Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: slow netwerk

  1. #1
    Up-to-date   nibler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    66
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    22 keer in 16 posts

    slow netwerk

    Hoi allemaal,
    Ik heb een netwerk snelheid probleempje, Ik heb thuis 3 pc’s en een Windows home server in een netwerk staan. Als actieve netwerk componenten gebruik ik een Linksys WAG200G ADSL /Switch /router, en een managed gigabyte switch Linksys SLM2008. Alle PC zijn verbonden met CAT6 kabel. Als OS heb ik 1 x Vista ultimate (SP1) 1x Vista Business (SP1) en 1 maal Windows XP (SP3) (all pc’s behalve de XP zijn uitgerust men gigabyte netwerk interface)
    (Op de home server heb ik ook al PP1 geïnstalleerd) .
    Nu als ik data kopieer van of naar de home server krijg ik als max snelheid 6 Mb/sec maar als ik tussen de vista’s kopieer heb ik zo een +/-40 Mb/sec. Ik heb al van alles geprobeerd om de snelheid omhoog te krijgen maar het lukt mij niet Ik begin te vermoeden dat het de netwerk driver van de home server die het probleem veroorzaakt. Het moederbord dat ik voor de windows home server heb gebruikt is Abit AN-M2. Ik gebruik de drivers van de Nvidia site.
    Heeft iemand een idee hoe ik dit verder nog kan aanpakken.
    Alvast bedankt
    Nibler
    Laatst gewijzigd door nibler; 5 August 2008 om 01:33

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Wat voor pc is die homeserver? Cpu, geheugen en wat hd's? De snelheid is immers niet enkel afhankelijk van je netwerkkaart, anders zou je met een gigalan nogal snelheden zien Cpu en ook het halen, stockeren van data op de hd's neemt tijd in beslag.

    Wat draaid er allemaal op die homeserver? Antivirus (firewall) programma's willen nogal eens tijd in beslag nemen door data te checken die naar en van je server komen

  3. #3
    Up-to-date   nibler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    66
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    22 keer in 16 posts
    Hoi PeterN,
    De hardware voor de home server bestaat uit het volgende:
    Moederbord ABIT AN-M2 (AM2 socked )
    Memory 4 GB DDR2 (Transcend 800 Mhz)
    CPU AMD X2 4200+
    HDD 4 x Samsung 500 SataII
    DVD LG
    Op dit ogen blik draait alleen de homeserver os op dit systeem (is eigenlijk gebaseerd op W2K3 server). De bedoeling van dit systeem is dat ik hier al mijn data en fims kan op zetten en later via een media center (of zoiets dergelijks) films kan afspelen en backups van de pc's te nemen. De hardware is een beetje overkill en was eigenlijk bedoeld om een W2K3 server op te zetten en daar dan 2 Vmware server op te draaien.
    Maar deze Homeserver OS heeft eigenlijk al wat ik nodig heb (ik kan thuis de pc overnemen, backups, … alleen op netwerk vlak blijf ik met de problemen zitten.
    ik heb vandaag nog een beetje verder gezocht in de richting van de netwerk kaart. blijkbaar is de netwerk kaart die hier gebruikt wordt een “marvell 88e1116” maar ik moet dit nog even nakijken.
    Het is wel zo dat de netwerk driver die standaard bij Abit wordt meegeleverd niet werkt onder W2K3 alhoewel men op de site vermeld dat deze wel onder W2K3 zou moeten werken.
    ik heb de driver van de nvidia site gebruikt en deze werkt wel maar daarom vermoed ik dat het een driver probleem is.

  4. #4
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.618
    Bedankjes
    623
    Bedankt
    754 keer in 467 posts
    Er kunnen problemen zijn met de balancing op de server. Heb je hem al eens opnieuw opgestart?
    Hoe staan de schijven geconfigureerd? Eén schijf met operating system en de 3 andere in een raidconfiguratie voor al je shares?

  5. #5
    Up-to-date   nibler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    66
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    22 keer in 16 posts
    Hoi Snakey,

    De laatste tijd heb ik de server regelmatig opnieuw opgestart. Volgens de console interface word de balancing op regelmatig tijdstip uitgevoerd maar als ik met RDP de server overneem zie ik wel dat de data bezetting niet gelijkmatig is verdeeld (Dit zie ik in Disk Management via RDP) De schijven staan niet in RAID omdat Windows home server er moeilijk mee om kan maar je kunt de folders aanduiden die gespiegeld moeten worden (dit wordt via het OS geregeld).

    In de Disk management tool zie ik 5 schijven:

    C: deze maakt hij automatisch aan en is 20 Gb en 75 % vrij

    D: is 445,75 Gb en is 99% vrij en heeft ook verwijzingen naar de shares (de disks zonder drive letter)

    dan heb ik nog 3 schijven zonder dirve letter
    1) 465,75 Gb 25 % vrij
    2) 465,75 Gb 73 % vrij
    3) 465,75 Gb 74 % vrij

    Dit laatste de schijven zonder drive letter is normaal Home server gebruikt een speciaal system om zijn zaken weg te schrijven. Ik denk ook dat de eerste schijf zonder drive letter gebruikt wordt om de backup van de pc’s op te plaatsen en ik vermoed dat deze niet gespiegeld zijn.
    Laatst gewijzigd door nibler; 6 August 2008 om 22:06

  6. De volgende gebruiker bedankt nibler voor deze nuttige post:

    PeterN (13 August 2008)

  7. #6
    Up-to-date   nibler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    66
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    22 keer in 16 posts
    Ik heb meer info gevonden voor het sneller maken van WHS
    Speed Up Windows Home Server File Copies?
    December 15, 2007 — Philip Churchill
    Steven Kerr Lindsay has written an article on how to speed up your WHS file copies and his top tips for fast file copy are:
    1. Ensure your primary hard disk on your WHS is at least the speed of the fastest disk on your network.
    2. Ensure your primary hard disk on your WHS is at least the size of the largest hard disk in your WHS storage.
    3. Use a disk de-fragmentation tool on your Storage drives (You need de-fragmentation tools specific to Home Server, such as Raxco Perfect Disk for Home Server or Diskeeper 2008 Home Server).
    4. Unless you need duplication on a folder, turn it off. Duplication in intended for files you really want to ensure you don’t loose. i.e. Photos, Personal documents etc.
    5. Unless you need and use the Media Streaming feature of WHS leave it turned off.
    6. Get a 1 Gigabit switch for your network and a 1 Gigabit network card for your WHS, attach your WHS and machines which talk to the WHS to the switch. At the very least your WHS will benefit from being connected to a 1 Gigabit switch even if your other PC’s are not using 1 Gigabit network cards. This is due to your WHS being capable of sending more data to more PC’s at once when using 1 Gigabit even if the other PC’s themselves are only using 100megabit network cards.
    7. Get 1 Gigabit network cards for your PC’s which talk to the WHS if you can. As above at the very least get your WHS a 1 Gigabit network card. This tip is obviously contingent on you having a 1 Gigabit switch. Also ensure the cards are actually configured 1 Gigabit, otherwise it would defeat the purpose.
    8. Don’t expect to get the full 1 Gigabit speeds on your Home Server or any machine on your network. 1 Gigabit networks do not run 1 Gigabit in homes, they typically run at the fastest at around 300Mbits/s, and typically around 100-200Mbits/s. This is just how 1 Gigabit works in home environments. I included an article below which you can read which will explain some of the issues with speed on 1 Gigabit home networks.
    9. If you are using custom plug-ins on your Windows Home Server be aware of what they are doing, you don’t want to slow down the WHS as this could end up slowing down everything on the WHS including file copies.
    10. Fully understand how Windows Home Server Drive Extender works by reading Microsoft’s white paper.
    The full article including links to the programs and white paper mentioned above is available here.
    Deze punten heb ik eigenlijk allemaal al afgewerkt behave de derfrag tool. Ik ga diskeeper eens evalueren en zien of dit helpt
    Laatst gewijzigd door nibler; 7 August 2008 om 14:49

  8. De volgende gebruiker bedankt nibler voor deze nuttige post:

    PeterN (13 August 2008)

  9. #7
    Up-to-date   nibler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    66
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    22 keer in 16 posts
    Ik heb de evaluatie versie van diskeeper for Home server geïnstalleerd en laten draaien. Dit heeft mij een kleine verbetering opgeleverd maar nog niet het resultaat dat ik graag had gehad. Nu kopieer ik files aan 12 Mb/sec in plaats van 6 Mb/sec maar het zou eigenlijk nog een stuk sneller moeten

  10. De volgende gebruiker bedankt nibler voor deze nuttige post:

    PeterN (13 August 2008)

  11. #8
    Up-to-date   nibler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    66
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    22 keer in 16 posts
    Hoi,

    Hier is een kleine update :
    Er zijn blijkbaar maar weinig mensen die ervaring hebben met WHS.
    Na een lange zoektocht op het net zijn er blijkbaar wel veel klachten met netwerk performance. Volgens verschillende forums blijkt dit te komen door een job (demigrator.exe) op de WHS server die de data van de D schijf
    ( dit is de schijf die de shares bevat maar niet de data) naar de ander schijven kopieert. Men werkt hier met shadow copies, DWZ dat de ander schijven eigenlijk niet ziet in de verkenner als je direct via RDP op de server werkt. Ik heb nu diskeeper op het systeem geplaatst (speciale versie voor windows home server).
    Deze is nu al 5 dagen ononderbroken bezig met defragmenteren.
    Ik hoop dat ik hier ander mensen ook heb mee verder kunnen helpen.
    Ik laat nog weten of de netwerk snelheid beter is geworden als het systeem klaar is met defragmenteren .

  12. De volgende gebruiker bedankt nibler voor deze nuttige post:

    PeterN (13 August 2008)

  13. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    dat je ons op de hoogte houdt. Zo leren we er allemaal weer iets van bij

  14. #10
    Up-to-date   nibler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    66
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    22 keer in 16 posts
    Hoi,
    Na heel wat testen zit de snelheid nu rond een gemiddeld van 16Mbit/sec wat al een heel stuk beter is maar nog altijd onder mijn verwachtingen. Maar defragmenteren helpt dus. Ik ben nog altijd opzoek naar verbetering maar ik denk dat het een beetje aan WHS ligt dat het kopiëren naar de server niet zo snel gaat.

    Deze mag afgesloten worden.

    Groetjes

    Nibler

  15. De volgende gebruiker bedankt nibler voor deze nuttige post:

    PeterN (17 August 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Slow motion
    Door Geraar in forum Audiovisueel
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21 January 2007, 21:41
  2. USB netwerk
    Door jens in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 August 2006, 13:57
  3. Draadloos netwerk + netwerk via router
    Door Gertjeeuuhh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 May 2006, 21:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •