Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Jule
    Gast

    Post Zoals beloofd: E-Fax.

    Geachte forumleden,
    Ik slaag er niet in om een faxje te verzenden in linux ubuntu 7.10. Dit is meer dan waarschijnlijk door mijn gebrek aan kennis over dit besturingssysteem. Dit is de foutmelding (faxnummer is gewist voor privacyreden):

    Er zit een oude Lucent Winmodem in mijn pc-tje. Hier heeft u de resultaten (logjes, zeg maar) die ik bekomen heb met het tooltje ScanModem. Ik slaag er niet in om Martian geïnstalleerd te krijgen. Maar ik weet ook niet zeker of dit nodig is. Dank u wel voor alle hulp!

  2. #2
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    Ik snap het ff niet. Een modem voor efax? deze werkt gewoon via internet hoor. Via een bijlage in je mail.
    http://wwwi.efax.com/nl/efax/twa/page/homePage

    En dacht dat het voor linux efax-gtx was

  3. #3
    Jule
    Gast
    Ik had gehoopt om te faxen via mijn modem zoals in Windows. Blijkbaar is dit dus niet mogelijk. Thanks!!

  4. #4
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    Er zijn proggies om met windows normaal te faxen via de telefoon modem. weet niet hoe dat in linux is. meestal zijn het proggies met een telefooncentrale ineen. zoiets als de oude ibm eerder standaard had.

  5. #5
    Jule
    Gast
    Deze mogelijkheid zit standaard in de blinkende nagelnieuwe Vista Ultimate. Bij deze heb ik dus niet eens een extra progje nodig.

  6. #6
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    Ik sla vista over wacht wel op de nieuwe versie in 2008. Hopen dat ze dan van vista hebben geleerd

  7. #7
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts

  8. #8
    Jule
    Gast
    Daar beginnen de problemen. Kan u mij begeleiden? Hoe en wat moet ik precies doen? Linux herkent de modem. Een screenshot:

    Daar ik reeds meerder pogingen heb ondernomen, heb ik al wat software geïnstalleerd die het mij gemakkelijker zou moeten maken. Maar ik geraak er niet uit. De pagina waar u naar verwijst, zegt installeer <tt>sl-modem-daemon. Dat vind ik al niet terug.</tt>

  9. #9
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts

  10. #10
    Jule
    Gast
    Als ik uw linkje volg (wat ik reeds meerdere keren heb gedaan), moet ik klikken op de link voor lucent driver. Dus voer ik uit wat hier staat. Op deze pagina kan u het vervolg lezen. Ik vind het zo dwaas. Ik weet dat ik mijn modem kan aanspreken op /dev/ttyS3. Maar zelfs Kppp meldt: "The modem is busy". Zoals eerder aangehaald: ik heb hier veel hulp bij nodig en dit door mijn zeer gebrekkige kennis.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. cd maken zoals de freeware cd
    Door hopsa in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 1 December 2005, 11:25
  2. mijn logje zoals gevraagd door pcfreakske
    Door goodpitcher in forum HijackThis
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 June 2005, 23:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •