als mijn laptop opstart en mij aanmeld dan zie ik alleen een leeg bureaublad en ik krijg zelf mijn startbalk niet meer te zien . ik kan alleen windows taakbeheer openen.
Als ik in veilige modus ga dan komt er alles weer op
hoe komt dit?
als mijn laptop opstart en mij aanmeld dan zie ik alleen een leeg bureaublad en ik krijg zelf mijn startbalk niet meer te zien . ik kan alleen windows taakbeheer openen.
Als ik in veilige modus ga dan komt er alles weer op
hoe komt dit?
Als je in Windows Taakbeheer bent neem dan het tabblad "Toepassingen".
Neem nu onderaan Nieuwe taak... en typ daar: explorer
Misschien dan eens een hijack-this logje plaatsen hier op het forum als je dan binnengeraakt.
MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
AppleTV 2 (Black)
mijn laptop kan ook geen draadloos internetverbinding meer krijgen =S. er komt op " Deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd. als u een ander programma hebt ingeschakeld om deze draadloze verbinding te beheren,dient u die software te gebruiken , als u wilt dat deze draadloze verbinding configueert,dient u de service van wireless zero configuration (WZC) te starten."
Ik heb gekeken of de wzc aanstaat en die staat ook aan.
Als ik mijn laptop opstart gebeurt er nog altijd niets. maar ik open dan windows taakbeheer.ik tik explorer ----gebeurt nog altijd niets. Maar als ik bv een afbeelding wil openen-----dan komt alles weer op mijn bureaublad:s
PS:Mijn neef heeft juist het zelfde probleem op zijn laptop.
iemand een oplossing??
hier is mijn logje.
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 8:51:12, on 4/07/2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\Program Files\Photodex\ProShowGold\ScsiAccess.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\CtrlVol.exe
C:\Program Files\Launch Manager\OSDCtrl.exe
C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\InstallShield Software Corporation\802.11b Wireless Lan Utility\RtlWake.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Documents and Settings\betty\Mijn documenten\hijackthis\HijackThis.exe
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://global.acer.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\about.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Program Files\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Program Files\Launch Manager\OSDCtrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Update Service] "C:\Program Files\Common Files\Teknum Systems\update.exe" /startup
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Snelle start.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: RtlWake.lnk = C:\Program Files\InstallShield Software Corporation\802.11b Wireless Lan Utility\RtlWake.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Zoeken - res://c:\program files\google\GoogleToolbar3.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Woord vertalen in het Nederlands - res://c:\program files\google\GoogleToolbar3.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar3.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar3.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\program files\google\GoogleToolbar3.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP chain gap (#19 in chain of 23 missing)
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsof...?1134736499550
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: C-DillaSrv - C-Dilla Ltd - C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: ScsiAccess - Unknown owner - C:\Program Files\Photodex\ProShowGold\ScsiAccess.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Program Files\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
Laatst gewijzigd door reddragon; 4 July 2006 om 09:10
* De update service van teknum (handybits)is niet aan te raden.
Om deze uit te schakelen download je het volgende: http://www.handybits.com/download.as...uct=updenabler
Start updEnabler.exe
Kies daarna "Disable Update Service" en klik op "ok".
* Download Dr.Web CureIt naar je bureaublad:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
- Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om de express scan te starten.
- Dit zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn en wanneer er iets gevonden wordt, klik de Yes to all knop bij de vraag 'cure it?'. Dit is enkel een korte scan.
- Eenmaal de korte scan is beeïndigd, Klik Options > Change Settings
- Kies de "Scan"-tab en verwijder het vinkje bij "Heuristic analyse"
- Terug in het hoofdvenster kan je de drives selecteren die je wilt laten scannen.
- Selecteer hier alle drives. Een rood bolletje zal dan tevoorschijn komen op de drives die je laat scannen.
- Klik daarna de groene pijl rechts om de scan te starten.
- Klik 'Yes to all' wanneer er gevraagd wordt om cure of move uit te voeren.
- Wanneer de scan gedaan is, kijk of je volgende icoontje kan aanklikken dat staat naast hetgeen gevonden werd:
- Indien wel, klik erop en daarna klik op het icoontje er net onder en kies: Move incurable zoals je zal zien in volgende afbeelding:
Dit zal de bestanden verplaatsen naar volgende map %userprofile%\DoctorWeb\quarantaine-folder indien het niet gedesinfecteerd kan worden. (dit in het geval dat we samples nodig hebben)- Na bovenstaande te selecteren, in het menu bovenaan van Dr.Web CureIt, klik file en kies save report list. Bewaar de log op je bureaublad.
- Sluit daarna Dr.Web Cureit.
- Herstart je computer!! Belangrijke stap, want het kan zijn dat Dr.Web Cureit bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.
- Na het herstarten, Kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.
Member of ASAP
mijn laptop val telkens uit bij de scan ik denk dat mijn moederbord kapot is :(:(:(:(
/+/jonas/+/ ( 7 July 2006)
* Download en installeer Ewido Anti-Spyware 4.0.
- Na de installatie, open Ewido Anti-Spyware 4.0:
* onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield".
* onder "Update", klik op de Start update knop.
* onder "Scanner", tab "Settings":
- - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine.
- onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
Sluit Ewido. Laat het nog niet scannen.
* Als je Adaware SE nog niet geïnstalleerd hebt, download, installeer en update het dan volgens de richtlijnen
die je kan vinden op: http://users.pandora.be/marcvn/spyware/1414188.htm
* Start je computer op in VEILIGE MODUS
* Voer een volledige scan uit met Adaware en verwijder alles wat gevonden wordt.
- open ewido en klik op de Scanner tab bovenaan en klik dan op Complete System Scan. Deze scan zal heel je systeem afcannen dus dit kan een tijdje duren
- Ewido zal alle geïnfecteerde objecten aan de linkerkant tonen. Waneer de scan gedaan is, zal het alles naar de 'Quarantine' optie zetten. klik dan op de Apply all actions knop. Ewido zal dan het volgend bericht tonen aan de rechterkant: "All actions have been applied"
- Klik dan op "Save Report", en dan op "Save Report As". dit zal een rapport maken Wees zeker dat je het rapport makkelijk kunt terugvinden (ijvoorbeeld op je bureaublad).
* start je pc weer normaal en post een nieuw hijackthis logje hier + het rapport van ewido.
Member of ASAP
ik heb hetzelfde probleem als met reddragon zijn computer.
mijn laptop is ook kapot.
mijn moederbord is misschien kapot.
ik kan mijn laptop wel opstarten maar ik krijg geen beeld.
ik kan alleen windows taakbeheer openen.
en ik kan niet op het internet.
ik kan niets meer doen met mij computer.
Laatst gewijzigd door /+/jonas/+/; 7 July 2006 om 18:13
/+/jonas/+/
Eerst en vooral, start eens je eigen topic met je hijackthis logje.En verzorg ook je spelling aub.
![]()
Member of ASAP
hoe moet ik een logje doen?Oorspronkelijk geplaatst door jurgenv
PS: ik ken echt niet veel van computers
ik ben pas 13 jaar
Laatst gewijzigd door /+/jonas/+/; 7 July 2006 om 18:14
Kijk eens hierOorspronkelijk geplaatst door /+/jonas/+/
![]()
/+/jonas/+/ ( 7 July 2006)
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers