Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 58

Hybrid View

  1. #1
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Dirkske1, je mail is verzonden.

    Deze avond plaats ik hier de oplossing. Moet er een paar dingen van verwijderen om de 'privacy' niet te schenden.

    En ja ik heb van Mimosa hulp ontvangen waarvoor mijn dank
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 16 November 2005 om 13:49
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  2. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Mimosa (16 November 2005)

  3. #2
    PC-Freak   Mimosa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    1.212
    Bedankjes
    3.445
    Bedankt
    1.278 keer in 734 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke
    Dirkske1, je mail is verzonden.

    Deze avond plaats ik hier de oplossing. Moet er een paar dingen van verwijderen om de 'privacy' niet te schenden.

    En ja ik heb van Mimosa hulp ontvangen waarvoor mijn dank
    Sorry he baloeke, maar soms kan ik het (plagen) niet laten :verlegen: Maar je kent me he
    Ere wie ere toekomt: jij hebt er veel tijd en werk ingestoken. Ik gaf je maar de aanzet
    Groetjes

    Bloemen zijn er om mooi te zijn,
    mensen om goed te zijn.

  4. #3
    Up-to-date   geheimfeest's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 November 2005
    Berichten
    82
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    18 keer in 15 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Binnen Excel wordt een datum en uur als een numerieke waarde opgeslagen.
    Eerste formule die je nodig hebt is: =WEEKDAG(C3;2), waarin de cel verwijst naar jouw datumveld en het getal "2" staat voor de norm waarin maandag = dag1 en zondag=dag7.
    Hiermee kan je reeds bepalen of een dag al dan niet in een weekend valt.
    Formule kan dan zijn: =ALS(WEEKDAG(celx;2)>4,"DAL","PIEK")
    Deze formule betekent: Indien de weekdag groter is dan 4 (=vrijdag), geef dan de waarde "DAL", indien niet, de waarde "PIEK"
    Om nu het uur in de formule te brengen, dien je te 'nesten', dwz verschillende formules in 1 grote formule inbrengen.
    Laat ons eerst de formule voor het uur bepalen:
    Excel kan enkel rekenen met de numerieke waarden van een tijd. Voor 08:00 is dit 0,333333333333333. Je kan Excel deze waarde bepalen met volgende formule: =WAARDE(cel met 08:00 erin)
    Nu heb je de numerieke waarde van het uur dus kan je de ALS functie opbouwen:
    =ALS(EN(cel<WAARDE(cel met 08:00 erin),cel>WAARDE(cel met 18:00 erin)),"DAL","PIEK")
    Met het woord 'cel' bedoel ik de te beoordelen cel.

    De totale geneste formule kan dan zijn:
    =ALS(WEEKDAG(celmetdag;2)>4,"DAL",ALS(EN(celmetuur <WAARDE(cel met 08:00 erin),celmetuur>WAARDE(cel met 18:00 erin)),"DAL","PIEK"))

    Deze formule voor alle weekenddagen de waarde "DAL" moeten weergeven. Voor de weekdagen, zal hij enkel de waarde "DAL" weergeven indien het tijdstip voor 08:00 is of na 19:00.

    Mvg,
    G.F.

  5. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Joepie, het is gelukt om hier de oplossing te plaatsen. Heb deze wel een beetje ingekort. (rijen verwijderd)
    Zie hier ook de uitleg die ik naar dirske1 heb doorgestuurd


    Ik heb een paar tabbladen bij aangemaakt (met een kleurtje)
    1. In het groene tabblad (Telefoonkosten) kan je enkel in rijen A tot E je gegevens invullen, rij F is met een formule en deze heb ik met een paswoord beveiligd.<O</O <LI class=MsoNormal style="COLOR: navy; mso-list: l0 level1 lfo1">Het rode tabblad (Formules) is volledig met paswoord beveiligd en je kan daar niks in veranderen, je kan wel de formules, die ik geplaatst heb, bekijken.
      Feestdagen staan daar ook in vermeld. Deze lopen vanaf 15/08/2005 tot 25/12/2019. Dus deze kan even voort.<O</O
      <LI class=MsoNormal style="COLOR: navy; mso-list: l0 level1 lfo1">In telefoonkosten en formules is plaats gemaakt voor 1000 (nu176) ingevingen. Daarom punt 4<O</O <LI class=MsoNormal style="COLOR: navy; mso-list: l0 level1 lfo1">In het zeegroene tabblad (oude gesprekken) kan je eventueel je oudere gesprekken opslaan. Deze is identiek aan tabblad telefoonkosten. Met het verschil dat daar niks beveiligd is. Enkel een formule in rij F. De formule heb ik ook vermeld in cel G1. Deze kan je gewoon naar onder kopiëren (van telefoonkosten cel A3 tot E???.<O</O
    2. Ook je bestaande gegevens, die jij mij hebt doorgestuurd, staan nog in het tabblad originele telefoonkosten. Je kan die eventueel verwijderen, door deze te selecteren en delete te doen. <O</O(Dit tabblad heb ik al verwijderd)
    <O</O
    De reden waarom ik beveiligd heb is om de reden dat je niet per toeval formules gaat verwijderen.
    Ook heb ik opgeroepen nummers verwijderd als ook type, dit om je privacy van Dirskse 1 niet te schenden.


    <O</O
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 17 November 2005 om 16:53
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken Baloeke voor deze nuttige post:

    diedie (17 November 2005), Mimosa (17 November 2005)

  7. #5
    PC-Freak   Mimosa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    1.212
    Bedankjes
    3.445
    Bedankt
    1.278 keer in 734 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Een hele boterham die ik thuis op mijn gemakske nog eens zal bekijken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke
    Joepie, het is gelukt om hier de oplossing te plaatsen. Heb deze wel een beetje ingekort. (rijen verwijderd)
    Zie hier ook de uitleg die ik naar dirske1 heb doorgestuurd


    Ik heb een paar tabbladen bij aangemaakt (met een kleurtje)
    1. In het groene tabblad (Telefoonkosten) kan je enkel in rijen A tot E je gegevens invullen, rij F is met een formule en deze heb ik met een paswoord beveiligd.<O</O <LI class=MsoNormal style="COLOR: navy; mso-list: l0 level1 lfo1">Het rode tabblad (Formules) is volledig met paswoord beveiligd en je kan daar niks in veranderen, je kan wel de formules, die ik geplaatst heb, bekijken.
      Feestdagen staan daar ook in vermeld. Deze lopen vanaf 15/08/2005 tot 25/12/2019. Dus deze kan even voort.<O</O
      <LI class=MsoNormal style="COLOR: navy; mso-list: l0 level1 lfo1">In telefoonkosten en formules is plaats gemaakt voor 1000 (nu176) ingevingen. Daarom punt 4<O</O <LI class=MsoNormal style="COLOR: navy; mso-list: l0 level1 lfo1">In het zeegroene tabblad (oude gesprekken) kan je eventueel je oudere gesprekken opslaan. Deze is identiek aan tabblad telefoonkosten. Met het verschil dat daar niks beveiligd is. Enkel een formule in rij F. De formule heb ik ook vermeld in cel G1. Deze kan je gewoon naar onder kopiëren (van telefoonkosten cel A3 tot E???.<O</O
    2. Ook je bestaande gegevens, die jij mij hebt doorgestuurd, staan nog in het tabblad originele telefoonkosten. Je kan die eventueel verwijderen, door deze te selecteren en delete te doen. <O</O(Dit tabblad heb ik al verwijderd)
    <O</O
    De reden waarom ik beveiligd heb is om de reden dat je niet per toeval formules gaat verwijderen.
    Ook heb ik opgeroepen nummers verwijderd als ook type, dit om je privacy van Dirskse 1 niet te schenden.


    <O</O
    Groetjes

    Bloemen zijn er om mooi te zijn,
    mensen om goed te zijn.

  8. #6
    PC-Freak   Mimosa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    1.212
    Bedankjes
    3.445
    Bedankt
    1.278 keer in 734 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Heb die "boterham" zitten bekijken. Amaai, baloeke, da's 't een en 't ander zeg! Je hebt er serieus je werk van gemaakt!
    Groetjes

    Bloemen zijn er om mooi te zijn,
    mensen om goed te zijn.

  9. De volgende gebruiker bedankt Mimosa voor deze nuttige post:

    Baloeke (18 November 2005)

  10. #7
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Ja dat was niet simpel, heb er werk aan gehad. Maar dank zij jou hulp, Mimosa, was het iets simpeler om de vraag, van dirske1, te beantwoorden.
    Met deze wil ik je nogmaals bedanken Mimosa.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  11. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Mimosa (18 November 2005)

  12. #8
    Up-to-date   geheimfeest's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 November 2005
    Berichten
    82
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    18 keer in 15 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Hallo Baloeke,

    Mooie oplossing.
    Wat misschien de oplossing nog kan verfijnen is met de combinatie van de functies VERT.ZOEKEN en ISFOUT.
    Met de functie VERT.ZOEKEN kan je de te valideren datum opzoeken in je lijst met feestdagen. Indien die er niet inwezig is, zal er een foutmelding komen. Als je op die foutmelding de functie ISWAAR loslaat, dan krijg je de waarde "WAAR" die je in je ALS vergelijkingen kunt gebruiken.

    De totale formule kan er dan als volgt uitzien

    =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(celmetdag;$lijstmetfeestda gen$;1;WAAR))=WAAR;"DAL";ALS(WEEKDAG(celmetdag;2)> 4;"DAL";ALS(EN(celmetuurWAARDE(cel met 18:00 erin));"DAL";"PIEK"))

    Binnen VERT.ZOEKEN dien je de lijst met feestdagen vast te zetten met F4 zodat die niet verloopt als je de formule naar beneden trekt.

    Op deze manier, heb je niet de aparte tussentabel met formules nodig. Enkel je lijst met feestdagen.

    Als ik zou weten hoe ik in dit bericht een excel file kan mee opslaan, dan kan ik je tonen hoe de formule werkt. (Ben heel groen op deze site ;-)

    Bedankt voor de file, heb die goed bestudeerd en heb tot mijn groot plezier hierin ook gevonden hoe je met 'voorwaardelijke opmaak' een hele rij of kolom kan bewerken. Dacht steeds dat dit enkel op 1 cel kon en heb me hier in het verleden meermaals suf op gezocht.

    Mvg,
    G.F.

  13. #9
    PC-Freak   Mimosa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    1.212
    Bedankjes
    3.445
    Bedankt
    1.278 keer in 734 posts

    Re: telefoonkosten excel

    @geheimfeest: Als je een post plaatst dan kijk je onderaan bij Beheer/Bijlagen en daar kan je via bladeren het bestand uploaden
    Groetjes

    Bloemen zijn er om mooi te zijn,
    mensen om goed te zijn.

  14. De volgende gebruiker bedankt Mimosa voor deze nuttige post:

    geheimfeest (18 November 2005)

  15. #10
    Up-to-date   geheimfeest's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 November 2005
    Berichten
    82
    Bedankjes
    17
    Bedankt
    18 keer in 15 posts

    Re: telefoonkosten excel

    Bedankt Mimosa, hierbij de file.

    Mvg,
    G.F.

  16. De volgende 2 gebruikers bedanken geheimfeest voor deze nuttige post:

    Baloeke (18 November 2005), Mimosa (19 November 2005)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Excel
    Door minoe in forum Office
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 15 February 2006, 15:43
  2. Vraag over Excel
    Door Wense56 in forum Office
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 November 2005, 22:29
  3. Afdrukken in excel
    Door Mimosa in forum Office
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 17 October 2005, 15:56
  4. excel
    Door marjo58 in forum Office
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 August 2005, 13:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •