Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    27 December 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    7
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    2 keer in 1 post

    Ongelukkig [Installatie] Logitech QuickCam Messenger

    Hallo,
    enkele weken geleden kreeg ik een Logitech QuickCam Messenger webcam. Vrij basic, maar ik was er blij mee.
    Ik begon de installatie zonder in het boekje te kijken, dat is toch gewoon op Volgende klikken het grootste deel van de tijd.
    Maar het lukte niet. Ik kreeg de software niet zover dat hij de camera herkende. Nochtans had ik de drivers goed geïnstalleerd van de CD, en Windows herkende het wel, dus het lag niet aan de poort.
    Toen heb ik het laten rusten. Heb ondertussen mijn HD gereformat en ik ben dus opnieuw aan de installatie begonnen, deze keer MET boekje.
    Dat boekje zegt:
    1. CD in pc, volg instructies.
    2. Sluit webcam aan op usb wanneer dat gevraagd wordt.
    Ik doorloop alle stappen van de installatie en moet rebooten. Doe ik, en bij het opstarten zegt hij 'Sluit webcam aan op uw USB, of druk op volgende om de webcam later aan te sluiten.'
    Ik sluit de webcam aan, geen reactie...
    En ik ben niet ongeduldig geweest, ik heb hem 17 uur (!) laten zoeken.
    Toen gaf ik het op.

    Iemand die hier ervaringen mee heeft? Iemand die raad weet met dit probleem? Moet ik Logitech aanklagen en morele schadevergoeding vragen?
    Alles is welkom!!

  2. #2
    Up-to-date   Pcfreakske2000's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2006
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    78
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    18 keer in 16 posts

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocker Bekijk bericht
    Hallo,
    enkele weken geleden kreeg ik een Logitech QuickCam Messenger webcam. Vrij basic, maar ik was er blij mee.
    Ik begon de installatie zonder in het boekje te kijken, dat is toch gewoon op Volgende klikken het grootste deel van de tijd.
    Maar het lukte niet. Ik kreeg de software niet zover dat hij de camera herkende. Nochtans had ik de drivers goed geïnstalleerd van de CD, en Windows herkende het wel, dus het lag niet aan de poort.
    Toen heb ik het laten rusten. Heb ondertussen mijn HD gereformat en ik ben dus opnieuw aan de installatie begonnen, deze keer MET boekje.
    Dat boekje zegt:
    1. CD in pc, volg instructies.
    2. Sluit webcam aan op usb wanneer dat gevraagd wordt.
    Ik doorloop alle stappen van de installatie en moet rebooten. Doe ik, en bij het opstarten zegt hij 'Sluit webcam aan op uw USB, of druk op volgende om de webcam later aan te sluiten.'
    Ik sluit de webcam aan, geen reactie...
    En ik ben niet ongeduldig geweest, ik heb hem 17 uur (!) laten zoeken.
    Toen gaf ik het op.

    Iemand die hier ervaringen mee heeft? Iemand die raad weet met dit probleem? Moet ik Logitech aanklagen en morele schadevergoeding vragen?
    Alles is welkom!!


    @Rocker : Toevallig kreeg ik ook enkele weken geleden een webcam van Logitec cadeau. Van mijn vriendin gekregen en ze heeft er voor haar ook een gekocht, uiteraard.

    Ik heb een Logitech QuickCam Express.

    Normaal gezien zit jaar een boekje bij met de volledige uitleg.

    Je moet de procedure volgen zoals ze in het boekje staat , want anders zal het niet werken.


    De procedure is de volgende :


    1) Installeer eerst de software en het stuurprogramma ( met bijgeleverde cd-rom )


    2) Daarna wordt gevraagd om je pc terug op te starten


    3) Na de herstart , wordt gevraagd om de webcam aan te sluiten op de USB poort.

    4) Daarna zal je een configuratiewizard moeten doorlopen.

    5) Indien het op een USB poort niet werkt , en je hebt er meerdere op je pc , gebruik dan eens een andere. Heb dat ook voorgehad.

    6) Daarna start je Windows Live Messenger op en kies je het menu Extra en daarna "Instellingen voor de webcam".
    Daar kan je nog aanpassingen doen , indien nodig.

    In het menu Extra bij de Opties kan je instellen dat iedereen mag zien dat je een webcam hebt, indien je dat wenst , uiteraard.

    7) Heb je ook een microfoon aangesloten op de computer , kies dan in het menu Extra voor "Audio en video instellen"



    Daarna zou het wel moeten werken.

    Indien niet , dan moet je terug naar de winkel en zorg ervoor dat je je kasticket dan wel meedoet.

    En zeg dan gewoon dat het niet werkt.

    Normaal gezien zal je je geld wel terugkrijgen.
    Of mag je een andere webcam voor dezelfde prijs kiezen.

    Dat hangt af van de winkel waar je het hebt gekocht.

  3. De volgende gebruiker bedankt Pcfreakske2000 voor deze nuttige post:

    Rocker (28 December 2006)

  4. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 June 2005
    Berichten
    1
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Heb net hetzelfde gehad met een quickcam messenger. Heb hem zeker 5 keer op nieuw geinstalleerd zonder resultaat. Ben toen op de site van Logitech de nieuwste drivers gaan downloaden en het probleem was direct opgelost.
    Gewoon gaan kijken op www.logitech.be daar naar drivers gaan en deze voor de messenger downloaden.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Logitech® QuickCam® Pro 5000
    Door simpson133 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 1 December 2006, 13:47
  2. Logitech® QuickCam® for Notebooks Deluxe
    Door vampie in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 January 2006, 20:14
  3. Logitech® Media Keyboard Elite OF Logitech® Cordless Desktop® LX 300???
    Door delinquente in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 23 January 2006, 21:21
  4. Logitech desktop messenger
    Door Emtec in forum Overige software
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 2 January 2006, 14:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •