Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Gevorderd   arthurke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 February 2007
    Berichten
    263
    Bedankjes
    89
    Bedankt
    68 keer in 60 posts

    Hoe moet ik mijn wifi bereik uitbreiden ?

    Hallo

    Ik ben sinds kort eigenaar van een laptop, ik ben heel positief erover, maar in mijn kamer heb ik juist geen draadloos internet... 5 meter dichter bij de router wel, er staat daar wel een muur tussen. NU is mijn vraag : hoe kan ik dit bereik vergroten ? Ik wil dat het zo goedkoop mogelijk blijft. En ik ben niet van plan een nieuwe router te kopen.

    Groeten

  2. #2
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    993
    Bedankjes
    497
    Bedankt
    832 keer in 611 posts
    - Je kan je router op een andere plaats uitproberen, hoger plaatsen, op of onder een kast zetten, dichter bij die kamer geraken.
    - Indien dit niet mogelijk is kan je de antenne alleen verplaatsen, zorg dan voor een verlengkabel tussen de antenne en router.
    - Ook kan je een tweede router als relaisstation plaatsen; maar je wil geen nieuwe router kopen...
    - Via de stopcontacten kan je ook een netwerk aanleggen, als je geen kabel wil trekken, maar dan moet je weer een nieuwe router aanschaffen.

    - Moet het echt draadloos? Ik bedoel, indien je door de muur een gatje, op een onopvallende plaats, boort, usb-kabeltje erdoor, in je kamer in je laptop en aan de andere kant van de muur een dongle (usb-stick met Wifi).

    Dat zijn zowat de mogelijkheden die mij te binnen schieten, en 't valt nog maar te bezien of ze door die muur geraken...

    Groetjes Krikkie
    Laatst gewijzigd door Krikkie; 7 August 2008 om 20:21
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  3. #3
    Gevorderd   arthurke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 February 2007
    Berichten
    263
    Bedankjes
    89
    Bedankt
    68 keer in 60 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krikkie Bekijk bericht
    - Indien dit niet mogelijk is kan je de antenne alleen verplaatsen, zorg dan voor een verlengkabel tussen de antenne en router.
    Ja maar mijn antenne van mijn router zit vast op mijn router, ik heb ergens gelezen dat je een nieuwe antenne kan kopen voor je router en dat dit niet zoveel kost, is dit de moeite waard ?

  4. #4
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    993
    Bedankjes
    497
    Bedankt
    832 keer in 611 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arthurke Bekijk bericht
    Ja maar mijn antenne van mijn router zit vast op mijn router, ik heb ergens gelezen dat je een nieuwe antenne kan kopen voor je router en dat dit niet zoveel kost, is dit de moeite waard ?
    Je antenne zit inderdaad vast op je router, vast gevezen, draai deze los en plaats daartussen je verlengkabel (controleer eerst of dit wel gaat en dat je antenne inderdaad met schroefdraad bevestigd is), dat is hetzelfde als dat antennetje dat je wil kopen in de winkel.
    Of het de moeite waard is kan ik in u plaats niet zeggen, controleer maar eerst met je router of je wel door die muur geraakt, anders zijn het zeker te vergeefse kosten.

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken Krikkie voor deze nuttige post:

    arthurke ( 8 August 2008), stallion ( 7 August 2008)

  6. #5
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.024
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    577 keer in 392 posts
    Zijn er ook niet zo van die 'versterkertjes' ? Gewoon kleine kastjes die je ergens in je huis ophangt , zij vangen het signaal op , versterken het en sturen het terug weg . Een vriend zei me dat .. Weet niet precies als het bestaat ..
    https://twitter.com/Fck___

  7. De volgende gebruiker bedankt Fck_ voor deze nuttige post:

    stallion ( 7 August 2008)

  8. #6
    Erelid   stallion's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 May 2005
    Berichten
    517
    Bedankjes
    379
    Bedankt
    236 keer in 117 posts
    Ik kwam ook net dat ietsje te kort en heb mijn bereik kunnen versterken door op de 3 antennes van de router een tube te plaatsen. Was net voldoende om het signaal te versterken en de verbinding stabiel te houden zodat ik er niet meer telkens uitval Materiaal voor de tubes is het beste als je van die chipstubes gebruikt uit aluminium. Hoe langer de tubes hoe beter. Maak gewoon een gaatje in de onderkant en schuif die over de antenne.
    Vermits mijn woning in de lengde gebouwd is heb ik geen signaalverlies langs de kanten, is dit bij jou niet het geval, richt dan de 1 antenne met tube naar het lokaal waar nog een draadloze computer staat
    Mijn router hangt op een plaats waar ik zeer weinig langskom (werklokaal )
    Dus de afgrijselijke tubes op de antennes zitten netjes verstopt (estetisch)
    Ik heb nu overal bereik in huis, desnoods zelfs in de tuin
    (getest op de weinige zonnige dagen )
    Hopelijk ben je er ook mee geholpen...

  9. De volgende gebruiker bedankt stallion voor deze nuttige post:

    PeterN ( 8 August 2008)

  10. #7
    Gevorderd   arthurke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 February 2007
    Berichten
    263
    Bedankjes
    89
    Bedankt
    68 keer in 60 posts
    Nee mijn antenne zit vast gemaakt op mijn router die krijg je er niet van ..

  11. De volgende gebruiker bedankt arthurke voor deze nuttige post:

    Krikkie ( 8 August 2008)

  12. #8
    Expert   boneless's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 May 2006
    Locatie
    Oklahoma City
    Berichten
    939
    Bedankjes
    262
    Bedankt
    768 keer in 366 posts
    Hei,

    Check dit eens:

    Extend WIFI signal


  13. De volgende gebruiker bedankt boneless voor deze nuttige post:

    arthurke ( 8 August 2008)

  14. #9
    Erelid   AMD's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    608
    Bedankjes
    157
    Bedankt
    150 keer in 93 posts
    Hoi Arthurke,

    Je kan het signaal op heel veel manieren verbeteren. Ik heb al vaker dit soort probleem voorgehad. Wat je kan doen:

    1. Router herpositioneren. Het kan zijn dat er iets in de muur zit wat het signaal blokkeert of toch serieus vermindert waardoor je laptop geen signaal meer krijgt. Beetje links en rechts gaan, omhoog, omlaag. Dit is vooral prutswerk en zoeken. Als je een keer een signaal ontvangt zit je goed. Je kan ook programmatjes gebruiken die constant monitoren naar een draadloos wifi-signaal en die ook de sterkte van het signaal aangeven. Plaats een router of access point altijd op een open plaats, in het midden van een ruimte ofzo. Het wifi signaal is een radiaal signaal dat dus rond gaat. Als je het in een hoekje van de kamer zet is het dus logisch dat de router tot zelfs 70% minder signaal uitzend.

    2. Router/AP ophangen aan de muur. Klinkt misschien gek maar als je de router aan de muur bevestigd, kan hij beter werken omdat de router dan minder interferentie ontvangt van andere elektrische apparaten zoals computer, printer, ...

    3. Gebruik een booster antenne. Deze antennes zijn vrij goedkoop en kunnen tot 25% meer signaal opleveren. Alle antennes kunnen gewoon afgeschroefd worden en vervangen worden door een andere.

    4. Gebruik een extra router of AP. In jouw geval dus niet van toepassing

    5. Gebruik een repeater station. Dit bestaat ook al ondertussen. Dit is interessant als je echt grotere afstanden wilt afleggen. Interessant als je meerdere etages wilt voorzien van wifi. Of als je router in de kelder staat en jij zit op de zolderkamer met je laptop. Een repeater gaat dus gewoon het signaal opvangen, versterken en terug verzenden.
    http://www.linksys.com/servlet/Satel...=7813839789B14


    6. Gebruik een powerline netwerk. Internet via je stopcontact in simpele woorden.
    Theoretisch gezien werkt dit perfect. Praktisch gezien werkt het niet bij iedereen door ouderdom van woning, lichtnet, bekabeling, ...

    7. Gebruik een speciale rangeplus netwerk adapter.
    http://www.linksys.com/servlet/Satel...=6692139789B01

    Hopelijk kan je hier al wat mee verder

    Grtjs AMD
    SP-ENGINEERING BVBA
    ZONNE-ENERGIE

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken AMD voor deze nuttige post:

    arthurke ( 8 August 2008), stallion ( 9 August 2008)

  16. #10
    Gevorderd   arthurke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 February 2007
    Berichten
    263
    Bedankjes
    89
    Bedankt
    68 keer in 60 posts
    Ik zal eens proberen te zoeken enzo, superbedankt !

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Wifi vind mijn netwerk niet
    Door Sofiekebieke in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22 April 2008, 20:59
  2. Help me! niet mijn pc het moet snel PLEASE
    Door Gebruikersnaam in forum HijackThis
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 3 April 2008, 21:31
  3. mijn site , uitbreiden , hoe doe ik da
    Door kubb in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 4 May 2007, 12:29
  4. Er moet me even iets van mijn hart.
    Door Kapstertje in forum Feedback
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 2 December 2006, 00:10
  5. Hoe moet ik mijn fps op 30 zetten?
    Door flup in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 September 2005, 11:16

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •