Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Gevorderd   Archer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    240
    Bedankjes
    422
    Bedankt
    744 keer in 176 posts

    Ip #'s in een netwerk

    Eerst even de netwerkconfiguratie uitleggen:
    - De pc is verbonden d.m.v. een kabel naar de router.
    - De laptop verbind via een draadloos netwerk d.m.v. een usb-ethernet-stick.

    Wat is nu het probleem? Regelmatig veranderen de ip-nummers die de router aan de pc of laptop geeft. Op zich zo geen groot probleem, maar ik vind het nogal omslachtig als ik steeds eerst het ip-nummer moet opvragen (cmd - ipconfig) om documenten tussen de 2 computers uit te wisselen. De ip-nummers zijn steeds anders als de pc of laptop heeft uitgestaan.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts

    Re: Ip #'s in een netwerk

    De router geeft normaal het ip adres aan uw laptop of pc telkens deze verbinding maakt. In de router kan je normaal deze settings maken. Je kan daar opgeven in welke range hij adressen moet uitdelen en hoelang deze ip adressen geldig blijven. Meestal kan je uw router settings varanderen door naar 192.168.2.1 te surfen. Daar moet bij de lan settings de range ergens staan en bij 'lease time' de geldigheids duur. Zet bij de geldigheids duur 'forever' en uw adres zal niet meer veranderen.

    Wat ik wel niet begrijp is waarom je het ip adres nodig hebt om documenten uit te wisselen. In een netwerkje kan je uw bestanden toch delen?

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Archer (31 December 2005)

  4. #3
    Gevorderd   Archer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    240
    Bedankjes
    422
    Bedankt
    744 keer in 176 posts

    Re: Ip #'s in een netwerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN
    Wat ik wel niet begrijp is waarom je het ip adres nodig hebt om documenten uit te wisselen. In een netwerkje kan je uw bestanden toch delen?
    Ik typ steeds het ip-nummer in verkenner om de bestanden van de andere computer te kunnen gebruiken.
    PC: HP Pavillion M8050, AMD 64 x2 4800+, 2048MB RAM, 320 GB HDD, ASUS EN9400GT, Windows 7 Ultimate.
    Laptop: Acer ASPIRE 7520G-553G50, AMD Mobile Turion 64 X2 TL 62, 3072 MB RAM, 500 GB HDD (2x250GB), nVidia GeForce 8400, Windows 7 Ultimate.

  5. #4
    Up-to-date   Yakumo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 May 2005
    Berichten
    47
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Re: Ip #'s in een netwerk

    Wat je volgens mij wel kan doen is een netwerkverbinding maken met de andere pc en deze een stationletter toe te wijzen. Bij win2000 kan dit door middel van rechtermuisklik op icoon mijn computer.

  6. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts

    Re: Ip #'s in een netwerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yakumo
    Wat je volgens mij wel kan doen is een netwerkverbinding maken met de andere pc en deze een stationletter toe te wijzen. Bij win2000 kan dit door middel van rechtermuisklik op icoon mijn computer.
    ter info, bij XP ook, rechter muisknop en dan netwerkverbinding maken

  7. #6
    Gevorderd   Archer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    240
    Bedankjes
    422
    Bedankt
    744 keer in 176 posts

    Re: Ip #'s in een netwerk

    Ik werk via een Netwerkgroep. Als ik via "Mijn netwerklocaties" klik op "Zoeken naar computers in werkgroepen", dan krijg ik deze melding:

    "Werkgroepnaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt."

    De pc, laptop en router hebben allemaal dezelfde werkgroepnaam. De gedeelde mappen zijn zo ingesteld dat alle gebruikers eraan kunnen. Dat is de reden waarom in rechtreeks het ip-nummer typ om naar de andere computer te gaan.

    Als ik het probeer met de rechtermuisknop op "Deze computer", dan moet ik ook het ip-nummer opgeven. Via "Bladeren" geraak ik niet voorbij de werkgroepnaam.

    Wat ik wil is dat ik gewoon door enkele klikken gewoon naar de andere computer kan.

    Ik heb het gevonden om bij de LAN settings de Lease time op "forever" te zetten, maar is dat dan wel veilig genoeg?
    PC: HP Pavillion M8050, AMD 64 x2 4800+, 2048MB RAM, 320 GB HDD, ASUS EN9400GT, Windows 7 Ultimate.
    Laptop: Acer ASPIRE 7520G-553G50, AMD Mobile Turion 64 X2 TL 62, 3072 MB RAM, 500 GB HDD (2x250GB), nVidia GeForce 8400, Windows 7 Ultimate.

  8. De volgende gebruiker bedankt Archer voor deze nuttige post:

    peterbonfire (12 October 2006)

  9. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts

    Re: Ip #'s in een netwerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archer
    Ik heb het gevonden om bij de LAN settings de Lease time op "forever" te zetten, maar is dat dan wel veilig genoeg?
    Ja, dit kan geen kwaad. Het is de router die u pc's ip adressen geeft, en deze blijven nu ongewijzigd. Maar uw router krijgt van uw modem ook een ip adres.
    Dus uw provider verandert geregeld uw ip adres. De router zal deze verandering overnemen en op een ander adres komen te staan. Tussen uw router en uw lokaal netwerk zit dan de hardware firewall (ingebouwd in uw router) en na deze firewall geeft de router vaste ip-adressen naar uw pc's

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Archer ( 2 January 2006), peterbonfire (12 October 2006)

  11. #8
    Beginner  
    Geregistreerd
    11 October 2006
    Berichten
    5
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archer Bekijk bericht
    Ik werk via een Netwerkgroep. Als ik via "Mijn netwerklocaties" klik op "Zoeken naar computers in werkgroepen", dan krijg ik deze melding:

    "Werkgroepnaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt."

    De pc, laptop en router hebben allemaal dezelfde werkgroepnaam. De gedeelde mappen zijn zo ingesteld dat alle gebruikers eraan kunnen. Dat is de reden waarom in rechtreeks het ip-nummer typ om naar de andere computer te gaan.

    Als ik het probeer met de rechtermuisknop op "Deze computer", dan moet ik ook het ip-nummer opgeven. Via "Bladeren" geraak ik niet voorbij de werkgroepnaam.

    Wat ik wil is dat ik gewoon door enkele klikken gewoon naar de andere computer kan.

    Ik heb het gevonden om bij de LAN settings de Lease time op "forever" te zetten, maar is dat dan wel veilig genoeg?
    Doe je dit bij ICMP instellingen op je Pc en Laptop

  12. #9
    Gevorderd   Luc@s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 July 2006
    Locatie
    Antwerp, the city of .....
    Berichten
    211
    Bedankjes
    57
    Bedankt
    87 keer in 48 posts
    icmp zijn paketten voor netwerkbeheer ( internet message control protocol ) , de lease time dien je in te stellen op de dhcp-server.

    eveneens eens ff nakijken welke dns-severs je dhcp meegeeft ( dit kan je op je router zien) zie dat 1 van de 2 het intern ip-address is van je router, alle pc's hebben een 'direct connect' met je router, dus weet uw router welke pc aan welke interface hangt.

    voor die workgroep met je eens kijken of je op beide pc's dezelfde users hebt, als deze niet "matchen" heb je inderdaad niet de juiste machtigingen, en laat hij je niet toe.

    succes ;-)

    groeten
    L.
    ----- Coitus non circum ----
    --------I'm not a Geek------

  13. De volgende gebruiker bedankt Luc@s voor deze nuttige post:

    peterbonfire (20 October 2006)

  14. #10
    Beginner  
    Geregistreerd
    11 October 2006
    Berichten
    5
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Thanx en vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luc@s Bekijk bericht
    icmp zijn paketten voor netwerkbeheer ( internet message control protocol ) , de lease time dien je in te stellen op de dhcp-server.

    eveneens eens ff nakijken welke dns-severs je dhcp meegeeft ( dit kan je op je router zien) zie dat 1 van de 2 het intern ip-address is van je router, alle pc's hebben een 'direct connect' met je router, dus weet uw router welke pc aan welke interface hangt.

    voor die workgroep met je eens kijken of je op beide pc's dezelfde users hebt, als deze niet "matchen" heb je inderdaad niet de juiste machtigingen, en laat hij je niet toe.

    succes ;-)

    groeten
    L.
    Allereerst bedankt .
    In mijn router kan het niet zitten maar in de users zeker wel,
    Als ik je goed begrijp moet een user aanmaken op de nieuwe laptop die matcht met mijn user op mijn gewone pc?
    Moet ik dan ook administrator zijn?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. netwerk probleem
    Door lenno in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 22 December 2005, 14:37
  2. netwerk
    Door XiMiE in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 December 2005, 12:53
  3. netwerk probleem
    Door gwenn in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28 October 2005, 20:57
  4. netwerk
    Door jobo182 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 15 June 2005, 20:13

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •