Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Up-to-date   Snoetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 December 2005
    Locatie
    Stekene
    Berichten
    43
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    6 keer in 2 posts

    Firewall openzetten van Windows

    Hoe moet ik de firewall van Windows openzetten om bij mij ander pc's te komen , het lukt mij niet bij een pc' en ik kan de firewall van windows niet uitschakelen op die , ( weet ook niet hoe het komt) heb hem 2é hands gekocht, dus wil ik nu de firewall aanpassen dat ik bij de andere pc's kan, weet iemand hoe en waar ik dat moet doen ( poortnummers opgeven ofzo, ik heb geen flauw idee.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    In deze faq onder puntje 3 staat het uitgelegd: http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094

  3. #3
    Up-to-date   Snoetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 December 2005
    Locatie
    Stekene
    Berichten
    43
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    6 keer in 2 posts

    Firewal windos openzetten

    dank voor de uitleg , maar dat is mij allemaal bekend, ik heb reeds een netwerk met 2pc's + laptop / maar deze krijg ik niet op het netwerk
    ik heb norton firewall en geeft zeker de pc toegang met het ip adres( hebben allemaal een vaste ip adres )ik geef de router toegang tot de pc via het ip & mac adres= want naar het internet kan ik met de vaste Lan & draadloos)
    Maar ik geraak met deze pc niet bij mijn andere 3 ( bij geen van de 3 dus)
    mij pc hebben allemaal een verschillende naam(moet zonder spatie= is oke) de werkgroep is overal hetzelfde / de gebruikersnaam & wachtwoord is overal hetzelfde / maar ik geraak niet op het netwerk.
    windows firewall staat ook zoals beschreven, maar deze wil ik uitschaklen, ik gebruik immers norton, maar deze wil niet uit, ik klik op uitschakelen, en er staat een bolletje voor uitgschakeled, maar bij instellingen blijft hij op groen staan= dus ingeschakeld ( raar maar waar)
    ik zie wel dat bij c\ documements hij aangeeft oem gebruiker/mischien ligt de fout daar , maar ik weet niet waar in het register ik dit moet veranderen, ik heb al gekeken, bij de sleutels users & current user maar kan niets vinden
    Ik weet niet meer wat ik verder nog kan doen, ik weet zeker dat de fout op de nieuwe(2é hands pc zit)

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Dus die derde (tweedehands) pc kan via de router wel op internet. De instellingen naar de router zijn dus goed dan. Enkel op het thuisnetmerk geraak je er niet mee?
    De naam van het thuisnetwerk is goed (zelfde) en de naam van pc verschillend. Windows firewall staat uit, enkel norton firewall. Trek internet even uit (als veiligheid) en probeer norton firewall volledig uit te schakelen. Doe een test als het nu wel gaat, dan ben je zeker dat je in de firewall van norton moet gaan zoeken. Eventueel op twee pc norton firewall even uitschakelen, want een firewall werkt in twee richtingen, zowel ongeoorlooft dataverkeer toelaten als verzenden.
    Kijk via verkenner als je in 'volledig netwerk'/'microsoft netwerk'/ 'naam thuisnetwerk' de andere pc kan zien.
    Wat je ook eens kan testen is eens pingen van de ene pc naar de andere. Als dat al niet lukt zal de pc zo wie zo al niet in het thuisnetwerk kunnen opgenomen worden.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    27 February 2007
    Berichten
    34
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    8 keer in 7 posts
    En zet anders de gastaccounts op de pc's eens aan.

  6. #6
    Up-to-date   Snoetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 December 2005
    Locatie
    Stekene
    Berichten
    43
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    6 keer in 2 posts
    Bedank je aan Petern & Rini ga ik proberen, maar zit op dit moment met een ander probleem op de pc dat ik ontdekt hebt, staat bij windows =titel windows taakbeheer

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. windows firewall
    Door styler in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 February 2007, 22:03
  2. Windows firewall
    Door gotenks in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 3 December 2006, 21:39
  3. Windows XP Firewall Problemen
    Door xesisoj in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 31 October 2006, 17:37
  4. windows firewall
    Door flanker in forum Windows
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 28 October 2006, 16:50
  5. Windows firewall
    Door Jefke in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 2 October 2006, 21:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •