Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    fieldoxide
    Gast

    Glimlach welke licentie kan ik gebruiken

    Hallo
    voor een verhaal kort en bondig te vertellen,mijn vader heeft een aantal jaren geleden een pc gekocht bij een maat van mijn broer die zelf pc's assembleerd,so far so good maar de laatste tijd krijgt hij dus van windows te zien dat deze niet legaal is,heeft dit binnengekregen via windows update, nu is mijn vraag welke licentie ik op de ze pc moet plaatsen voor hem,kan ik dit bijvoorbeeld als hij een harde schijf bijplaatst en wat geheugen een OEM licentie aanvragen of zijn er nog wettelijke condities voor die we moeten volgen,volgens nij mag ik een OEM licentie gebruiken aangezien er nooit een officiele xp heeft opgestaan en hij ondertussen toch al wat hardwarematyige zaken heeft laten veranderen;
    Bedankt voor de hulp;

  2. #2
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    1 July 2007
    Locatie
    Kapellen
    Berichten
    65
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    29 keer in 21 posts
    Die OEM licentie is - volgens mij - exclusief voorbehouden voor gebruik bij nieuwe systemen, dus bij de oorspronkelijke configuratie van de PC. Of je nu al dan niet hardwarematige wijzigingen hebt aangebracht, maakt niets uit voor een tweede gebruik van deze licentie. Het kan dus niet en Windows zal blijven vragen naar een origineel licentienummer, vrees ik.

  3. #3
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Waarom zal die blijven vragen naar een officiele licentie als Fieldoxide nu een OEM koopt en die installeert op die pc (hd formateren en dan installeren)?
    Volgens mij kan dit dus perfect, als je tenminste een OEM kan kopen zonder dat je andere onderdelen koopt. In Hollandse webshops kan dat mss wel.
    Wat je ook kan doen is de link volgen die M$ geeft, en op die manier een officiele key kopen. Ik weet wel niet of die goedkoper is dan een OEM.

  4. #4
    fieldoxide
    Gast
    Ik ben dus gisteren naar de ear and eye winkel geweest in Sint Joris Winge en daar heb ik de situatie uitgelegd aan de verkoper,die vertelde me dat er geen enkel probleem zou zijn met die OEM versie ,ergens anders hadden ze mij gezegd aangezien op die pc een illegale xp versie stond om een windows genuine advantage kid te kopen ,dit bestaat enkel in windows xp professional en zou een 189 euro kosten,ik dacht altijd als je een stuk hardware vervangt (zoals geheugen of een nieuw moederbord of een processor) een OEM versie moet aanschaffen,heeft iemand het juiste antwoord hierop want ik zou niet graag hebben dat mijn vader weer in de problemen gaat komen.

  5. #5
    fieldoxide
    Gast
    Heeft iemand al enig idee of ik die OEM versie kan en mag gebruiken?
    Bedankt .

  6. #6
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ik zou in u geval gewoon een OEM erop zetten, dit is idd normaal gezien enkel voor aankoop van een nieuwe pc, maar als je bij de juiste handelaar gaat dan krijg je die zeker (ale kan je die kopen). En dan ga je volgens mij zeker geen problemen mee krijgen hoor, ze zien bij microsoft wel dat jij een oem registreert maar ze kunnen volgens mij nog altijd niet zien wanneer jij die pc gekocht hebt, dus ze kunnen daar nooit weten of het een nieuwe of oude pc is.
    Only great minds can afford a simple style.

  7. #7
    fieldoxide
    Gast

    Vraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nightraver Bekijk bericht
    Ik zou in u geval gewoon een OEM erop zetten, dit is idd normaal gezien enkel voor aankoop van een nieuwe pc, maar als je bij de juiste handelaar gaat dan krijg je die zeker (ale kan je die kopen). En dan ga je volgens mij zeker geen problemen mee krijgen hoor, ze zien bij microsoft wel dat jij een oem registreert maar ze kunnen volgens mij nog altijd niet zien wanneer jij die pc gekocht hebt, dus ze kunnen daar nooit weten of het een nieuwe of oude pc is.
    Kunnen ze dan ook niet zien dat er ooit op die pc een illegale windows versie is geinstalleerd buiten het medeweten van mijn vader om?

  8. #8
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Wellicht wel (als ze echt willen), maar daar gaan ze zich echt niet mee amuseren hoor. Ze zullen al lang blij zijn dat je een OEM gekocht hebt.
    Ik heb op mijn pc ook al afgewisseld tussen een echte OEM en minder echte OEM's, geen problemen mee gehad

  9. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    'k Denk dat het niet echt verschil meer maakt voor XP of je nu OEM of retailversie hebt, zolang het maar legaal is. Zorg er wel voor dat je je eigen data veilig stelt en installeer nadien die nieuwe, na format natuurlijk. Je illegaliteits probleem zal snel van de baan zijn, al van bij de eerste updates, want de WGA-controle zit er steevast bij.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    fieldoxide (23 July 2007)

  11. #10
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Nooit te snel denken dat ze achter u gaan komen omdat er eens een illegale windows op je pc gestaan heft, ze moeten dan zowat half computerland opsluiten (iedereen heeft wel eens iets gedaan wat eigenlijk niet mag), en zoals al eerder vermeld is hier, microsoft gaat hen er echt niet meee bezig houden om u te komen zoeken hoor, ten eerste heb je de moeite gedaan om uit de illegaliteit te komen, en ten tweede ben jij (wij ook) maar een kleine vis op internet en het is niet ons die ze moeten hebben, dus zo rap moet je niet bang zijn.
    Only great minds can afford a simple style.

  12. De volgende gebruiker bedankt nightraver voor deze nuttige post:

    fieldoxide (23 July 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. welke server gebruiken in grabit
    Door ripperke in forum Overige software
    Reacties: 79
    Laatste bericht: 30 April 2007, 15:18
  2. jaarlijkse licentie
    Door rudi d. in forum Overige software
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 January 2007, 20:54
  3. Welke software gebruiken ????
    Door Tibo in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 June 2006, 20:01
  4. mpeg4 licentie?
    Door jerrythealien in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23 September 2005, 07:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •