Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    wackopmij
    Gast

    Vraag Vertaling Frans - Nederlands

    Hallo iedereen, ik moet een tekst vertalen van het nederlands naar frans, die ik dan later van buiten moet kennen. Ik heb al 3/4 maar het laatste deel krijg ik maar niet juist vertaalt. zou iemand me daarmee kunnen helpen?De tekst ise balans geeft de toestand van een onderneming weer op een bepaald tijdstip volgens oorsprong en aanwending van middelen.Zoals onze voorraad, en onze liquide middelen. Zoals onze schulden aan vlajo: deze schulden omvatten BTW, RSZ,…De resultatenrekening geeft een overzicht weer van al onze opbrengsten en kosten van Cucina-arte. De gegevens gebruiken we om een analyse te maken van de onderneming.Elke sugestie is welkom!Alvast bedankt.

  2. #2
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts
    Chaque suggestion est bienvenue! Déjà solide merci.
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  3. #3
    wackopmij
    Gast
    Detekst (in het frans) zou dit moeten zijn: De balans geeft de toestand van een onderneming weer op een bepaald tijdstip volgens oorsprong en aanwending van middelen.Op de balans vind je onze bezittingen en onze schulden terug, aan de linkerzijden – de actief zijde – vindt u onze bezittingen terug. Zoals onze voorraad, en onze liquide middelen. Aan de rechterzijde – de passief zijden – vindt u onze schulden. Zoals onze schulden aan vlajo: deze schulden omvatten BTW, RSZ,…De resultatenrekening geeft een overzicht weer van al onze opbrengsten en kosten van de onderneming. De gegevens gebruiken we om een analyse te maken van onze onderneming. iemand een idee?

  4. #4
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Dit gaat boven mijn petje. sorry

  5. #5
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    denk,als je dit kan vertalen,bijna perfect tweetalig moet zijn.
    ik ken redelijk mijn frans en zou wel willen helpen,maar dit gaat mijn petje ook te boven ,sorry.
    Laatst gewijzigd door Peter.B; 13 February 2008 om 19:14

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik wil het wel proberen, maar vanavond gaat dat niet meer lukken (het is voetbal op TV, sorry), maar morgen kan ik u dat wel doorsturen. Mag ik aan wackopmij vragen om de nederlandstalige tekst toch eens na te kijken, soms gebruikt u "u" en soms "je", de zinsstruktuur komt mij ook niet altijd logisch over. Zeg het maar wanneer de nederlandstalige tekst definitief is.

  7. #7
    bashibouzouk
    Gast

    vertaling NL >>FR

    Hierna volgt de vertaling :
    Le bilan donne la situation d'une entreprise à un moment donné, suivant l'origine et l'attribution des moyens. Au bilan se trouvent nos actifs et nos passifs. A gauche, l'actif, avec ce que nous possédons. Tels que notre stock et nos moyens en liquidités. A droite, côté passif, vous trouvez nos dettes. Telles que celles à "vlajo". Ces dettes comprennent la TVA, la sécurité sociale, ... Le compte de résultats donne un aperçu de tous les revenus et les frais de l'entreprise (autrement dit :"detoutes les rentrées et sorties.). Les données sont utilisées pour faire une analyse de notre entreprise.

    Succes

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. duitse vertaling
    Door desje2 in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 3 January 2006, 21:40

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •