Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 January 2007
    Berichten
    82
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts

    Word documenten met gegevens uit Access

    Momenteel ben ik (voor op 't werk) op zoek naar een eenvoudige manier om brieven op te maken in Word waarin gegevens die ik reeds in een Accessbestand heb ingevoerd automatisch ingevoerd worden. (Momenteel moet ik ze ook nog in drie verschillende Wordbestanden invoeren...)

    Het is de bedoeling dat enkel bepaalde "records" uit Access verwerkt worden in Word. (Doorgaans slechts één record.)

    De betreffende gegevens komen uit twee tabellen.
    Volgende methode heb ik reeds gevonden:
    Een query maken, en vervolgens het resultaan van deze query opslaan als een "Microsoft Word Merge" bestand, en vervolgens via afdruk samenvoegen in Word de gegevens invoegen.
    Een methode die ik nogal omslachtig vind.
    (Via de query gebeurt de selectie van de juiste records via twee prompts.)

    Andere methode die ik uitgeprobeerd heb is in Access nadat ik de gegevens in het formulier (met subformulier) ingevoerd te hebben de gegevens opsla als (of was het exporteren als..) tekstbestand. Probleem hierbij is dat enkel de gegevens van het formulier, zonder deze van het subformulier, in het kladblokbestand terug te vinden zijn.


    Nu vroeg ik me af of er soms een manier bestaat waarbij ik een knop zou kunnen toevoegen in het Access-formulier waardoor de nodige Worddocumenten worden aangemaakt met daarin de gegevens uit het Accessformulier (en subformulier) vervat.

  2. #2
    Jule
    Gast
    Op welke basis heeft u het formulier met bijhorend subformulier gemaakt?
    U heeft een query gemaakt? U kan op deze query een selectie uitvoeren op basis van een formulierveld. Dit formulierveld kan een zoekbalk zijn. U kan een Word-bestand aanmaken met de gegevens uit die query? Waarom maakt u geen rapport aan? Kan u reeds simpele macro's aanmaken in acces?

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 January 2007
    Berichten
    82
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    De formulieren heb ik op basis van de tabellen gemaakt.
    Word geniet de voorkeur boven een rapport in Access omdat als er dan eens iets aan de documenten gewijzigd moet worden, dit vlotter gaat in Word.
    Macro's aanmaken kan ik niet (geen ervaring mee).

  4. #4
    Jule
    Gast
    Kan u voor mij een voorbeeld aanmaken. Zowel een voorbeeld van een database en van het Word-bestand om dit hier te posten? Ik heb vroeger nog word bestanden gekoppeld aan één tabel, ik zal eens zien of ik dit kan met twee tabellen. Een knop met bijhorende macro zie ik wel zitten als ik in mijn opzet slaag.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 January 2007
    Berichten
    82
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    'k Vreesde er al voor dat deze vraag ging komen:
    Het is waarschijnlijk noodzakelijk dat ik identiek hetzelfde accessbestand en dezelfde Wordbestanden gebruik ?
    Met dat het werkgerelateerd is doe ik dat nl. liever niet.

  6. #6
    Jule
    Gast
    Ik vraag u een voorbeeld. Als u in de verkoop van appelen zit, maakt u gebruik van peren ... Alles in uw voorbeeld mag fictief zijn, maar u moet het wel kunnen relateren aan de echte database, want u moet mij nadoen. Als u er niet in slaagt om mijn werk na te maken, kan u hier altijd vragen hoe ik het gedaan heb. Daarom heb ik het liefst dat alles in uw voorbeeld database fictief is, dan mag ik ongegeneerd screenshots posten.

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 January 2007
    Berichten
    82
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    , ok dan, 'k zal er zo vlug mogelijk voor zorgen.

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 January 2007
    Berichten
    82
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    Ik heb in bijlage een database en een Word document gevoegd (in zip).
    Hopelijk volstaat dit om een voorbeeldmacro mee te maken.
    De gegevens die ik er aan toegevoegd heb zijn fictief.
    Laatst gewijzigd door deblues; 19 April 2008 om 10:55

  9. #9
    Jule
    Gast
    In de query seletietest vraagt u naar het klantnummer en één of ander datum via prompts? Daar kan u een formulierveld zetten. Zodoende bevat deze query slechts één record. Als uw word document gekoppelt is via deze query, wordt automatisch deze gegevens in uw word bestand gebruikt. Bij een gekoppeld word document wordt een klein bestandje aangemaakt dat deze koppeling duidelijk maakt. Dit kleine bestandje mis ik in het door u geposte voorbeeld?
    Ik krijg trouwens nog meer onvoorziene foutmeldingen. Welke office gebruikt u?
    Ik geef beschamend toe dat ik de macro voor u niet kan aanmaken. Om in een macro "ToepassingUitvoeren" te gebruiken, heb ik het volledige path nodig naar het wordbestand. Dit zal anders zijn bij u dan bij mij. Ik heb trouwens er geen enkel benul van hoe ik word dan opnieuw automatisch laat sluiten. Ik kan het dus niet met een word document. Met een rapport gaat dit wel.
    Laatst gewijzigd door Jule; 10 April 2008 om 00:47 Reden: Eigen onkunde.

  10. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 January 2007
    Berichten
    82
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    Ik heb de bestanden in Office 2003 gemaakt.
    Zou u anders even kunnen verduidelijken wat u bedoelt met een "formulierveld zetten", en hoe dit te doen ?
    Ook zou het praktisch zijn voor mij als u even kan toelichten hoe ik een query aan een Word bestand kan koppelen.
    (In het voorbeeld die ik gemaakt heb, is het Word document niet gekoppeld aan het Access bestand.)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Samenwerking Word Excel of Access.
    Door rick in forum Office
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 12 December 2007, 00:41
  2. mijn documenten
    Door elie in forum Overige software
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 15 October 2006, 15:06
  3. word documenten omzetten naar pdf
    Door Yelleken in forum Overige software
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 5 October 2006, 23:01
  4. Te lijvige Word-documenten inkrimpen
    Door compuchrisje in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 July 2006, 12:13
  5. hoe word documenten samenvoegen
    Door 55ha in forum Office
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 June 2006, 22:14

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •