Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts

    5.1 Surround Systeem

    Hallo beste mensen, nog eens een nieuwe Logitech Topic van mij. Nu niet over muizen maar over surround systems. Het zou iets voor in september worden als de prijzen wat er van gedaalt zijn en die plopjes uit de systemen verdwenen zijn.

    Ik zou dus graag mijn dvd-speler (met optische uitgang) & ps2 (ook met optische uitgang) en dan mijn PC aansluiten op een 5.1 surround systeem van Logitech. Ik had namelijk de Z5500 in gedachten (wel vrij duur + veel te veel watt?)

    Welke goeie surroundjes zijn er nog van Logitech? De Z5400 ziet er mij ook wel goed uit (ongeveer 260 €)...en ietske minder watt= misschien beter voor het stroomverbruik hier thuis. Liefst geen X530 vermelden want ik heb nu al de X230 dus kwil niet overstappen van deze 2.1 naar ietske meer boxen van dit systeem.

    Dank u
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  2. #2
    Up-to-date   Sharpeye's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 June 2006
    Locatie
    Ninove
    Berichten
    84
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    9 keer in 8 posts
    Ik heb hier het Z-54OO systeem staan.
    Goeie bas en mogelijkheid tot verschillende instellingen (6 ch Direct, stereo 2x, stereo, PLII Movie en PLII Music, enz...).

    Ik dacht eerst ook de Z-5500 te nemen maar heb dit niet gedaan ook om ongeveer dezelfde reden die jij beschrijft (te duur).
    Bij mij kwam er nog bij dat ik die woofer toch niet kon plaatsen.

    De Z-5400 is, persoonlijk, meer als genoeg. Je hebt voor een lagere prijs een zeer degelijk systeem.
    Ik heb hierbij, in mijn pc, nog een Creative X-Fi Extreme Music kaart geïnstalleerd.
    Ik kan je verzekeren, heb hier al verschillende telefoons gehad om den boel stiller te zetten :o)
    Laatst gewijzigd door Sharpeye; 7 July 2006 om 22:51

  3. #3
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Zowel de z5500 als de z5400 zijn goed, je moet zelf weten dewelke je wil, afhankelijk van je budget, zowat alles van logitech is goed, ik heb hiet een x 530 staan en heb ook al telefoons over buurtlawaai gekregen.

    p.s. dit wordt m'n laatste post voor een paar maand, ik ga vakantiejob doen aan zee en heb er geen internet, dus, groetjes iedereen.

  4. #4
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Ik heb die Z-5500 staan en ben er vrij tevreden van. Er zijn wel verschillende versies ervan, degene die je koopt in de winkel zal hoogstwaarschijnlijk nog de oude zijn. Bij die oude hoor je nu en dan plopgeluidjes, wanneer je bv. een lamp aansteekt, of een of ander apparaat in uw huis, maar ook soms bij de buren, wordt aangestoken, dit kan vrij irritant zijn. Je hoort het alleen maar als je boxen aanstaan en als er geen ander geluid (muziek/film) erdoor komt, bv. op mute. Bij de nieuwe versie hebben ze hieraan gewerkt (sommigen melden wel nog dat er nog steeds plopgeluiden doorkomen, maar ik heb hier geen last van).

    Gelukkig geeft Logitech full support hierop, je kan dit melden en ze zullen zelf DHL sturen om je oud pakket op te halen en een nieuw te leveren (op de kosten van Logitech). Hopelijk krijg je dan de nieuwe versie . Als je nog steeds ontevreden bent, kan je nog wisselen (zoveel als je wilt, er zijn er al die dit eens uitgetest hebben) of je kan het gewoon laten ophalen en je geld terugvragen ervan.

    Net zoals sharpeye kan ik wel zeggen dat dit systeem redelijk luid kan, je volumeknop gaat tot 40, en als je dan nog verder draait gaat hij in boost-modus (bv. boost 11) , op stand 7 is de buurt al geïrriteerd aan mijn muziek .

    Logitech ondersteund wel maar 1 optische ingang, dus ofwel zal je ps2 aansluiten, ofwel je dvd-speler. Waarschijnlijk heeft de DVD-speler ook 3 gewone uitgangen. Je kan dus je ps2 in de optische ingang aansluiten en je DVD-speler in de gewone ingangen (of je kan ook de coax-ingang gebruiken)).

  5. #5
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Wat is de prijs eigenlijk van de Z-5500. Zou me ook wel es wa zwaarder willen aanschaffen dan men gewoon 2.1 setje.

    Edit: Heb het al de Z-5500 kost 399 eurp en de Z-5400 vond ik op internet dat hij zo'n 300€ koste.
    Zou men geluidskaart die onboard zit dit aankunnen denken jullie?
    Laatst gewijzigd door kurt0015; 8 July 2006 om 13:25

  6. #6
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kurt0015
    Wat is de prijs eigenlijk van de Z-5500. Zou me ook wel es wa zwaarder willen aanschaffen dan men gewoon 2.1 setje.

    Edit: Heb het al de Z-5500 kost 399 eurp en de Z-5400 vond ik op internet dat hij zo'n 300€ koste.
    Zou men geluidskaart die onboard zit dit aankunnen denken jullie?
    Als je op je moederbord 3 geluidsuitgangen hebt. (één voor front; één voor rear, en één voor center/sub, meestal als groen, zwart & oranje aangeduid)

  7. #7
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snakey
    Als je op je moederbord 3 geluidsuitgangen hebt. (één voor front; één voor rear, en één voor center/sub, meestal als groen, zwart & oranje aangeduid)
    je mobo moet 5.1 ondersteunen...

    bij bepaalde mobo's moet je dan softwarematig de uitgangen veranderen... . je ingang ( blauw) wordt dan een uitgang....

  8. #8
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kurt0015
    Zou men geluidskaart die onboard zit dit aankunnen denken jullie?
    als het dat mobo is vanuit " mjin pc"... het kan zelfs 7.1 aan...

  9. #9
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts
    Maar of je er nog zo veel van moet verwachten...neem dan gewoon een Audigy 2 ZS erbij ofzo
    Je zal er zoveel meer plezier mee hebben
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  10. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts
    ' t is uiteraard te zien wat je ervan verwacht he...

    ik heb er ene in mijn medioneke 8008 zitten( en dan nog geen realtek 850) ... en als je game's speelt met zo'n setje ( 't mijne kostte maar 60€) dan is dit toch niet mis hoor...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [B]nieuw systeem[/B]
    Door jokertoxic in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 25 December 2005, 21:32
  2. 5.1 surround of beter 2.1??
    Door nightwarrior in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 5 December 2005, 01:32
  3. surround 5.1 luidsprekers
    Door wasbeertje in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 August 2005, 22:18
  4. surround systeem instellen.
    Door Nickske in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 20 May 2005, 17:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •