Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Ethernet controller

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    14 keer in 9 posts

    Ethernet controller

    Hello,
    Telkens ik de computer start, komt er een venster : nieuwe hardware gevonden : ethernet controller. Op het configuratiescherm, onder netwerkverbindingen is dan ook het symbool van de LAN verdwenen. Als ik via de snelkoppeling de verbinding wil verbreken krijg ik de volgende foutmelding : U kunt de verbinding niet uitschakelen. Dit kan het gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder Plug en Play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeem accounts is geïnitialiseerd.
    Heb eerst een systeemherstel uitgevoerd, zonder resultaat, driver toolkit laten zoeken voor updates van de ethernet adapter (ADMtek AN983 based internet adapter, diver versie 2.12.507.2001) en die schijnt up to date alsook de firmware van de router.

    Ik kan dus geen verbinding maken met de computer waarop de router is geïnstalleerd maar wel met de andere.

    Heeft iemand soms een oplossing ? Na een paar keer terug opstarten lijkt alles terug OK maar dit herbegint iedere dag.

    Dank bijvoorbaat.

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts

    Re: Ethernet controller

    Heb je al eens geprobeerd om je netwerkkaart terug te installeren? Doe dit wel zonder netwerkverbinding. Dus eventueel router uitschakkelen of lankabel uit je pc halen. Staan je instellingen van de router nog juist. Kijk ook eens in je configuratiescherm - netwerkverbindingen - status van de LAN-verbinding. Daar kan je deze herstellen.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    14 keer in 9 posts

    Re: Ethernet controller

    Netwerkkart terug installeren heb ik nog niet geprobeerd, het probleem is dat deze computer werd samengesteld (door de winkel) en ik heb alleen een CD SMC1244 TX met de melding Attention : Load CD into computer CD-ROM drive "prior" to installing network card. Ik veronderstel dat ik de driver moet downloaden ? Natuurlijk als naar het configuratiescherm ga is LAN weg maar na een paar keer opstarten lukt het en natuurlijk dan is er geen probleem. Ik veronderstel dat de instellingen van de router nog juist zijn. Ik heb ook eens naar de winkel gebeld en die raadden mij aan te zoeken naar virussen en momenteel is hij aan het scannen met een on-line scan van Bit Defender.
    In alle geval, vriendelijk bedankt voor uw reactie.
    Groetjes.

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts

    Re: Ethernet controller

    Je haalt het zelf al een beetje aan. Je hebt een cd rom voor je installatie van je netwerk kaart. Ik zou zeggen deze eens installeren.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    14 keer in 9 posts

    Re: Ethernet controller

    Dank U Baloeke, het werkt.
    Ja, ik heb altijd zo'n schrik om iets verkeerd te doen en mijn zoon is op bezoek, dus..... ja die heeft de installatie gedaan.
    Groetjes.
    arleetel.

  6. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts

    Re: Ethernet controller

    Graag gedaan. Helpen waar ik kan.

    Vermoed dat deze zaak opgelost is. Mag denkelijk een slotje op.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    14 keer in 9 posts

    Re: Ethernet controller

    Hallo,
    Sorry maar deze morgen, was in de plaats van de ADMtek ethernet controller in apparaatbeheer een groot geel vraagteken.
    Ik heb alles geprobeerd maar niks lukt zelfs niet formatteren of systeemherstel ?
    Wat ik gedaan heb (want op een andere manier ging het in het geheel niet)
    Start < uitvoeren < Format C:
    antwoord : kan niet uitgevoerd worden omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.
    Alle geopende ingangen naar dit volume worden in dat geval ongeldig.
    Dit gaat nu toch even boven mijn verstand, ik snap er niks meer van.
    Iemand soms een idee van wat er is gebeurd ?????
    Elke hulp is welkom !
    Dank U.

  8. #8
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts

    Re: Ethernet controller

    als je besturingssoftware staat op je C zal Windows inderdaad niet willen formateren( formateren is wissen en Windows wist zichzelf niet graag) maar wat je moet doen in jou geval is opnieuw de cd met de drivers van je netwerkkaart nemen en opnieuw installeren. dit kan door op de plaats waar je het gele vraagteken staat rechts te klikken op je netwerkkaart. en daar kiezen om je stuurprogramma bij te werken. dan kun je kiezen om de software automatisch te laten installeren... mocht dit niet lukken zul je de locatie zelf moeten opgeven ... in jou geval je cd.
    Laatst gewijzigd door vanic; 2 October 2005 om 14:56

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    14 keer in 9 posts

    Re: Ethernet controller

    Ik heb .... 'kweet niet meer hoeveel keren geprobeerd met de SMC CD, maar niks lukt, de vraagtekens blijven en met de CD via apparaatbeheer, kiezen stuurprogramma bijwerken... niks, niks, niks. Volgens mij is die CD niet de goede alhoewel hij zou de driver moeten bevatten of is de netwerkkaart defect. Gisteren is dat wel gelukt de AMDtek stond wel vermeld, het is om moedeloos van te worden. "Hardware is niet ge&#239;nstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden". Het is gelijk de netwerkkaart weg is !
    In alle geval bedankt voor de moeite.

  10. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts

    Re: Ethernet controller

    is het een netwerkkaart van SMC? of is het een onboard kaart( die vast zit op je moederbord) want als ik die AMDtek ingeef zou dit een chipset moeten zijn voor een netwerkkaart. als het er ene is van SMC kijk dan misschien eens of ze hier bij staat. http://www.smc.com/index.cfm?event=d...aleCode=EN_BEL
    of misschien eens kijken met everest welke netwerkkaart het is
    http://www.lavalys.com/products/down...?pid=1&lang=en
    eventueel het type moederbord hier eens plaatsen.

    je netwerkkaart is niet weg het zijn alleen de drivers die niet zijn geïnstalleerd.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ethernet kabel
    Door frank65 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 November 2005, 20:09
  2. usb hub controller verdwenen
    Door bike devil in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 13 October 2005, 20:52
  3. Nieuw probleem Ethernet Controller
    Door ictgirl87 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 10 October 2005, 12:14
  4. driver PCI Simple Communications-controller
    Door kurt0015 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 27 May 2005, 19:09

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •