Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: hd doet vreemd

  1. #1
    Expert   greg's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 October 2005
    Locatie
    Izegem
    Berichten
    606
    Bedankjes
    80
    Bedankt
    169 keer in 126 posts

    hd doet vreemd

    Hallo allen

    Sinds deze avond heb ik een probleempje
    was bezig met het converteren van een avi bestand toen de pc plots ging gaan crashen.
    na opnieuw te willen opstarten kan ik tot aan het zwart scherm gaan waar windows aan het laden is met het balkje,en dan krijg ik een blauw scherm,het gaat iets over dat hij niet kan booten,exacte naam weet ik niet meer,ik geraak ook niet meer in veilige modus.
    het is een dell cd,dus heb ik een soort scan cd gebruikt om de hardware te testen,en bij de test van de harde schijf kan hij vrijwel niet lezen,krijg foutmeldingen,de schijf tikt niet of niks,ben beetje ten einde raad.
    Weet er iemand van jullie wat ik kan doen omdat er zeer belangrijke gegevens opstaan.

    Bedankt
    greg

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.659
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    De foutmelding van het blauwe scherm zou toch handig zijn... Je kan altijd diagnose software bij de fabrikant van de HDD downlaoden , daarmee je PC starten en zo je HDD testen.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  3. #3
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greg Bekijk bericht
    Hallo allen

    Sinds deze avond heb ik een probleempje
    was bezig met het converteren van een avi bestand toen de pc plots ging gaan crashen.
    na opnieuw te willen opstarten kan ik tot aan het zwart scherm gaan waar windows aan het laden is met het balkje,en dan krijg ik een blauw scherm,het gaat iets over dat hij niet kan booten,exacte naam weet ik niet meer,ik geraak ook niet meer in veilige modus.
    het is een dell cd,dus heb ik een soort scan cd gebruikt om de hardware te testen,en bij de test van de harde schijf kan hij vrijwel niet lezen,krijg foutmeldingen,de schijf tikt niet of niks,ben beetje ten einde raad.
    Weet er iemand van jullie wat ik kan doen omdat er zeer belangrijke gegevens opstaan.

    Bedankt
    greg
    windows cd'tje er insteken en opstarten en r van repareren en FIXBOOT doen dos scherm en hopen dan .

  4. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    greg (30 September 2007)

  5. #4
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.529
    Bedankjes
    121
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Hee G_man, je bent hetzelfde als MS: ik wilde gisteren een wifi stick installeren, kreeg een foutmelding (dus geen verbinding) en de melding dat ik op de site van MS moest gaan kijken.

    Jij zegt nu hetzelfde: download een programma. Hoe ?????????????????????????
    En waar moet hij dat dan opslaan ???????. :#

    Het beste wat je kunt doen dat is naar een boekwinkel te gaan en daar een pc-blad kopen waar een cd/dvd bij zit waar een live_OS op staat.

    Opstarten vanaf die cd/dvd, dan kun je je schijf bekijken en evt belangrijke data redden.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  6. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.744
    Bedankjes
    13.677
    Bedankt
    33.663 keer in 13.881 posts
    Ik hoop dat er met je harde schijf niks fout is, dat is iets dat op elk moment en meestal ongelegen kan voorkomen. Je post hier, dus je hebt een tweede pc. Je kan de raad van Spoorzoeker volgen, maar je kan ook de LiveCD van Ubuntu downloaden, om dààrmee uit te vissen of je HD inderdaad niet wijlen is. Of de conversie hier schuld aan heeft, kan je natuurlijk niet te weten komen. Maar je kan wél uitzoeken of je HD nog toegankelijk is en zo ja, eventueel data proberen over te hevelen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #6
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.659
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spoorzoeker Bekijk bericht
    Hee G_man, je bent hetzelfde als MS: ik wilde gisteren een wifi stick installeren, kreeg een foutmelding (dus geen verbinding) en de melding dat ik op de site van MS moest gaan kijken.

    Jij zegt nu hetzelfde: download een programma. Hoe ?????????????????????????
    En waar moet hij dat dan opslaan ???????. :#

    Het beste wat je kunt doen dat is naar een boekwinkel te gaan en daar een pc-blad kopen waar een cd/dvd bij zit waar een live_OS op staat.

    Opstarten vanaf die cd/dvd, dan kun je je schijf bekijken en evt belangrijke data redden.
    Hier seh,...meneer heeft ook eens iets te zeggen...idd het beste wat je kunt doen is naar de winkel gaan en wat geld gan uitgeven, daar gaan je problemen zo mee opgelost geraken.
    Als ik niet weet wat er in zijn PC steekt, kan ik ook niet zeggen waar hij het meot gaan halen, en is "de site van de fabrikant" meer als voldoende uitleg. Zal ik het afhalen, branden en bij hem gaan installeren mss...de uitleg op de site is toch leesbaar voor iedereen.
    Als je NIKS BETERS te zeggen hebt, laat het dan zijn.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  8. #7
    Expert   greg's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 October 2005
    Locatie
    Izegem
    Berichten
    606
    Bedankjes
    80
    Bedankt
    169 keer in 126 posts
    hi
    bedankt voor de reacties
    2depc is er niet,heb mijn hd eens aangesloten om zo toch proberen iets te vinden,
    had ook al gedacht aan fixboot maar vraag liever eerst nog eens de zekerheid voor alleer ik iets uitvoer.

    de foutmelding is unmountable boot volume dat ik krijg.

  9. #8
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.659
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Zoals Dannyma zei, opstarten vanaf je Win CD..."r" voor recovery console...en dan eerst proberen met commando "chkdsk /r" ...als dat niet helpt... 'fixboot".
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  10. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    greg (30 September 2007)

  11. #9
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Zoals Dannyma zei, opstarten vanaf je Win CD..."r" voor recovery console...en dan eerst proberen met commando "chkdsk /r" ...als dat niet helpt... 'fixboot".
    wat ik er nog wou bij zeggen is als je verkeerde commando's hebt gegeven kan je altijd terug gaan met het geven van commando HELP en zo krijg je alle commando's te zien en is zelfs wat g_man zegt zelfs aan te raden om dit eerst te doen chkdsk daarna FIXBOOT en om te stoppen en eruit te gaan uit dos niet vergeten EXIT en dan enter om alles vlotjes te laten lopen .

  12. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    greg (30 September 2007)

  13. #10
    Expert   greg's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 October 2005
    Locatie
    Izegem
    Berichten
    606
    Bedankjes
    80
    Bedankt
    169 keer in 126 posts
    bedankt voor de tips,heb alles geprobeerd maar tevergeefs,het lost het niet op

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. pc doet vreemd
    Door urbain in forum HijackThis
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 22 May 2007, 22:20
  2. HD doet vreemd
    Door greg in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 December 2006, 19:49
  3. dvd shrink doet zeer vreemd
    Door fieldoxide in forum Audiovisueel
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 29 August 2006, 12:18
  4. Firefox doet vreemd of is het mijn vidkaart?
    Door Nikolas in forum Internet
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 20 October 2005, 20:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •