Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: windows Vista

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 November 2007
    Berichten
    14
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    2 keer in 1 post

    windows Vista

    Hallo,

    Enkele weken terug kocht ik op kapaza een tweedehandslaptop Toshiba P200 F13.Nu wil ik deze terug plaatsen naar fabrieksinstellingen maar....!!
    1è Het is een oem versie.
    2è Er is geen herstel cd r gemaakt of een orgineele partitie.
    3è Er was geen backup van de eerste dag ingebruiksname gemaakt.
    Dus steeds kom ik uit bij systeemherstel en bij Vista kan je enkel terug gaan tot de laatste backup en die werd door mij gemaakt de dag van aankoop 17/03/08
    Ik heb contact opgemomen met Toshiba europe en kan eventueel een recoveri cd krijgen tegen betaling met het orgineele oemversie nummer.Mijn vraag is er nog een andere mogelijkheid om deze laptop in de orgineele toestand te krijgen?
    Mvg Ronald

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    1. Aan een oem versie is, denkelijk niets verkeerd. Kijk maar eens op de site van Microsoft. Op de website van Wikipedia staat over een oem versie ook nog veel uitleg.

    2. Nadat ik vista of XP geinstalleerd heb, ga ik ook de programma's die ik gebruik, ook installeren. Ik zorg ervoor dat mijn accountgevens in mijn mail progamma staan om mijn mails binnen te halen. Ook de update's van Vista/XP en andere programma's haal ik binnen. Als alles goed is maar ik maar eerst mijn image (Backup). Moest ik mijn PC/laptop verkopen, zal ik zorgen dat mijn persoonlijke bestanden, die op de pc/laptop staan verwijderd zijn. Ook mijn image zal nergens op terug te vinden zijn.

    3. Met een systeem herstel zal je ook na enig gebruik nooit je pc kunnen krijgen als juist na een volledige installatie. Bij een systeem herstel blijven soms wat dingen plakken.

    4. Je kan je laptop perfect installeren met de OEM-versie. Meestal zit op die cd/dvd ook de juiste drivers om je grafische kaart, geluidskaart, internetkaart, ... perfect te laten werken.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 November 2007
    Berichten
    14
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    2 keer in 1 post
    hallo , Baloeke tot daar ben ik wel mee ,maar het probleem is... ik heb geen cd die bij deze laptop hoort. de Dame die dit verkocht kreeg geen cd-rom meegeleverd.deze laptop werd verkocht in Zelzate ik ken de winkel niet k'heb alleen een telefoon nummer.
    en ik woon wel in de buurt van de kust, dus een beetje ver ,kan wel eventueel bij Toschiba een cd-r aankopen +- 73€
    Mvg
    Ronald

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    Als ik mijn laptop, ook een Toshiba, nieuw gekocht heb zat er wel een DVD bij met windows Vista. Ook de nodige drivers zijn op de dvd aanwezig.

    Wat betreft de aankoop van een cd bij Toshiba, voor €73 is eigenlijk goedkoop, als er tenminste een versie van Windows (XP of Vista opstaat). De home edition van Windows XP kost om en bij de €90. Voor de pro versie van XP ben je er al €150 kwijt. Voor een versie Vista basic betaal je €83 en voor de home premium van Vista moet je er €110 neertellen. Dit zijn ook allemaal OEM-versie. Het zijn wel allemaal Nederlandse versies. De Engelse zijn wel wat goedkoper.
    Voor prijzen over business en Ultimate, wil ik dan nog niets zeggen.
    Moest je gaan voor de niet OEM-versies betaal je makkelijk 2,5 tot 3 keer meer.

    Drivers kan je in principe afhalen via de site van Toshiba. Ik kan wel P200 vinden maar het type dat jij hebt de F13, vindt ik niet direct iets van terug. Kijk eens onderaan op je laptop voor het juiste type en model.
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 15 April 2008 om 12:40 Reden: Nog wat toegevoegd
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 November 2007
    Berichten
    14
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    2 keer in 1 post
    Hoi
    Baloeke,

    Het Type is inderdaad wel P200 F13,ik vond eerst ook niet de gegevens op Toshiba website, dan even gezocht op google en toch terug gevonden .Intussen telefonis contact gelegd met de verkoper(ster).Deze is uit uw buurt( Comp Els in Zelzate)ze zou haar best doen en even rond kijken waar de mogelijke cd gebleven is .k'heb alle mogelijke serie en product nummers door gegeven in de hoop dat die mevr het cd r terug zal vinden???

    En nu maar blijven hopen!!
    Grz Ronald

  6. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronmarcd Bekijk bericht
    ...En nu maar blijven hopen!!
    Grz Ronald
    Ik hoop hetzelfde voor jou
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    sint-niklaas
    Berichten
    284
    Bedankjes
    88
    Bedankt
    13 keer in 9 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronmarcd Bekijk bericht
    Hoi
    Baloeke,

    Het Type is inderdaad wel P200 F13,ik vond eerst ook niet de gegevens op Toshiba website, dan even gezocht op google en toch terug gevonden .Intussen telefonis contact gelegd met de verkoper(ster).Deze is uit uw buurt( Comp Els in Zelzate)ze zou haar best doen en even rond kijken waar de mogelijke cd gebleven is .k'heb alle mogelijke serie en product nummers door gegeven in de hoop dat die mevr het cd r terug zal vinden???

    En nu maar blijven hopen!!
    Grz Ronald
    het is nu wel zo dat er geen cd's meer worden meegeven door de constructeurs van de bekende merken zoals HP, dell, IBM, Lenevo.

    Er word altijd een pc of latop geleverd met een pre install die je nog moet doorlopen. De bedoeling is dat je dan zelf een recovery dvd maakt na de installatie. Als je een goede handelaar hebt dan maken zij deze voor jou en doen ze ook de pre installatie reeds. Echter meestal ga je dit bijbetalen.

    mvg
    Lokeren club van het waasland
    allé voor efkes dan toch nie :close :close :close

  8. De volgende gebruiker bedankt kwakkwak voor deze nuttige post:

    Ronmarcd (22 April 2008)

  9. #8
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwakkwak Bekijk bericht
    het is nu wel zo dat er geen cd's meer worden meegeven door de constructeurs van de bekende merken zoals HP, dell, IBM, Lenevo.

    Er word altijd een pc of latop geleverd met een pre install die je nog moet doorlopen. De bedoeling is dat je dan zelf een recovery dvd maakt na de installatie. Als je een goede handelaar hebt dan maken zij deze voor jou en doen ze ook de pre installatie reeds. Echter meestal ga je dit bijbetalen.

    mvg
    Ik heb mijn laptop begin oktober gekocht. Daar zat wel een dvd bij van Windows Vista. Tosihiba is volgens mij toch ook een bekend merk.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  10. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Ronmarcd (22 April 2008)

  11. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 November 2007
    Berichten
    14
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    2 keer in 1 post
    Hallo ,
    Kwak kwak heb je mijn persoonlijk bericht ontvangen?

    Mvg Ronmarcd
    Ronald

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. van windows vista naar windows xp
    Door dirty_dancing_2 in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 24 February 2008, 12:23
  2. van windows vista naar windows xp omgezet en nu
    Door dirty_dancing_2 in forum Windows
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 22 February 2008, 16:41
  3. [Vista]Systeemherstelpunt in windows vista verwijderen.
    Door nightraver in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 May 2007, 00:35
  4. Dual boot Windows XP en Windows Vista
    Door Timorulez in forum Windows
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 18 April 2007, 19:57
  5. dual boot windows xp en windows vista
    Door fieldoxide in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 8 September 2006, 13:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •