Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Gevorderd   ramona r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 February 2007
    Berichten
    153
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    128 keer in 51 posts

    perspectief> distort?

    Even vooropgesteld dat ik op o.a het gebied van flasch een leek ben maar me toch ga wagen aan het maken van een animatie met behulp van Flash.
    Heb een deur gemaakt in psp (=gif) en die moet dus gaan openen in Flash .Heb de deur via de library op mijn stage geplaatst en daar een graphicsymbol van gemaakt>kan dat?
    Dacht ik via distort een perspectief te kunnen maken zodat het lijkt of de deur opent maar die optie kan ik dus niet gebruiken in het transformtool.Wat doe ik fout of kan het gewoon niet wat ik wil en zal in psp verschillende gifjes moeten maken van een deur die opent?

  2. #2
    Gevorderd   elmago's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Sint Niklaas
    Berichten
    189
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    44 keer in 28 posts
    Ik vrees dat je dat deurke op je flash stage zelf zal moeten tekenen en daarna met tweens aan het werk moet, Ramona. Gewoon een gifje importeren gaat niet werken hoor.
    Wel niet te snel de moed opgeven want flash is niet echt gemakkelijk maar je kan er heel wat mee doen. Ik ben er zelf een tijd geleden mee gestart en heb mijn beginners flashjes hier op één van mijn site's gezet.
    Waar ik nu ongeveer sta kan je hier zien.

    Héél goede flash tutorials vind je op deze site's:
    http://www.learnflash.com/flashtutorials2.htm
    http://www.gotoandlearn.com/

    Op learnflash.com moet je jezelf wel ff registreren in dan krijg je prachtige tutorials in je mailbox, of anders kan je hier al eens rondneuzen: http://www.learnflash.com/mentorbegin.html


    grz

    Fred
    Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

  3. #3
    Gevorderd   ramona r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 February 2007
    Berichten
    153
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    128 keer in 51 posts

    shape tween

    Nou Fred als ik zo jouw gemaakte animaties bekijk ben ik nog ver van huis...maar iedere keer als er weer iets lukt vind ik dat toch wel weer heel leuk!
    even over mijn vraag; ik heb nu dus maar een deur gemaakt in Flash zelf en heb daar via Shapetweening via distort de deur zo kunnen maken dat het ook net is alsof hij echt opent.Alleen nu zie ik dus alleen de begin(dicht) deur en eind(open) in beeld en alles waar dat tussen zit is niet te zien; de shapetweening is ook nog groen en gestippeld dus denk ik dat ik daar wat moet toevoegen; snap je wat ik bedoel en ben ik op de goede weg met deze oplossing?

  4. #4
    Gevorderd   elmago's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Sint Niklaas
    Berichten
    189
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    44 keer in 28 posts
    Dit is een heel eenvoudig voorbeeldje met een shape tween.
    Suc6 ermee. Als het niet lukt laat je maar iets weten.

    deur.zip
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden
    Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

  5. #5
    Gevorderd   ramona r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 February 2007
    Berichten
    153
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    128 keer in 51 posts

    ..

    De shapetween is me gisteravond nog gelukt. Moet nu aan het veranderen dat hij pas opengaat op het moment dat de bel(button) stopt.Dit moet ik nog allemaal uit gaan zoeken.Ik krijg jouw zipje niet geopend in mijn Flash! Waar kan hem beter bekijken dan daar!

  6. #6
    Gevorderd   elmago's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Sint Niklaas
    Berichten
    189
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    44 keer in 28 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramona r Bekijk bericht
    De shapetween is me gisteravond nog gelukt. Moet nu aan het veranderen dat hij pas opengaat op het moment dat de bel(button) stopt.Dit moet ik nog allemaal uit gaan zoeken.Ik krijg jouw zipje niet geopend in mijn Flash! Waar kan hem beter bekijken dan daar!
    Welke versie van flash gebruik je? Ikzelf werk met studio 8.0 professional en hiermee opent het prima. Anders eerst het zipje uitpakken in een mapje en dan eens proberen.
    Maar als het al werkt met een shape tween ga je er verder toch niet veel aan hebben hoor. Suc6 nog en laat me het resultaat dan maar eens bewonderen op je website.
    Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

  7. #7
    Gevorderd   ramona r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 February 2007
    Berichten
    153
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    128 keer in 51 posts

    verder

    Ok na 4 boeken gelezen te hebben lijkt het wel of ik er steeds minder van snap i.p.v meer, maar goed ik geef niet op en na alweer de ettelijke uurtjes een simpel (voor jullie dan denk ik) iets niet voor elkaar te krijgen ga ik het toch hier eens vragen.Kijk of ik het goed uitleg
    Ik heb dus 1 scene met verschillende lagen waar van alles gebeurt;een 1>achtergrond> stilstaand
    2>een deur(shape tweening) 3>met een knop(bel sound+ kleur verandering bij down) die netjes in perspectief opent ,4> eventjes hondengeblaf 5> als deur open is komt er een hond dichterbij met bal in bek 6> bal die steeds groter wordt 7> met tekst daarin. Dus 7 lagen die werken zoals bedoelt.
    Maar nu kom ik niet uit het volgende;
    ik wil dat de deur pas opent als er op de bel gedrukt is en het geluid van de bel is gegaan (die beide in de button zitten) en zoek me suf waar ik die action aan moet verbinden....in knop zelf of op een nieuwe laag ; ik kom er niet uit.
    Wie kan mij stap voor stap uitleggen waar ik verder moet gaan.

  8. #8
    Erelid   Pjj's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 August 2006
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    1.325
    Bedankjes
    832
    Bedankt
    865 keer in 616 posts
    Ikzelf heb geen flash, maar als je nu de bel in een eerste scene stopt, en alles maar begint in de tweede scene, dus als de bel gedaan is?

  9. #9
    Gevorderd   elmago's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Sint Niklaas
    Berichten
    189
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    44 keer in 28 posts
    Hoi Ramona,
    de eenvoudigste oplossing m.i. is ergens in je tijdlijn voor de hond blaft een keyframe te zetten en daar een label aan te hangen. Dan kan je heel eenvoudig naar die label verwijzen met een
    bel_btn.onRelease = function()
    {
    gotoAndPlay("label");
    }

    In de plaats van label zet je uiteraard dan wel de naam die je aan de label hebt gegeven.
    Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

  10. #10
    Gevorderd   ramona r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 February 2007
    Berichten
    153
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    128 keer in 51 posts

    ..

    je schrijft ergens in je tijdlijn....maakt het dan niet uit op welke laag of gewoon een aparte laag maken en de button(laag ) moet ik dan een labelname geven of snap ik er nog niks van.....Het belgeluid zit in de button in down en als daar op geklikt (down) wil ik pas dat de animatie verder gaat...dus deur openen, blaf, hond tevoorschijn met bal, bal groter etc....

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •