Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.991
    Bedankjes
    347
    Bedankt
    401 keer in 232 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje
    Wij hebben sinds kort een Sony Cybershot DSC-40, 6 megapixel. 'k Vind de mogelijkheden al méér dan voor normaal gebruik hoor. Ook heel zuivere foto's op lager pixelaantal, met alles erop en eraan (zoom, makro en die dingen). Ben nog wel ff zoet met alles te testen. Prijs 279 €
    Tuurlijk die dingen ( net zoals mijn ) zijn zeker niet slecht, maar ik koop sowieso toch een 10 X zoom als volgende camera, omdat ik 3X te weinig vindt. Ik heb al 3000 foto's getrokken en ken nog niet de helft van het toestel



  2. #12
    Expert   Mp3Tjoeper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 October 2005
    Berichten
    562
    Bedankjes
    574
    Bedankt
    640 keer in 338 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clioke16V
    Tuurlijk die dingen ( net zoals mijn ) zijn zeker niet slecht, maar ik koop sowieso toch een 10 X zoom als volgende camera, omdat ik 3X te weinig vindt. Ik heb al 3000 foto's getrokken en ken nog niet de helft van het toestel
    Met je aankoop van een 10 X zoom ga je toch ook een statief nodig hebben vrees ik hoor ( als je de 10 x zoom gebruikt hé ) 10 X is zeker de moeite maar zonder statief is het verdomd moeilijk om je toestel te beheersen

    suc6 met je aankoop

  3. #13
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.970
    Bedankjes
    2.074
    Bedankt
    2.769 keer in 1.117 posts
    Ik heb een onozel goedkoop ding van Nikon gekocht tijdens de solden, voor mij al meer dan genoeg. Het is inderdaad wel spijtig dat je met 3X niet echt het verhoopte resultaat hebt maar dat is voor mij minder belangrijk. Ik denk dat je echt wel met je vragen naar een vakman moet gaan om er echt de oplossing te krijgen die je wil. Hou er natuurlijk wel rekening mee dat hij je een toestel zal aanraden dat hij wil verkopen en niet meteen een merk waaraan jij dacht.

  4. #14
    In memoriam   Nostradamus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2005
    Locatie
    Deurne, Antwerpen
    Berichten
    4.153
    Bedankjes
    5.810
    Bedankt
    8.002 keer in 3.122 posts
    Nightraver en andere geinteresseerden ook natuurlijk, op deze sites moet je zeker ook eens gaan kijken. Alles wat je moet weten over digitale camera's: http://www.dfip.nl/ ,
    http://digitale-fotografie.2link.be/ ,
    http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=38/39&pq-locale=en_US ,
    http://www.letsgodigital.org/nl/index.html Nightraver bij aankoop van een digitale camera zou ik toch willen aanraden om op de volgende punten te letten: Een minimum van 3 mio pixels, meer is goed meegenomen maar niet nodig waarvoor jij het wil gebruiken. Een 2.0 inch LCD display is altijd gemakkelijker, daar bij de kleinere schermen het heel moeilijk is om daar een goed zicht op te krijgen als je buiten foto's neemt. Het is namelijk zo dat de lichtweerkaatsing in het scherm je dikwijls parten gaat spelen, was bij mij een grote aanpassing als ik ben overgeschakeld van reflexcamera naar een digitale. Liefst een toestel met een oplaadbare batterij bvb lion batterij, want kleine oplaadbare batterijtjes gaan niet zo lang mee (digitale camera's zijn 'pillenvretertjes' met deze). De laatste modellen zijn wel batterijvriendelijker en verbruiken niet zoveel meer. Het intern geheugen is niet zo van belang, daar je normaal gezien toch een geheugenkaart zal bijkopen die in verschillende maten te verkrijgen zijn, beginnende van 64 MB laat ons zeggen (kleinere hebben geen nut, is te weinig) de meeste middelmaat camera's hebben een intern geheugen van 32 MB dat je altijd nog kan gebruiken indien je (bijgekochte) geheugenkaart mocht vol zijn. Het zoomvermogen van 3 maal optische zoom is goed genoeg voor jouw gebruik. Digitale zoom raad ik aan om nooit te gebruiken, daar deze de foto's laat ons het kort zeggen onscherp maakt. Voorts zou ik nog willen zeggen, kijk eens in je familie/vrienden/kennissenkring bij mensen die een digitaal toestel bezitten naar de foto's die zij er mee genomen hebben indien mogelijk natuurlijk. Dan zal je zien dat naargelang het merk er ook wel verschillen bestaan ivm kontrast en scherpte (welke je natuurlijk wel kan bewerken met een fotoprogramma). Om dit even af te sluiten, ik heb al een paar foto's mogen bekijken die Compuchrisje heeft gemaakt met haar camera (Sony Cybershot DSC-40 met heel veel mogelijkheden) en moet zeggen, prachtige foto's. Prijs - kwaliteit, kan moeilijk beter hoor. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en zou zeggen succes met je aankoop en je toekomstige foto's <O</O<O</O
    Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
    Breng ons hier ook eens een bezoekje:
    Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken Nostradamus voor deze nuttige post:

    eventure ( 3 June 2006), Mp3Tjoeper ( 3 June 2006)

  6. #15
    Up-to-date   josB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    12
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Met een 10x optische zoom kan je nog iets fotograferen waar je fysiek niet dichterbij kan komen en met mindere zoom niet voldoende in beeld kan brengen. Tegenwoordig zijn er camera's met een beeldstabilisator die de beweging kan compenseren, of met de zelfontspanner werken sluit ook elke bewegingsonscherpte uit
    Ook een kleine tripod tussen 5 en 10 cm verkrijgbaar supermarkt af camera zaak kan zeer handig zijn, heb er destijds 5€ voor betaald http://www.hama.co.uk/portal/article...0004024abb.jpg

  7. #16
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.225
    Bedankjes
    554
    Bedankt
    1.136 keer in 427 posts
    Ik heb hier na dat lezen over die optische zoom nog eens aan het lezen geweest en ik twijfel nu weer tussen de Sony dsc-p200 en de canon powershot a700.
    hier kan je die vergelijken http://www.fotocentraal.nl/vergelijk.php
    Ik moet zeggen dat volgens dat wat ik er van begrepen heb en voor wat ik het nodig heb dat die Sony het meest aan mijn behoefte beantwoord enkel dan de optische zoom ligt lager maar ik weet niet goed hoe belangrijk dit nu werkelijk is.

    Grtz nightraver.
    Only great minds can afford a simple style.

  8. #17
    In memoriam   Nostradamus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2005
    Locatie
    Deurne, Antwerpen
    Berichten
    4.153
    Bedankjes
    5.810
    Bedankt
    8.002 keer in 3.122 posts
    Nightraver, ben daar ook eens even gaan kijken. Optische zoom Sony: 3.O Canon: 6.0. De zoomfunctie is alleen belangrijk als je denkt die veel te gaan gebruiken, bij onderwerpen waar je zelf niet dicht genoeg kunt bijkomen. Als je een close-up wil maken van een persoon of gezicht bvb zonder al te dichtbij te willen gaan is een optische zoom van 3 wel voldoende hoor. Er zijn natuurlijk mensen die hun optische zoom ook willen gebruiken binnenshuis, zaaltje, of een evenement (binnen) maar dan word er wel dikwijls vergeten dat je dan de flits moet gebruiken die maar een bereik heeft van +- 3.5 meter. Resultaat: mislukte foto's. De keuze van optische zoom ligt dus helemaal bij jou. Effectieve megapixels: Sony: 7.2. Canon: 6.0 . LCD display: Sony: 2.0 inch Canon: 2.5 inch. Voeding Sony: Lion batterij. Canon 2 AA batterijtjes. Als je de Canon zou aankopen zou ik je toch aanraden om een batterijlader met oplaadbare batterijtjes aan te schaffen, zie mijn vorig antwoord, omdat deze nogal vlug ontladen zijn. Anders wordt het nogal een dure zaak voor aankoop van telkens nieuwe batterijtjes. Het verbruik van de batterijen hangt grotendeels af van het gebruik van de zoom, flits, dikwijls naar je pas genomen foto's gaan kijken en dergelijke. Je keuze van toestellen is wel goed hoor, het zijn 2 prima camera's. Om dit even af te sluiten, ik wil je niet beinvloeden hoor hangt van persoon tot persoon af, ik fotografeer al zeer lang en sinds ik een digitaal toestel(letje) gebruik heb ik nog niet veel van mijn zoomfunctie gebruik gemaakt. Maar is eigen keuze hoor. Zoals voorheen gezegd wens ik je succes met je aankoop en je toekomstige foto's
    P.S: JosB, daar heb je ook gelijk in hoor. Er zijn tegenwoordig onmetelijk veel verschillende toestellen op de markt in allerhande prijsklassen en mogelijkheden.
    Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
    Breng ons hier ook eens een bezoekje:
    Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop

  9. #18
    Gevorderd   fryum's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    354
    Bedankjes
    1.005
    Bedankt
    267 keer in 137 posts
    persoonlijk zou ik voor de sony gaan:
    -Carl Zeiss VarioTessar lens !
    -sony staat bekend om de natuurlijke en toch iets gesatureerde kleuren, die een levendige foto opleveren
    -optische zoom van 3x is (bijna altijd) voldoende

    ook al eens de sony t7 of t9 bekeken ? ;-))
    Some say Love, it is a river that drowns the tender weed

    Mvg Fryum

  10. #19
    Gevorderd   jerrythealien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2005
    Locatie
    Berchem
    Berichten
    376
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    56 keer in 45 posts
    Kies een toestel dat direct een foto trekt als je aan de knop komt, ik haat toestellen die een "time lag" hebben van 0.5 tot 1 seconde voordat ze het beeld vastleggen. Laat je ook zeker niet vangen door het aantal megapixels, 3 is ruim voldoende, al de rest is zinloos als je niet gaat inzoomen en neemt alleen plaats in beslag.

  11. #20
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.225
    Bedankjes
    554
    Bedankt
    1.136 keer in 427 posts
    ok mensen mijn besluit staat vast ik ga hier voor de sony p200 kiezen, tenzij ik daar te lang moet op wachten, zal een dezer dagen nu dan wel tot aankoop over gaan.
    Allen bedankt voor jullie raad en hulp hierbij, van mij mag er op deze een slotje hoor.

    Groetjes Nightraver.
    Only great minds can afford a simple style.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Probleem I/O aansluiten digitaal fototoestel
    Door Tibo in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 April 2006, 12:36
  2. Welk digitaal fototoestel.
    Door fortiske in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 23 February 2006, 18:03
  3. digirecorder van telenet digitaal
    Door rick in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 53
    Laatste bericht: 19 February 2006, 13:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •