hun eerste goede prijsdaling meemaken, meestal is de soft dan ongeveer ook mee.
    One beer a day keeps the doctor away

  9. #9
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: nieuwe pc

    Dat vind ik heel snel gezegd. En op welke settings en resolutie speel jij BF2 dan? En hoeveel FPS uiteindelijk?

    Ten eerste moet ge der al op letten dat heel veel mensen een TFT scherm hebben, en de native resolutie is nu bij bijna alle TFT's 1280 x 1024. Als nadeel itt. een crt scherm, kan een TFT geen andere resoluties aan zonder kwaliteitsverlies dat zich uit in een wazige gloed. Ik denk dat de meesten dit toch niet al te graag hebben tijdens een spel. Dus moet je ten eerste er al op letten dat als je een TFT hebt, dat je ook een graka hebt die een spel kan trekken op 1280 x 1024, wat bij de nieuwste games al niet meer zo vanzelfsprekend is.

    Ten tweede geef ik de mogelijke opties. Ik heb hier geen glazen bol staan, dus ik weet niet wat de ts verwacht van de kwaliteit van een game. Games worden mooier en realistischer, en ik denk dat iedereen die graag games speelt daar van wil genieten.
    Ik vind persoonlijk de 6600GT de minimum om nog te kopen op de moment. Die is dé kaart voor mensen die graag eens spelen, staat prijs/kwaliteit zeer goed voor deze groep.
    Maar in oktober komt bv. F.E.A.R. uit, dat een nieuwe kaskraker zal worden. Probeer de demo maar eens uit met een X700 of 6600, en als je kan vergelijk eens met een 6800xx of X800xx, en kom eens zeggen wat je er van vond... Om een deftige FPS te krijgen, moet je enorm inboeten in kwaliteit (alles low settings), waardoor een groot stuk realisme kwijtgespeeld wordt. Dus alle spellen van het komende jaar nog spelen met gemak...
    En dan heb ik het nog niet over AA, AF, HDR... want die zaken zorgen voor énorm mooie gfx, maar krijgen ook elke single kaart op zijn knietjes, ook de 7800GTX.

    Dus overkill is zeker niet waar. Of het het geld waard is, is een andere zaak, en dat is persoonlijk. Maar ik denk dat iedereen hier wel zo slim is om eerst reviews op te zoeken en te kijken naar wat hij wil.
    Als je een game fanaat bent, vind ik persoonlijk de X800XL of de 6800Gt momenteel de beste kopen prijs/kwaliteit. Wil je gerust nog iets meer uitgeven, ga dan voor de 7800GT.
    Speel je eerder occasioneel eens --> 6600GT. ATI en NVIDIA komen nog met andere kaarten, van dezelfde prijs, met betere prestaties, maar wanneer die in België verkrijgbaar zullen zijn weet ik niet. Zal nog een hele tijd duren vrees ik.
    Laatst gewijzigd door Heezy; 16 September 2005 om 21:16

  10. #10
    Up-to-date   PintSki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 September 2005
    Locatie
    zelzate
    Berichten
    52
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 3 posts

    Re: nieuwe pc

    fear demo gespeeld met die 9000, opnieuw=> loopt probleemloos, en dat bedoel ik dus met "die zever" aa af hdr noem ze maar op, allemaal schoon, maar in bf2 bvb kijk ik naar de vijand, niet naar hoe schoon dat plantje der toch wel uitziet men een mooie schaduw ernaast en de mooie textuur van de KNAL.. DOOD... wat de fps betreft is ook zo een cijfertje om mee uit te pakken, dat is het dan ook, menselijk oog ziet vloeiend beeld vanaf +-24 fps (iet minder zelfs dacht ik),toegegeven als het hoger is, is dat perfect om frameratedrops op te vangen enzo, feit is dat ik het absoluut niet weet wat ik haal in bf of die fear demo, maar het loopt vloeiend, en dat is de bedoeling. de rest is brainwashing door marketingboys.

    en nb. als je (een oudere) fps speler bent , hoeveel speelden destijds quake ed. niet met een patch om de textures te versimpelen zodat je de vijand beter zag..details is in fps eerder slechter dan beter (hier komen de cheat discussies )
    One beer a day keeps the doctor away

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. nog een nieuwe...
    Door Netje in forum Stel je even voor
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 21 January 2006, 22:12
  2. Nieuwe pc.
    Door gino in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 26 December 2005, 12:42
  3. nieuwe pc
    Door kwakkwak in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 August 2005, 16:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •