Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Lanverbinding

  1. #1
    Gevorderd   NickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    444
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    Lanverbinding

    Helluw
    Kheb een vraag, mss een domme, ma ik ken nix van netwerken en alles erzo rond.
    Kzou graag mn latop verbinden met de gewone pc (egelijk gewoon op de manier dat ge een externe harde schjf aansluit, dus da ik gewoon bestandjes kan overzetten)
    Nu heb ik zitten dnekne wat ik kan doen met de middelen die ik heb enne
    nu is men vraag mag ik in beide pc's een lan-kabel stoppen en ze zo verbinden??? of dient da echt alleen voor internet enzo
    Mocht het mogen, moet ik de computers dan eerst afzete of niet?
    Thx

  2. #2
    Erelid   Ché's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.020
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    61 keer in 59 posts

    Re: Lanverbinding

    je hebt 2 soorten lankabels:
    - straight : is voor een verbinding tussen modem en pc of tussen router en pc of switch
    - cross-cable: is voor een rechtstreekse verbinding tussen 2 pc's zonder ander toestel ertussen.
    je gaat als volgt tewerk (voor beide pc's)
    rechtsklik op deze computer/ eigenschappen/ tabblad computernaam/ knop wijzigen/ daar zorg je dat je bij beide dezelfde naam invult in het vak werkgroep. je zal vermoedelijk moeten heropstarten. daarna ga je naar de mappen die je wil overbrengen. rechtklik en kies delen en beveiligen. je zal dan zien dat er een handje onder die mappen komt. als je nu de andere pc opstart en via mijn netwerklocaties/ zoeken naar werkgroepen gaat , zal je die gedeelde mappen zien van je andere pc. via kopieren breng je ze dan over. (dit aan de snelheid van je netwerkkaart, meestal 100MB of bij een modern toestel al aan 1GB)

  3. #3
    Gevorderd   Kennethje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 July 2005
    Locatie
    Haaltert
    Berichten
    268
    Bedankjes
    124
    Bedankt
    27 keer in 15 posts

    Re: Lanverbinding

    kan ik via deze kabel pc aan elkaar aansluiten zonder iets anders

  4. #4
    Gevorderd   NickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    444
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    Re: Lanverbinding

    Thx ché, die cross cable moet ik dan nog gaan kopen, kheb alleen die van bij de modem, een straight dus...
    Ook bendankt voor de uitleg erbij...

  5. #5
    Erelid   spruit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Berichten
    1.339
    Bedankjes
    524
    Bedankt
    144 keer in 126 posts

    Re: Lanverbinding

    misschien een helpvolle link voor kenneth
    http://www.hobby.nl/~zo-brabant/bbit...04netwerk3.htm

  6. #6
    Gevorderd   NickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    444
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    Re: Lanverbinding

    Een half jaar later heb ik dus die kabel... :d
    Heb alles gedaan wat ché zei, heb ook nog op beide pc's zo netwerkwizard uitgevoerd, maar er blijft bij mijn verbinding zon geel driehoekje staan...
    Als ik herstellen neem blijkt het probleem te liggen bij het feit dat er geen ip adres kan gegenereerd worden???
    Heb bovenstaande link half gelezen, moet ik soms zelf een ip adres opgeven ofzo?

  7. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts

    Re: Lanverbinding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickB
    Een half jaar later heb ik dus die kabel... :d
    Heb alles gedaan wat ché zei, heb ook nog op beide pc's zo netwerkwizard uitgevoerd, maar er blijft bij mijn verbinding zon geel driehoekje staan...
    Als ik herstellen neem blijkt het probleem te liggen bij het feit dat er geen ip adres kan gegenereerd worden???
    Heb bovenstaande link half gelezen, moet ik soms zelf een ip adres opgeven ofzo?
    Ja. Rechts klik op het ikoontje op uw bureaublad van 'mijn netwerklocatie' en kies daar eigenschappen. In het nieuwe vester selecteer je uw lan verbinding en klikt weer echts en eigenschappen. Nu ben je in een venster met de eigenschappen van uw lan verbinding. In het lijstje wat je daar ziet staat als laatste 'Internet-protocol (TCP/IP). Selecteer deze en klik op de toets 'eigenschappen'. Op het tabblad algemeen moet je nu 'het volgende ip adres gebruiken' kiezen.
    Vul nu in bv:
    IP adres : 192.168.2.1
    Subnetmask : 255.255.255.0
    Gateway : moet je niet invullen
    Bij dns moet je ook niks invullen.
    Let op!!!
    Bij de andere pc doe je net hetzelfde als hierboven, enkel het ip adres moet je daar dan veranderen naar 192.168.2.2

    Op deze manier heb je dus een netwerkje met twee pc's.

    EDIT: nog vergeten, je moet na de instellingen natuurlijk op toepassen onderaan drukken Uw pc zal waarschijnlijk vragen om terug op te starten. Hiuerna kan je altijd controleren als de pc het juiste ip heeft overgenomen. Hiervoor ga je naar run. Vul daar in cmd en druk enter. Een soort dos venster gaat open. Typ daarin ipconfig en je ip adres kan je daar nu zien. Wil je ook cheken als de andere pc goed is aangesloten, dan typje in dat dos venster ping 192.168.2.2 (het ip adres van de andere pc). je gaat nu een aantal 'replies zien als alles goed is verbonden

  8. #8
    Gevorderd   NickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    444
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    Re: Lanverbinding

    Het is gelukt, had nog een klein probleempje omdat bij 1 pc de service: server niet mee opgestart was, nu werkt het...
    Thx
    Slotje op..

  9. #9
    Gevorderd   NickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    444
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    RE: Lanverbinding

    Srr iedereen, khad de vorige net iets te snel laten sluiten...

    Nu duikt het volgende probleem op:
    Als ik dan via mijn netwerklocaties ga/microsoft windows netwerk en daar dan mijn thuis netwerk aanklik, krijg ik een fout....
    Mshome is niet toegankelijk....niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron...
    Kan het netwerkpad niet vinden

    Op mijn andere pc kreeg ik eerst een andere foutmelding maar nu zijn ze beide hetzelfde..
    Ik ben de enige met gebruikersrechten....

  10. #10
    Expert   Snuifje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    612
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    49 keer in 37 posts

    Re: Lanverbinding

    ik heb je vprrige topic niet gelezen maar als je bij je andere pc wil komen bij bijv gesharde map doe dan zoeken en dan computers of personen en dan de naam van die andere computer en als je die gevonden heb rechter muis en een snelkoppeling plaatsen heb ik ook

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •