Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44

Discussie: Oh nee lissie....

  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts

    Oh nee lissie....

    Ishtar mag haar nummertje niet meer verder verdedigen in de finale van het Eurovisie Songfestival. Vanavond werd ze straal genegeerd door alles wat achter een bepaalde breedtegraad ligt. Maar niet alleen wij, ook Nederland en Ierland vielen uit de boot. Om welke reden 'de grootste landen van het westen' wél konden doorgaan (Frankrijk met een apennummertje, Engeland met een flinke song, Duitsland met een meidengroep en Spanje met een copy van Al Bano en Romina) heb ik nog altijd niet door. Dat de kalkoen te smakeloos was, was te verwachten. Nederland hield het tamelijk braaf en klassiek. Maar het tunetje van Ishtar, ook al snap ik totaal niet wat ze daar staat te jodelen, is toch iets dat je niet zo snel kwijt raakt. Het is meeslepend en verfrissend, het zou zelfs als therapie kunnen dienen bij een depressie. Maar het mocht niet wezen, Ishtar was in elk geval wél gemotiveerd en alles behalve depri, waarschijnlijk net door Oh julissi.
    Het Eurovisie Songfestival zal waarschijnlijk een pak minder kijkers krijgen, wij Belgen en Nederlanders gaan lekker genieten van het terrasjesweer.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Obsessed (21 May 2008), Phil O'Sophe (21 May 2008)

  3. #2
    Erelid   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Ik heb grote bedenkingen bij "de manier van stemmen" (???)
    Zou zowel het aantal échte stemmen eens sociologisch geanalyseerd willen zien:
    leeftijden, landen, ..., en ook de internationale politieke "voorkeuren" en aversies.
    Moest het liedje van Ishtar door een Oost-Europese deelnemer gezongen zijn, dan stond het ongetwijfeld bij de eerste drie.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  4. #3
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Het is al vanaf ik een klein ventje was dat ik niet begreep waarom ze daar geld blijven in pompen. Iedere keer opnieuw als Vlaanderen iemand mag sturen wordt het een strop. Niet dat het altijd slechte liedjes zijn, daar niet van maar er zijn er toch bij waar ik echt mijn twijfels heb... ook deze keer. Al vanaf ik deze song enkele keren gehoord had was het leuke er af en als ik ze nu bezig hoor (ook overdreven op TV), dan zou ik de radio buiten gooien. Voor mijn part dus "gelukkig" dat ze niet naar de finale mogen hoewel ik het de artiesten wél gun omdat ze er toch hard voor werken en dat is wat voor mij telt!
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  5. #4
    Erelid   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2B's Bekijk bericht
    Het is al vanaf ik een klein ventje was dat ik niet begreep waarom ze daar geld blijven in pompen. Iedere keer opnieuw als Vlaanderen iemand mag sturen wordt het een strop. Niet dat het altijd slechte liedjes zijn, daar niet van maar er zijn er toch bij waar ik echt mijn twijfels heb... ook deze keer. Al vanaf ik deze song enkele keren gehoord had was het leuke er af en als ik ze nu bezig hoor (ook overdreven op TV), dan zou ik de radio buiten gooien. Voor mijn part dus "gelukkig" dat ze niet naar de finale mogen hoewel ik het de artiesten wél gun omdat ze er toch hard voor werken en dat is wat voor mij telt!
    Alles is natuurlijk een kwestie van persoonlijk oordelen, maar ik denk dat
    wat hierboven in het groen staat ook van toepassing zou zijn, moesten we
    die andere "songs" (of wat ervoor moet doorgaan) ook al evenveel keren
    gehoord hebben. In feite zijn we door onze "voorkennis" al in zekere mate
    bevooroordeeld.
    En "Eurosongfestival" zou men beter omdopen in "EuroCirkusfestival" of
    iets in dien aard.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  6. #5
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Dat geld eigenlijk ook voor de moderne hitparade hé Phil. Daarom luister ik zo graag naar oldies... die hoor je immers niet alle dagen en dat maakt dat je die muziek niet beu raakt.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  7. De volgende gebruiker bedankt 2B's voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (22 May 2008)

  8. #6
    Jule
    Gast
    Damned, ik had nu gehoopt van die éne euro die ik nog rijk was om te toveren tot 100 € door te wedden op Ishtar via Unibet"dot"com ....

  9. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (22 May 2008)

  10. #7
    Erelid   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2B's Bekijk bericht
    Dat geld eigenlijk ook voor de moderne hitparade hé Phil. Daarom luister ik zo graag naar oldies... die hoor je immers niet alle dagen en dat maakt dat je die muziek niet beu raakt.
    Op dat punt zittten we op dezelfde "golflengte" BB !
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  11. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    2B's (22 May 2008)

  12. #8
    Erelid   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Damned, ik had nu gehoopt van die éne euro die ik nog rijk was om te toveren tot 100 € door te wedden op Ishtar via Unibet"dot"com ....
    Je had op zeker moeten spelen Jule, en de juiste formule voor kansrekening
    moeten gebruiken (als die bestaat! )
    DE formule = NIET weddden of gokken
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  13. #9
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phil O'Sophe Bekijk bericht
    Je had op zeker moeten spelen Jule, en de juiste formule voor kansrekening
    moeten gebruiken (als die bestaat! )
    DE formule = NIET weddden of gokken
    Maak zoiets deze mensen wijs.

  14. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Ik heb grote bedenkingen bij "de manier van stemmen" (???)
    Zou zowel het aantal échte stemmen eens sociologisch geanalyseerd willen zien:
    Het stemsysteem zat zo in mekaar, dat je niet voor je eigen land kon stemmen. Maar bv de zoon kon zijn kaart die hij in Turkije of in Spanje had gebruikt voor zijn gsm, even verwisselen en zo voor eender welk land stemmen (behalve dan Turkije of Spanje). En wie al wat oostblokkerig kan denken, weet hoe dat gaat. Ze delen gewoon kaarten uit en vragen (of verplichten) de mensen hun 20 stemmen uit te brengen. Dat was trouwens het maximum. Kaartjes zijn leeg, stemmen gedeeld, maar gsm-kaarten van België zullen ze te duur gevonden hebben om uit te delen, dank zij onze topfunctie in de prijzenslag.

    Wat het algemene betreft, de Oost-Europese landen hebben véél interesse voor de Europese Gemeenschap, in elk geval toch voor de inhoud ervan en wat er voor hen uit te halen is. Voor de rest mogen we barsten. Philo? Gehoord van de serie inbraken bij jou? Beveren idem, Kieldrecht idem. Vreemd genoeg allemaal..... wil hier geen mensen kwetsen want je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar 't is wél opvallend.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  15. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (22 May 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •