Ik ben op zoek naar een nieuwe gfx. Ik twijfel tussen de Radeon 9550 en de Geforce 6200. (Dit zijn niet de beste kaarten maar wel goedkoper ). Voornaamste spel dat hij moet kunnen spelen is call of duty 2...
Welke van deze 2 is 'beter'?
Thx
Ik ben op zoek naar een nieuwe gfx. Ik twijfel tussen de Radeon 9550 en de Geforce 6200. (Dit zijn niet de beste kaarten maar wel goedkoper ). Voornaamste spel dat hij moet kunnen spelen is call of duty 2...
Welke van deze 2 is 'beter'?
Thx
Je mag de mijne kopen:
256MB: ATI RADEON 9200 PCI. Ik heb een PCI-E 6600 GT gekocht.
Je kan er makkelijk BF1, COD en dergelijke op spelen.
Zeg je prijs indien geïnteresseerd.
Ga maar voor de Radeon anders. (mijn mening)
Die 6200 heeft shadermodel 3.0 ondersteuning terwijl de ati radeon 9550 dit niet ondersteund. Het gaat toch niet over een turbocache versie vd 6200 ? Want deze gebruikt nl een deel van je intern geheugen. Ik zou voor de geforce 6200 gaan hoewel je het ook perfect met 9550 COD2 kan spelen.
Geen turbocache versie...
Even volledig:
- Radeon 9550 256Mb DDR DVI TV
- Nvidia AGP Geforce 6200 128Mb DDR DVI Tvout
De 9550 heeft dus 256mb geheugen en de 6200 maar 128mb.
Wat is trouwens het voordeel van shadermodel 3.0?
256 mb is niet altijd noodzakelijk beter, het hangt ook af van het snelheid vh geheugen maar in bepaalde games haal je toch voordeel met een 256 mb kaart omdat die meer textures kan inladen. Het enigste voordeel is dat wanneer je een kaart met shadermodel 3.0 hebt die iets beter presteert dan de ati radeon 9550 die shadermodel 2.0 b ondersteuning heeft. Natuurlijk zijn er lichte verschillen dat het (iets) beter uitziet op een kaart met 3.0 ondersteuning later zal het waarschijnlijk nog een groter verschil geven. Hier kan je wat lezen over shadermodel 3.0 : http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5
http://www.microsoft.com/whdc/winhec...30_nvidia.mspx
Neem de NVIDIA 6200, maar wel enkel de 128-bit geheugenbus versie. Neem zeker niet de 64-bit, want die gaat veel te traag. En met een beetje geluk heb je een NV43V core op je AGP kaart, en kan je met veel geluk pipelines unlocken. Alhoewel de kans klein zal zijn dat je nog zo'n kaart vindt.
En idd, bij die kaarten maakt 256MB <--> 128MB 0,0 uit.
En uw keuze moet ge ook zeker niet laten afhangen van SM 3.0, en zeker niet bij die kaart. Ik denk dat die zelfs slechter presteren als die echt SM 3.0 gaat gebruiken (32-bit floating point kleurberekeningen). Ik denk niet dat de rekencapaciteit opzij gezet hiervoor al te groot zal zijn bij dat kaartje.
PS: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2238&p=1
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers