Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 89

Discussie: legaliteit site

  1. #61
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    993
    Bedankjes
    497
    Bedankt
    832 keer in 611 posts
    Ik heb zoëven de gebruiksovereenkomst, gepost door CC (bedankt CC), gelezen.
    Daarin staat niets over een verbod dat je je cd-code mag opzoeken op je cd... of ander onderzoek naar wat er op de cd staat.
    Dus overeenkomst niet geschonden!!!

    Groetjes Krikkie
    Laatst gewijzigd door Krikkie; 3 August 2006 om 23:38
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  2. #62
    Erelid/Spyware Slayer  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.887
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    362 keer in 239 posts
    Dat is ook niet de overeenkomst van Windows en dat is ook niet de volledige overeenkomst, dat zijn soms blaren tekst.
    sysinternals is onlangs overgenomen door Microsoft en dus is de licentie aangepast.
    Er staat duidelijk:

    Scope of License

    The software is licensed, not sold. This agreement only gives you some rights to use the software. Sysinternals reserves all other rights. Unless applicable law gives you more rights despite this limitation, you may use the software only as expressly permitted in this agreement. In doing so, you must comply with any technical limitations in the software that only allow you to use it in certain ways. You may not
    • work around any technical limitations in the software;
    • reverse engineer, decompile or disassemble the software, except and only to the extent that applicable law expressly permits, despite this limitation;
    • make more copies of the software than specified in this agreement or allowed by applicable law, despite this limitation;
    • publish the software for others to copy;
    • rent, lease or lend the software;
    • transfer the software or this agreement to any third party; or
    • use the software for commercial software hosting services.
    Dit is ook niet die van Windows, maar als je die leest komt je ongetwijfeld hetzelfde tegen, is een beetje "de basis"

  3. #63
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.618
    Bedankjes
    623
    Bedankt
    754 keer in 467 posts
    Dat is niet de volledige licentie.
    Trouwens elke cd is hetzelfde. Het productcode wordt gevalideerd door een bepaald algoritme (er staat dus niet een specifieke code op de cd dat overeenkomt met je licentie). Als je dus via de cd een geldige code wilt achterhalen, moet je het reverse engineeren of decompilen en dit is niet toegestaan, dat wordt later vermeld in de licentie, zo'n 7 pagina's verder .

    EDIT: Martijnc was weer voor , zie ook weer zijn nuttige citaat van een licentie

  4. #64
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    993
    Bedankjes
    497
    Bedankt
    832 keer in 611 posts
    Juist er staat dus niet in dat je niet mag gaan kijken!!!
    • reverse engineer, decompile or disassemble the software, except and only to the extent that applicable law expressly permits, despite this limitation;
    Of is mijn interpretatie verkeerd???

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  5. #65
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.618
    Bedankjes
    623
    Bedankt
    754 keer in 467 posts
    Voor de opsommingslijst staat er: you may not:
    *....


    In de inleiding staat er dat het volgende verboden is, tenzij het specifiek anders vermeld wordt door de wet, dan geldt de wet. In Amerika en in de EU, staat het dus zo dat je het niet mag.

  6. #66
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.225
    Bedankjes
    554
    Bedankt
    1.136 keer in 427 posts
    Man wat een discusie hier weer.
    Als je de code van je LEGAAL gekochte cd verloren bent he dan kan je beter gewoon je telefoon nemen en naar de helpdesk van microsoft bellen en daar je probleem en vertellen en wees gerust als je werkelijk een officiele versie hebt dan zullen zij er wel voor zorgen dat je de code van je cd terug krijgt, dus dan heb je hellemaal geen illigale crack tools nodig.
    Ik vind ook veel software te duur hoor maar daarvoor is er tegenwoordig altijd wel een gratis alternatief.

    grtz nightraver.
    Only great minds can afford a simple style.

  7. De volgende gebruiker bedankt nightraver voor deze nuttige post:

    Milo ( 4 August 2006)

  8. #67
    Erelid   Simply's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Nijlen
    Berichten
    1.041
    Bedankjes
    279
    Bedankt
    467 keer in 228 posts
    Eerst en vooral, wil ik toch al benadrukken, dat je aan de hoeveelheid reacties kan zien dat we hier normale, goed geargumenteerde discussies niet uit de weg gaan.

    Persoonlijke mening hier:

    Er mag hier dan volgens enkelen een streng, doch open beleid gevoerd worden, zoals Jelle reeds enkele malen aanhaalde zijn we perfect bereidt over elke eventuele betwistbare sluiting van een post/onderwerp te praten (via pm) en dus ook onze fout eventueel toe te geven.

    Als we als hoofddoel hadden een max. aan leden binnen te halen, dan was hier idd veel plaats geweest voor illegale zaken, maar ik denk dat ik namens de hele crew mag spreken, dat we liever opteren voor een kleiner ledenaantal en een site met kwaliteits-inhoud en die dan bovenal hierdoor online kan blijven met het oog op uitbreiding en verbetering dan een site vol met cracks, serials, ... die op elk moment neergehaald kan worden! Ieder van ons steekt er enorm veel tijd en moeite in, dus laat die niet verloren gaan voor zulke onbenulligheden

    Thx aan alle leden die ons al zolang steunen en aan crew-collega's
    Grtzzz Simply



  9. De volgende 6 gebruikers bedanken Simply voor deze nuttige post:

    barbapapa5800 ( 4 August 2006), compuchrisje ( 4 August 2006), eventure ( 8 August 2006), Icemar ( 4 August 2006), Milo ( 4 August 2006), spruit ( 9 August 2006)

  10. #68
    Expert   barbapapa5800's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 January 2006
    Berichten
    491
    Bedankjes
    44
    Bedankt
    83 keer in 75 posts
    ik begrijp het standpunt van de admins/mods.
    het voorbeeldje dat ik aanhaalde van die windows key was maar een van de vele voorbeelden hoor.

    ik zou het graag eens hebben over iemand die hulp wil met elders gedownloade film x om daar subs bij te plaatsen.
    waarom zouden we die persoon niet mogen helpen?
    met hem te vertellen hoe je dit moet doen, doen we toch niks verkeerds?
    zolang we niet zeggen haal je film op www.gratisengemakkelijkfilmsdownloaden.com (dummie linkje) en je subs op www.subs.com doen we niks fouts mijn insziens.

    er is een verschil met het aanbieden van cracks/serials en het praten erover (hoewel bovenstaand verhaal niks met cracks of serials te maken heeft)


    barbapapa5800 wil nog eens benadrukken dat hij wel het werk van de amins/mods waardeerd, zeker omdat het een hobby site is en jullie (denk ik) er niks aan verdienen.


    blijft een vraagje/oproep:

    kent/is er niemand een advocaat die ons hierover meer duidelijkheid kan geven.
    op die licentieovereenkomsten die al eerder vernoemd zijn moet je niet afgaan.
    neem bv eens een bijsluiter van een geneesmiddel.
    als je leest wat daar de bijwerkingen van kunnen zijn moet je er zieker van worden ipv beter.
    das gewoon een manier om zich in te dekken tegen eventuele klachten...
    Ben je geholpen, mag je me altijd bedanken...
    Mijn pc specs vind je in mijn profiel...

  11. #69
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.043
    Bedankjes
    218
    Bedankt
    503 keer in 313 posts
    Als wij weten dat de film illegaal is verkregen mogen we niet helpen, zo simpel is dat.
    Maar dan zeg je gewoon niet dat je hem illegaal hebt, dan weten wij het niet ( ) en dan kunnen we wel helpen. Van IVJ gaan ze nooit vragen welke film dat is en of die wel legaal is verkregen.
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  12. #70
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.618
    Bedankjes
    623
    Bedankt
    754 keer in 467 posts
    In principe kan je hun licentieovereenkomst nietig laten verklaren omdat er nogal dubieuze dingen instaan wat in bepaalde landen niet mag. Maar vergeet niet dat je wel akkoord bent gegaan met hun licentie en je van uw kant ervanuit moet gaan dat je de licentieregels volgt tot een rechtbank deze nietig verklaart. Microsoft zal dan andere licentievoorwaarden opstellen, want je bent nog steeds geen rechtmatig eigenaar van de software en er zal er nog steeds in blijven staan dat de software niet gekocht kan worden, alleen de licentie.

    Bij kopen van software + alle rechten ervan (dus om eigenaar ervan te zijn), gaan er meestal miljoenen dollars betaald worden. Je ziet dan meestal ook in het niet bedrijf x neemt bedrijf y over, waarbij x veelal Microsoft is.

  13. De volgende gebruiker bedankt Snakey voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 4 August 2006)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. *site url verwijderd* gsm site
    Door kurt0015 in forum Site-Check
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 8 May 2006, 17:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •