Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Expert   teken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    783
    Bedankjes
    194
    Bedankt
    110 keer in 78 posts

    Klop dit ? normal gezien wel IP veranderen,

    zoals m'n weet kunnen we onze ip veranderen.
    in dos typt m'n ipconfig / renew.

    Maar mede we een ip kunnen aanvragen en behouden, ga ik er vanuit;
    Ons eigen ip kunnen we veranderen maar het toegewezen niet.
    zie tekening eens, http://www.daimen.be/h.gif

    Bij telenet wordt er gewerkt met een DHCP-server.
    Deze zorgt ervoor dat je een IP-adres krijgt.
    Volgende info wordt verkregen van de DHCP-server:
    adres van de gateway, leasetime, het subnetaddres, de nameservers ...
    De leasetime is 2 h maar het IP wisseld maar om de 2 tal dagen.

    -------------------------------------------------------------------------------

    maar er zijn er die beweren hun ip degelijk tekunnen veranderen,
    en ik wil nu eens weten wie er infeite gelijk heeft.
    Ik of deze tekst hier onder.

    -persoon x zegt : Ik was jaren bij Telenet, en verandere mijn IP zodra ik er zin in had. Soms kan het handig zijn ...

    mijn antwoord hierop is : het is de ip die deze persoon ziet in dos, die hij veranderd
    en niet de toegewezenen.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Afhankelijk van uw internet provider en abbonement heb je een vast ip adres of een dynamisch. In het eerste geval zal het dus niet mogelijk zijn uw ip te veranderen.
    Bij telenet , als je het niet expliciet aanvraagt, heb je een dynamisch ip adres, maar erg dynamisch is dat niet

    Waarom?
    Telkens nadat je de verbinding verbreekt met uw provider (pc uitzet) zal uw ip adres terug in de 'pool' worden gegooid. De 'pool' zijn alle beschikbare ip adressen die nog niet uitgedeeld zijn aan anderen. Afhankelijk van provider, kan dit enige tijd duren eer dat uw ip adres daadwerkelijk in deze pool wordt geplaatst.
    Maak je terug verbinding zal er terug een ip adres worden toegekent uit de pool. Nu is het zo dat een herkenning gebeurt via uw mac adres. Dit is een uniek nummer dat iedere hardware heeft dat een netwerkverbinding kan maken. Dus via uw mac adres wordt er een ip adres aan u gegeven. Meestal zal men proberen hetzelfde ip adres te geven aan het zelfde mac adres. Is het ip adres reeds uitgedeeld aan iemand anders, dan krijg je een nieuw ip adres. Dus verbreekt men de verbinding en connecteerd men direct terug, is de kans zeer groot dat het ip niet is veranderd. Wacht men geruimere tijd, dan is de kans groter dat iemand anders het ip heeft gekregen en dat jij een nieuw krijgt. Bij telenet kan zo uw ip adres soms maanden meegaan zonder te veranderen. Het is dus niet eenvoudig een nieuw ip adres te krijgen bij telenet ondanks dat het dynamisch is.

    Maar is het mogelijk een ander ip te krijgen?
    Ja dus. Eén manier is zoals hierboven staat: heel lang wachten en hopen dat uw ip uit de pool is.
    Een andere methode is uw mac adres veranderen maar doe dit niet als je niet weet waar je mee bezig bent Door het mac adres van uw netwerkkaart te veranderen denkt men dat een andere hardware een ip vraagt en krijgt die een nieuw ip adres van de pool. Mac adres veranderen gaat niet zomaar. Ze zijn hard coded en niet makkelijk te veranderen. Met het prog smac is dit bv wel mogelijk, maar als je niet zeker van uw stuk bent, kan je beter hier niks wijzigen. Je kan immers meer schade toebrengen dan goed doen !!!
    Belangrijk: schrijf altijd ergens uw orgineel mac adres op, zodat je altijd het orginele later kan terug zetten.
    Dus let goed op als je dit probeerd

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    daimen (24 July 2006), thirty1234 (24 July 2006)

  4. #3
    Expert   teken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    783
    Bedankjes
    194
    Bedankt
    110 keer in 78 posts
    Bedankt,

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ip veranderen ?
    Door Snuifje in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 130
    Laatste bericht: 6 February 2007, 23:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •